Situatieschets
Na de regen van de voorbije weken had mijn Jiayu G4 Advanced opnieuw last van ghosting. Iets meer dan een jaar geleden heeft die dat ook gehad maar toen heb ik dat opgelost met een kuur met silicakorrels en de radiator. Deze keer waren de veelvuldige "spooktouches" ter hoogte van de knop om een lopend gesprek te beëindigen...niet zo handig
Ik heb deze keer het volledige toestel gedemonteerd, inclusief LCD, maar nu heb ik een artistiek veelkleurig maar onbruikbaar scherm als ik de telefoon aanzet
Voorlopig gebruik ik dus terug mijn Nokia 1600, in mijn ogen nog steeds de beste draagbare telefoon ooit gemaakt en na 10 jaar nog steeds goed bruikbaar. Helaas kan dat toestel niet veel meer dan telefoneren...
Daarom zoek ik een:
Smartphone die in mijn broekzak past en die tegen regen kan, d.w.z. een doorweekte broek mag geen probleem vormen voor de telefoon. Ik ben geen watje die gaat schuilen voor regen dus met een smartphone voor mensen die schrik hebben om nat te worden ben ik niets.
Wat is je budget?
Maximum rond de 300 EUR, maar mag ook veel minder zijn.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voor zover ik kan zien, is de Sony Xperia Z3 Compact in combinatie met een degelijke hoes alvast een optie en dan mis ik enkel de dual-SIM. Iemand ervaring met die telefoon en dan vooral in combinatie met regen? Is die rooted of makkelijk te rooten? Tips voor de hoes?
Andere voorstellen zijn natuurlijk ook welkom.
Na de regen van de voorbije weken had mijn Jiayu G4 Advanced opnieuw last van ghosting. Iets meer dan een jaar geleden heeft die dat ook gehad maar toen heb ik dat opgelost met een kuur met silicakorrels en de radiator. Deze keer waren de veelvuldige "spooktouches" ter hoogte van de knop om een lopend gesprek te beëindigen...niet zo handig

Daarom zoek ik een:
Smartphone die in mijn broekzak past en die tegen regen kan, d.w.z. een doorweekte broek mag geen probleem vormen voor de telefoon. Ik ben geen watje die gaat schuilen voor regen dus met een smartphone voor mensen die schrik hebben om nat te worden ben ik niets.
Wat is je budget?
Maximum rond de 300 EUR, maar mag ook veel minder zijn.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- AdAway moet werken, dus de telefoon moet geroot zijn (of makkelijk zelf te rooten).
- MicroSD-kaartslot vereist en liefst ook dual-SIM via een apart slot (dus 3 sleuven in totaal!). Als het kan met 1 oud SIM-slot zodat ik geen nieuwe SIM-kaart moet aanvragen.
- Liefst accuduur vergelijkbaar met de Nokia 1600 of de Jiayu G4 Advanced
- Liefst even groot of kleiner dan de Jiayu G4 Advanced zodat ik geen broeken met te kleine zakken moet wegdoen
- Minstens vergelijkbare specificaties als de Jiayu G4 Advanced
Voor zover ik kan zien, is de Sony Xperia Z3 Compact in combinatie met een degelijke hoes alvast een optie en dan mis ik enkel de dual-SIM. Iemand ervaring met die telefoon en dan vooral in combinatie met regen? Is die rooted of makkelijk te rooten? Tips voor de hoes?
Andere voorstellen zijn natuurlijk ook welkom.