Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.K.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 19:44
Probleem
Mijn dochter heeft helaas mijn Asus TF300T laten vallen. Paar barsten erin, maar scherm verder prima zichtbaar. Helaas reageert het scherm niet meer op mijn eigen aanrakingen, maar laat wel veel ghost touches zien. Niet continu, maar wel meermaals per minuut waardoor tablet ook met het toetsenbord niet meer bruikbaar is.

Vraag
Hoe kom ik van de ghost touches af?

Zelf geprobeerd
Softwarematig de touch uitschakelen kan niet, zo veel ben ik wel te weten gekomen na lang zoeken

Hardwarematig moet het wel kunnen door de kabel tussen tablet en digitizer (het deel dat touches registreert) te disconnecten. Dit heb ik dan ook gedaan, zie foto: Digitizer cable losgekoppeld

Echter, het probleem blijft!

Vervolgvraag
Waar komen dan de ghost touches vandaan?

Wie o wie helpt me verder? Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:59
enige wat ik kan bedenken is dat een beschadigde kabel of connector toch op de een of andere manier nog signalen doorgeeft, wellicht door een break ofzo..

ik weet niet aan welke kant je de kabel los hebt, maar kan die ook nog aan de andere kant los?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.K.
Volgens mij heb ik nu de kant van het 'moederbord' losgemaakt, dat zou toch genoeg moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:59
M.K. schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 00:03:
Volgens mij heb ik nu de kant van het 'moederbord' losgemaakt, dat zou toch genoeg moeten zijn?
dat klinkt logisch, dan zou alleen de connector op het bord nog beschadigd kunnen zijn, waardoor er ergens spanning opgepakt wordt.. Maar eigenlijk heb ik ook geen idee :o

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.K.
Helaas :(
Desondanks bedankt voor het meedenken!

Intern zie ik ook niet iets wat op schade lijkt, het scherm is ook maar vrij bescheiden beschadigd (een paar oppervlakkige barsten), dus het verbaast me dan ook dat de schade groter blijkt te zijn dan alleen het scherm met digitizer