Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jong.
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 30-08-2019
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben van plan het systeem te gebruiken om zowel video's op te renderen, om op te gamen, ontwikkelen van software en draaien van VM's en via smb shares het te gebruiken als een "nas"

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer rond de huidige prijs 1400 à 1500 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparaten zoals een scherm, toetsenbord en muis zijn al voor handen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 344,90€ 344,90
1Asus Z170I Pro Gaming€ 145,95€ 145,95
1Gigabyte GV-N970IXOC-4GD€ 323,95€ 323,95
1WD Red WD30EFRX, 3TB€ 107,95€ 107,95
1Cooler Master Elite 110€ 35,95€ 35,95
1Corsair Hydro H75€ 80,95€ 80,95
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2A2133C13€ 123,90€ 123,90
1Corsair CS650M€ 89,95€ 89,95
1Kingston HyperX Predator SSD M.2 240GB€ 151,50€ 151,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.405,-

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Maakt niet echt zoveel uit.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou liefst de case (Cooler Master Elite 110) die in de wenslijst zit willen gebruiken.

Ga je overklokken?
Ja, in de mate van het mogelijke de CPU overklokken.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf al een hoop research gedaan, maar ik ben niet zeker of alles effectief zou passen in de case en of de voeding zwaar genoeg (of te zwaar is). Zo zijn er bijvoorbeeld 2 fans bij de radiator van de AIO koeling, maar kan ik beiden gebruiken of ze het kunnen dat ik er 1'tje achterwege zou moeten laten?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ACB2401
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 09-01-2018
Overklokken in de Elite 110 is een slecht idee, daarvoor ontbreekt de airflow en ruimte voor een radiator is er niet.
Een CS650 is een erg matige voeding en behoorlijk zwaar. Kijk eens naar een RM550X welke van veel betere kwaliteit is en 10 jaar garantie heeft.

[Voor 13% gewijzigd door ACB2401 op 06-06-2016 08:01]

The older I get, the better I was.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 25-09 23:55
ACB2401 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 07:59:
Overklokken in de Elite 110 is een slecht idee, daarvoor ontbreekt de airflow en ruimte voor een radiator is er niet.
Een CS650 is een erg matige voeding en behoorlijk zwaar. Kijk eens naar een RM550X welke van veel betere kwaliteit is en 10 jaar garantie heeft.
Naast de bovenstaande tips (vooral die van de voeding is belangrijk) kan je ook kiezen om gewoon een "normale" SSD te nemen. voor hetzelfde bedrag heb je al een pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB Hierbij merk je echt niet dat een M.2 zoveel sneller is oid. Alleen heb je wel het dubbele aantal opslag.

Verder, de 970 die je erin hebt staan; wacht nog even op de 1080 en 1070 kaarten van Nivdia en de RX480 van AMD. Als het goed is komen deze in de komende weken uit en heb je een veeel betere kaart voor ongeveer hetzelfde geld als die 970. :)

-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ACB2401
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 09-01-2018
Mijn opmerking over de radiator in de Elite 110 moet ik hierbij even bijstellen. Er blijkt een 120mm in het front van de behuizing te kunnen maar daarmee blaas je opgewarmde lucht in de behuizing die er via de voeding weer uit moet. Geen ideale situatie omdat de onderdelen veel warmer worden dan nodig of meer geluid gaan produceren.

The older I get, the better I was.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Polyusko
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 29-05-2018
Die Hydro van Corsair heeft dezelfde fans als de h100i en de h80/h60. Het zijn goede koelers maarkijk uit bij het instellen van de fans dat je ze niet op meer dan 70% zet. Want dan worden ze heel erg luid. Dit is overigens in het algemeen zo bij deze fans, ze zijn luider dan anderen. Daarom heb ik op mijn h100i de SP silent edition van Corsair.

De voeding is trouwens een prima keuze, ik heb dezelfde :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MightyPenguin
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 05-08 06:07

MightyPenguin

Ik weet even weinig als jij

Om het even te re-itereren, de GTX970 is het absoluut niet meer waard. Totaal niet toekomstgericht (voor zover dat mogelijk is). Async compute doet het gewoon niet (goed) en de kaart legt het in DX12 en Vulkan(beide toekomst) zwaar af tegen AMD equivalenten.

Als je absoluut nu een kaart moet, dan kun je beter investeren in een van AMD, zoals de R9 390(x), alhoewel deze wel heter draaien en meer energie nodig hebben.

Een betere optie is wachten op de GTX1070/RX 480 kaarten die megazuinig zijn en dus weinig warmte zullen genereren. Ideaal voor een mini-ITX systeem. Deze kaarten bieden ook nog eens een flinke stap vooruit in performance.

Ryzen 5 3600 | ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 | 16GB DDR4 3000 MHz | Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming | Eclipse P400S | MX200 500GB | RM550x | AOC 24G2U | HD558

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jong.
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 30-08-2019
Alhoewel de build niet zal zijn voor binnen de komende 2 maanden vanwege examens en vakantie apprecieer ik jullie feedback ten zeerste.

Wat betreft de GPU, ik weet niet of er een 1070 mini variant zal komen aangezien deze maximum 21 cm lang mogen zijn. Maar zoals ik hierboven al had vermeld, kan ik nog wel een tijd wachten.

Wat betreft de SSD, ik denk dat ik toch voor een M.2 variant ga gaan, maar niet persé degene die nu lijst staat. Dan kan ik op termijn eventueel nog een extra HDD steken zonder de airflow al te veel af te blokken.

Tot slot over de voeding, aangezien de GPU nog niet echt vast staat, is het moeilijk, ook voor jullie waarschijnlijk, om nu ook al te beslissen welk wattage voldoende/te zwaar zal zijn voor deze build, maar ik denk dat de CS-serie een betere keuze is tov de RM-serie aangezien ik de airflow een beetje wou stimuleren door de voeding als outtake te laten functioneren, terwijl dit bij de RM-serie niet mogelijk is omdat deze is uitgerust met een zero-RPM fan modus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mcmlevi
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 18-02 20:02
Jong. schreef op maandag 06 juni 2016 @ 10:56:
Alhoewel de build niet zal zijn voor binnen de komende 2 maanden vanwege examens en vakantie apprecieer ik jullie feedback ten zeerste.

Wat betreft de GPU, ik weet niet of er een 1070 mini variant zal komen aangezien deze maximum 21 cm lang mogen zijn. Maar zoals ik hierboven al had vermeld, kan ik nog wel een tijd wachten.

Wat betreft de SSD, ik denk dat ik toch voor een M.2 variant ga gaan, maar niet persé degene die nu lijst staat. Dan kan ik op termijn eventueel nog een extra HDD steken zonder de airflow al te veel af te blokken.

Tot slot over de voeding, aangezien de GPU nog niet echt vast staat, is het moeilijk, ook voor jullie waarschijnlijk, om nu ook al te beslissen welk wattage voldoende/te zwaar zal zijn voor deze build, maar ik denk dat de CS-serie een betere keuze is tov de RM-serie aangezien ik de airflow een beetje wou stimuleren door de voeding als outtake te laten functioneren, terwijl dit bij de RM-serie niet mogelijk is omdat deze is uitgerust met een zero-RPM fan modus.
Ook al weten we nog niet voor welke gpu je gaat maar voor geen enkele single gpu van deze generatie heb je meer dan 550/500W nodig.

En waarom de m.2 ssd? Zoals al eerder vermeld staat ga je het verschil boven een normale ssd niet merken. Kan je beter voor een 500gb normale ssd gaan en een normale ssd gaat je airflow ook echt niet blokeren die kan je best ergens makkelijk wegfrommelen die dingen zijn vrij klein.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: juli 2014
  • Niet online
Jong. schreef op maandag 06 juni 2016 @ 10:56:
...
Waarom dan nu al advies vragen? Je weet nooit wat er nog gaat komen in de tussentijd. Nieuwe technologieën, prijsdalingen, nieuwe producten. Zeker qua videokaart staat er een leuke tijd op komst met de GTX1070 en RX480.

V&A advertenties van TheTinusNL ~ Reviews van TheTinusNL

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee