Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ejabberd
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-03 13:00
Situatieschets

Na de regen van de voorbije weken had mijn Jiayu G4 Advanced opnieuw last van ghosting. Iets meer dan een jaar geleden heeft die dat ook gehad maar toen heb ik dat opgelost met een kuur met silicakorrels en de radiator. Deze keer waren de veelvuldige "spooktouches" ter hoogte van de knop om een lopend gesprek te beëindigen...niet zo handig ;) Ik heb deze keer het volledige toestel gedemonteerd, inclusief LCD, maar nu heb ik een artistiek veelkleurig maar onbruikbaar scherm als ik de telefoon aanzet >:) Voorlopig gebruik ik dus terug mijn Nokia 1600, in mijn ogen nog steeds de beste draagbare telefoon ooit gemaakt en na 10 jaar nog steeds goed bruikbaar. Helaas kan dat toestel niet veel meer dan telefoneren...

Daarom zoek ik een:

Smartphone die in mijn broekzak past en die tegen regen kan, d.w.z. een doorweekte broek mag geen probleem vormen voor de telefoon. Ik ben geen watje die gaat schuilen voor regen dus met een smartphone voor mensen die schrik hebben om nat te worden ben ik niets.

Wat is je budget?

Maximum rond de 300 EUR, maar mag ook veel minder zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
  • AdAway moet werken, dus de telefoon moet geroot zijn (of makkelijk zelf te rooten).
  • MicroSD-kaartslot vereist en liefst ook dual-SIM via een apart slot (dus 3 sleuven in totaal!). Als het kan met 1 oud SIM-slot zodat ik geen nieuwe SIM-kaart moet aanvragen.
  • Liefst accuduur vergelijkbaar met de Nokia 1600 of de Jiayu G4 Advanced
  • Liefst even groot of kleiner dan de Jiayu G4 Advanced zodat ik geen broeken met te kleine zakken moet wegdoen :+
  • Minstens vergelijkbare specificaties als de Jiayu G4 Advanced
Wat heb je zelf al gevonden?

Voor zover ik kan zien, is de Sony Xperia Z3 Compact in combinatie met een degelijke hoes alvast een optie en dan mis ik enkel de dual-SIM. Iemand ervaring met die telefoon en dan vooral in combinatie met regen? Is die rooted of makkelijk te rooten? Tips voor de hoes?

Andere voorstellen zijn natuurlijk ook welkom.

Beste antwoord (via ejabberd op 06-06-2016 11:44)

Anoniem: 718373

'k Heb de Galaxy S5 Neo vermeld omdat er niet zoveel keuze is in waterdichte smartphones. Maar als je compact verkiest is de Xperia Z3 Compact, een goede keuze. Die heeft ook een uitstekende batterijduur.
De updates van Samsung komen heel traag en ze beginnen dan nog met de topmodellen.

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 718373 op 06-06-2016 13:04]

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:09

EMP

Krulloos!

Regen en natte broekzak zijn echt de hell voor smartphones. Als je je formaat eis wat kan oprekken (wen jezelf aan je telefoon in je jaszak of tas te doen...?) dan zijn er tal van prima opties. Met bijvoorbeeld een otterbox kun je bijna elke smartphone veilig in natte omstandigheden gebruiken. Hij wordt er alleen wel groot van.

Als dat geen optie is, dan ben je toch aangewezen op het aanbod waterdichte / robuuste / 'active' telefoons. Pricewatch is your friend ;)

Verbouwblog van ons Schrootjespaleis uit 1925.

Acties:
  • 0Henk 'm!

De Samsung Galaxy S5 Neo, is waterdicht( 30 min in 1m water)
http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=galaxy+S5+neo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ejabberd
Regen en natte broekzak zijn echt de hell voor smartphones. Als je je formaat eis wat kan oprekken (wen jezelf aan je telefoon in je jaszak of tas te doen...?)
Het probleem is net dat vooral tijdens de zomermaanden de kans groot is om op de fiets overvallen te worden door een plotse stortbui en dat ik tijdens zomerse fietstochtjes geen rugzak of regenjas draag omdat dat te warm is. Die Sony-telefoon in combinatie met een degelijke niet te grote beschermhoes lijkt mij tot nu toe de beste optie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ejabberd
Die S5 Neo ziet er ook leuk uit, al betaal ik precies liever net iets meer voor die oudere Sony omdat die IP68-gecertificeerd is i.p.v. IP67 en omdat die kleiner is. Waarom zou jij die Samsung aanraden boven de Sony? Is die beter te rooten? Is die duurzamer gebouwd? Geeft Samsung betere en langere softwareondersteuning? ...

rens-br: Zou je niet twee posten achter elkaar willen plaatsen? Wil je iets toevoegen gebruik dan de wijzig knop.

[Voor 16% gewijzigd door rens-br op 06-06-2016 10:45]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

'k Heb de Galaxy S5 Neo vermeld omdat er niet zoveel keuze is in waterdichte smartphones. Maar als je compact verkiest is de Xperia Z3 Compact, een goede keuze. Die heeft ook een uitstekende batterijduur.
De updates van Samsung komen heel traag en ze beginnen dan nog met de topmodellen.

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 718373 op 06-06-2016 13:04]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kamustra
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
De catphones zijn een aanrader!
De S40 heeft dual-SIM, plaats voor microsd-kaartje, heel waterdicht en schokbestendig.

[Voor 58% gewijzigd door kamustra op 06-06-2016 11:17]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ejabberd
Catphones kende ik nog niet, interessant concept dat ik zeker in de gaten ga houden voor in de toekomst misschien. De specificaties en de afmetingen vallen wat tegen in vergelijking met de Xperia Z3 Compact die ik ook op het oog heb.

@rens-br: ok, sorry.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee