Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiic
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Ik krijg sinds een weekje of 2 geleden de melding dan er een update (May 2016 update) voor mijn toestel beschikbaar is.

Maar om een of andere redenen geeft deze tijdens de installatie (30% ongeveer) een error (dood android logo'tje).

Krijg verder geen meldingen o.i.d waarmee ik de error kan herkennen of troubleshooten etc.

Het toestel (Nexus 6 met Androird 6.0.1) draait gewoon op de stock rom etc, verder ook geen root o.i.d

Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen of hoe ik dit kan trouble shooten?
Ben jammer genoeg niet zo goed met het software gedeelte :P (ben een hardware persoon).

Heb uiteraard voordat ik deze post plaatste ook even op Google en XDA gezocht maar niets kunnen vinden.

Alvast bedankt!
Alle hulp wordt zeer gewaardeerd :)

Na 2 dagen geen berichtje van me gezien? Stuur me een reminder! Vergeet wel eens te reageren :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Het aller gemakkelijkste is:

https://developers.google.com/android/nexus/images#shamu

Download de laatste (6.0.1) (MOB30I).

En flash die.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:33
eventueel kan je het flash-all script aanpassen dat je data niet gewiped wordt, of anders kan je de erase/flash stappen handmatig 1 voor 1 uitvoeren (zonder erase/flash userdata).

tutorials hiervoor zijn heel makkelijk te vinden

(mocht dit niet werken kan je altijd nog helemaal clean flashen, als dat niet gaat doe je iets verkeerd of is je toestel stuk. overigens altijd goed om een backup te maken voor je aan dit soort dingen begint.)

[ Voor 31% gewijzigd door Prulleman op 06-06-2016 13:19 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiic
  • Niet online
Nieuwe rom / clean image flashen etc kan ik nog wel (heb ik al vaker gedaan).
Maar heb liever eigenlijk dat ik em niet leeg gooi.

Zal eens dat aangepaste flash-all script proberen en hopen dat dit werkt.

Dit is ook ooit een keer met android 5.0.0 voorgekomen.
Maar gezien ik het toestel toen nog niet zo lang had heb ik daar wel gewoon handmatig de nieuwste versie op gezet gezien ik toen niet veel data op het toestel had :)

Na 2 dagen geen berichtje van me gezien? Stuur me een reminder! Vergeet wel eens te reageren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiic
  • Niet online
Heb dit vandaag geprobeerd maar heeft niet geholpen, probleem blijft bestaan (neemt de nieuwste update niet mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:33
Heb ooit eens bij mijn n7 gehad dat niks wilde flashen, naar handmatig stappen via daarvoor commando's lukte wel...

Strava

Pagina: 1