Game PC - Budget ~€1000, advies/feedback gezocht.

Pagina: 1
Acties:

• Allonas
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 27-10-2021
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met mijn nieuwe systeem zou ik graag voornamelijk gamen, de hoofdgame zal waarschijnlijk Overwatch worden. Ik heb een aspiratie om misschien te editen/streamen, maar dit is geen hoofdzaak.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is rond de €1000, het mag iets meer als dit een merkbare verbetering is voor een klein beetje meer. Natuurlijk mag het ook een beetje minder als een van mijn wenslijst keuzes overbodig/slecht is vergeleken een vergelijkbaar product.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige PC is zodanig verouderd dat ik er niets vanuit wil meenemen en hij zal overigens iemand anders gaan.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Om eerlijk te zijn ben ik met dit idee een week geleden gekomen en ik heb sindsdien wel geprobeerd zoveel mogelijk bij te leren om keuzes en onderdelen te snappen. Mijn huidige wenslijst lijkt in mijn ogen zeer goed, maar aangezien ik nog veel te leren heb wilde ik graag hier advies vragen voor enige verbeteringen voor mijn keuzes.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor suggesties van elk merk, en als er kritiek is op een merk die ik heb geselecteerd zou ik het waarderen om te weten waarom, puur om van je te leren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen bijzondere wensen, ik wil wel gewoon graag Overwatch in ieder geval goed kunnen runnen met 60FPS rond high settings.

Ga je overklokken?
Persoonlijk sta ik hier niet open voor, ik ben zuinig met mijn aankopen en ben bang het snel kapot te maken.

Wat verwacht je van ons?
Geld speelt jammer genoeg wel een rol in mijn leven en dus is mij budget gelimiteerd rond de €1000-1050. Ik wil graag weten of/hoe ik mijn build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen, mocht een tientje echt een verschil maken sta ik open voor de suggestie.

Speciale notities?
Ik verwacht met de tijd een upgrade te maken door extra ram te kopen en met de tijd een SSD aangezien het wel aantrekkelijk is simpelweg voor een sneller windows systeem.

SSD is geen prioriteit voor mij omdat het erop lijkt dat dit alleen helpt voor windows en soms voor loadingscreens, maar aangezien ik altijd online games speel moet ik toch wachten op andere mensen met een langzame PC.

Mijn case is overigens zeer open voor veranderingen, hij hoeft voor mij echt niet mooi zijn, het moet gewoon mijn hardware kunnen bevatten, een stuk of 6 of 8 USB slots bevatten.

Voor koeling heb ik gezien dat veel mensen "be quiet" aanraden, zijn deze het waard om iets meer aan te spenderen? Ik zit op een vrij warme zolder kamer in de zomers mocht dit helpen om te weten.

Alvast bedankt!
- Allonas

Huidige wenslijst in kwestie:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 344,90€ 344,90
1MSI B150 GAMING M3€ 100,95€ 100,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 328,80€ 328,80
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 66,95€ 66,95
1Cooler Master N300 (Closed)€ 38,95€ 38,95
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 28,95€ 28,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8€ 34,95€ 34,95
1Cooler Master GM G750M€ 76,95€ 76,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.021,40

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 199,-€ 199,-
1MSI B150 PC MATE€ 81,95€ 81,95
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 70,95€ 70,95
1NZXT S340 Zwart€ 63,95€ 63,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13€ 61,-€ 61,-
1Corsair RM550x€ 91,95€ 91,95
1Samsung 750 EVO (retail) 250GB€ 67,11€ 67,11
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 635,91

Paar dingetjes je wil niet overklokken maar hebt wel een cpu waarmee dat kan. Daarnaast is een i7 overkill voor gaming. Denk je er serieus over te gaan streamen kun je nog voor een pricewatch: Intel Core i7-6700 Boxed gaan maar als je dat niet gaat doen kun je die uit het lijstje aanhouden.

SSD ontbrak in je lijstje die heb ik toegevoegd.

Cpu koeler is niet nodig. Wil je wat stiller en mooier in de kast kun je voor pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO gaan.

750 watt ga je niet nodig hebben. Voeding is wel duurder dan die je hebt gekozen maar wel van top kwaliteit.

Het enige wat dan nog mist in je systeem is een GPU. Dat is een beetje lastig aangezien die binnen enkele weken uitkomen. Er is nu nog geen prijs beschikbaar maar ik zou dan voor pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G gaan. Zijn ook nog geen reviews maar zit meestal wel goed.

• Allonas
Allereerst, bedankt voor je snelle reply
MichaelvD2203 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 23:59:[/b]Paar dingetjes je wil niet overklokken maar hebt wel een cpu waarmee dat kan. Daarnaast is een i7 overkill voor gaming. Denk je er serieus over te gaan streamen kun je nog voor een pricewatch: Intel Core i7-6700 Boxed gaan maar als je dat niet gaat doen kun je die uit het lijstje aanhouden.
Dat scheeld wel veel geld.
Streamen is wel iets waarbij ik mogelijkheid er liever wel heb, meer dan video bewerking eigenlijk. Sorry dat ik dat misschien slecht laten blijken in mijn post.
MichaelvD2203 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 23:59:SSD ontbrak in je lijstje die heb ik toegevoegd.
SSD ontbrak inderdaad omdat ik het idee heb dit niet nodig te hebben voor (online) gamen en streamen aan gezien ik toch op anderen moet wachten in loading screens maakt die 1 of 2 seconden extra weinig uit. Maar misschien een goed idee als ik toch die 100 euro bespaar!
MichaelvD2203 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 23:59:Het enige wat dan nog mist in je systeem is een GPU. Dat is een beetje lastig aangezien die binnen enkele weken uitkomen. Er is nu nog geen prijs beschikbaar maar ik zou dan voor pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G gaan. Zijn ook nog geen reviews maar zit meestal wel goed.
Ik was van plan mijn systeem eind juni of eind juli te bestellen, dus misschien kan deze suggestie hem wel eens worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Allonas op 06-06-2016 00:36 ]

• Vini-Vidi-Vici
  • Laatst online: 15-05-2024
Wat betreft het streamen en editen: Op welk niveau wil je dit gaan doen. Ik denk dat dat ook prima met een 6600(k) kan, al is het dan misschien iets trager. Het scheelt je wel even 100,-

Daarnaast, haal 16GB RAM. je betaal maar 30 euro extra, voor een stuk meer futureproof. Kan je meteen voor 2x8 gaan ipv dat je alter 4x4 moet draaien.

-

• Allonas
PAHvandam schreef op maandag 06 juni 2016 @ 00:28:
Wat betreft het streamen en editen: Op welk niveau wil je dit gaan doen. Ik denk dat dat ook prima met een 6600(k) kan, al is het dan misschien iets trager. Het scheelt je wel even 100,-

Daarnaast, haal 16GB RAM. je betaal maar 30 euro extra, voor een stuk meer futureproof. Kan je meteen voor 2x8 gaan ipv dat je alter 4x4 moet draaien.
Ja inderdaad, ik denk ook dat met de 50-100 euro die ik bespaar aan CPU kan gaan naar de RAM en mss zelfs een kleine 250G SSD voor windows zelf, de HDD voor de rest bewaren.

• kameleleon
  • Laatst online: 07:20
Sowieso voor de gtx 1070 gaan, is het geld zeker waard. En vanaf 10 juni zijn ze te koop ;)

• Allonas
BatmanNL schreef op maandag 06 juni 2016 @ 01:51:
Sowieso voor de gtx 1070 gaan, is het geld zeker waard. En vanaf 10 juni zijn ze te koop ;)
Enig idee hoeveel dit gaat kosten?

• kameleleon
Allonas schreef op maandag 06 juni 2016 @ 01:53:
[...]

Enig idee hoeveel dit gaat kosten?
400 euro voor de designs van msi, Asus etc deze komen wss 2 weken later uit maar zijn het zeker waard. Rond de 500 euro voor het Nvidia design. Kan zomaar zijn dat de 400 euro varianten ook 10 juni uitkomen, weet ik niet zeker.
Wat ik wel weet dat de 1070 bijna gelijk staat aan de gtx 980ti of de Titan X. En die kosten bijde zo 200 euro meer. Dus als je een beetje aan futereproof wilt doen, gewoon even wachten _/-\o_

• Allonas
BatmanNL schreef op maandag 06 juni 2016 @ 01:58:
[...]

400 euro voor de designs van msi, Asus etc deze komen wss 2 weken later uit maar zijn het zeker waard. Rond de 500 euro voor het Nvidia design. Kan zomaar zijn dat de 400 euro varianten ook 10 juni uitkomen, weet ik niet zeker.
Wat ik wel weet dat de 1070 bijna gelijk staat aan de gtx 980ti of de Titan X. En die kosten bijde zo 200 euro meer. Dus als je een beetje aan futereproof wilt doen, gewoon even wachten _/-\o_
Is/komt er een verschil qua specs in de MSI, Asus of Nvidia designs (sorry ben een beetje onbekend hiermee) ? En future proof zou wel geweldig mooi zijn inderdaad. Liever iets meer investering dan later spijt hebben.

• kameleleon
Allonas schreef op maandag 06 juni 2016 @ 02:01:
[...]

Is/komt er een verschil qua specs in de MSI, Asus of Nvidia designs (sorry ben een beetje onbekend hiermee) ? En future proof zou wel geweldig mooi zijn inderdaad. Liever iets meer investering dan later spijt hebben.
Het gaat zo :Nvidia of AMD brengen een chip uit. Bijvoorbeeld de Gtx 1070, maar dat ding moet ook heatpipes etc hebben en mag er een beetje mooi uitzien dus Nvidia of amd maken een 'reference design'

Dit design verkopen ze niet zelf, maar laten ze doen door msi, Asus etc.
Maar msi Asus, club3d etc willen zichzelf onderscheiden van de rest, en maken bijvoorbeeld een betere koeling waardoor de clockspeed wat omhoog kan. De andere partij wil een stille gpu maken, maar met dezelfde performance.

Aan het einde van de dag heb je 20 verschillende versies van de gtx 1070. Meestal, als je gewoon van een betrouwbaar merk haalt zit je goed. Maar zoals ik net al zei, de een heeft 2% meer performance door een overclock wat msi ofzo standaard voor je doet, en de ander maakt de kaart heel stil. Ze hebben dan allemaal een net wat andere prijs, meestal wijkt dat max 50 euro af.

Ga er maar vanuit dat letterlijk elke kaart die niet de 'founders edition' oftewel de Nvidia designed 'reference kaart' is, beter is. En ze zijn nog goedkoper ook

• kameleleon
Dit is een 'speciale' variant van msi :
pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G

Terwijl dit de Nvidia kaart is :
pricewatch: Nvidia GeForce GTX 1070

• Allonas
Ontzettend bedankt voor je duidelijke uitleg, ik snap het nu. En om eerlijk te zijn ziet de MSI kaart er erg goed uit, nu even geduldig wachten en de prijslijst bekijken!

Overigens, sorry as ik teveel vraag aan je, maar ik zat mijn HDD keuze nog eens te revieuwen, hij heeft gigantisch veel views en reviews maar komt op een 3,5/5 neer en de veel voorkomende klachten zien er serieus uit (hij gaat snel stuk). Heb je hiervoor een betere suggestie of denk je dat de schijf gewoon goed is? Ik vind 2TB meer dan genoeg persoon, denk dat ik met 1TB het al zou kunnen doen, maar vind het lastig een goede concurrerende HDD te vinden. Is het mss beter om toch maar een 1TB SSD te doen en helemaal geen HDD? Ik heb veel gelezen dat dat onnodig/niet slim is eigenlijk.

Verwijderd

Laat de hdd voor wat het is. Als je het budget hebt voor een 1tb ssd dan altijd doen. Het werkt zoveel fijner, sneller en onhoorbaar.

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
Als het uiterlijk je niet boeit dan zou je ook voor een dichte kast kunnen gaan.
scheelt je ook weer wat met andere componenten.

zelf zou ik dan zoiets doen :

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 199,-€ 199,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 84,95€ 84,95
1Nvidia GeForce GTX 1070€ 400,-€ 400,-
1Fractal Design Define S€ 75,95€ 75,95
1Cooler Master Hyper TX3 Evo€ 21,50€ 21,50
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 51,95€ 51,95
1Corsair CX450M€ 52,45€ 52,45
1Sandisk Ultra II SSD 480GB€ 121,95€ 121,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1007,75

de define s is misschien wel redelijk prijzig maar is wel van uitstekende kwaliteit, heeft een goede airflow is lekker stil en ziet er strak uit.
de cpu zo in principe genoeg moeten zijn voor streamen, via obs kan je streamen via je gpu en dit kost je bijna niks in fps (5fps ofzo) en scheelt je weer aardig wat centjes.
aftermarket koeler erbij gedaan voor wat extra stilte.
de voeding is gewoon relatief goed voor wat je krijgt , is relatief stil en heeft c6/c7 support.
verder 500gb ssd erin gedaan. HDD kan je erbij doen mocht je veel data hebben maar zou ik zelf alleen nemen als het voor domme opslag is zoals films en dergelijke.

ook ff een leuk artikel om door te lezen betreft het streamen : http://nl.hardware.info/r...-game-streamen-cpu-of-gpu

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-11 00:27
Het ding met een SSD is dat het niet je laadtijden met 1-2 seconden vermindert maar in sommige spellen meer richting de minuut als het grote spelen zijn. Ook starten alle applicaties gewoon een stuk vloeiender op waardoor je PC een stuk sneller aanvoelt. Met een HDD kan je er elke CPU in doen die je wilt maar daar word hij in dagelijks gebruik niet veel sneller van omdat de HDD de bottleneck is.

• kameleleon
Eerst dacht ik ook van, ach, die paar seconden kan ik wel wachten. Nu had ik een WD green 2TB hdd als boot schijf, en die dingen staan niet bekend om echt snel te zijn, eerder energiezuinig enzo. Na een paar maanden ging ik van 1 minuut wachten voor het opstarten van de pc, naar 10 minuten enzo.
Dat je games wat langer moeten wachten maakt niet uit, maar windows, chrome etc die je altijd gebruikt, wil je gewoon snel tevoorschijn halen. Je wilt echt niet een kwartier wachten voordat je een enkel tablat open hebt staan op je pc :+

Wat je wel kunt doen, is een ssd van bv. 250 GB nemen, en dan een 2TB HDD erbij bijvoorbeeld. Kost samen evenveel als een enkele 500GB. Dit heb ik zelf ook. En ja, niet elke game kan op de ssd, maar als windows en google chrome maar snel opstarten, is de gemiddelde gebruiker al snel tevreden.

dan bv deze hdd nemen : pricewatch: WD Blue WD20EZRZ, 2TB
Deze is qua reviews wat beter dan die seagate

[ Voor 9% gewijzigd door kameleleon op 06-06-2016 09:57 ]

Pagina: 1