Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wittemok
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-02-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
casual gamen en video streamen naar de tv.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het vrouwtje heeft een maximum meegegeven van 1000,- ^^

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Was van plan mijn scherm mee te nemen maar na enig nakijken toch maar gekozen om een nieuwer scherm er bij te nemen in verband met het te oude model ( LG Flatron W2243S)
Wel neem ik mijn harde schijven mee uit de oude pc.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
[i] Zelf heb ik het idee dat wat ik gekozen heb hetgeen is wat ik nodig heb.
[Mbr]*knip* externe winkelmandjes zijn niet toegestaan. Gebruik hiervoor de
Handleiding Pricewatch.[/]

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Vooral gekeken naar recensies en best buy guides om hier zo dit systeem mee samen te stellen

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn wensen zijn dat ik succesvol mijn eerste pc zelf in elkaar ga zetten.

Ga je overklokken?
Het lijkt mij niet nodig om te gaan overklokken.

Wat verwacht je van ons?
Dat iemand kijkt of er bij mijn huidige set up mogelijk complicaties kunnen zijn ?
En of dat ik naast de bestelde onderdelen nog iets nodig zal hebben om de pc in elkaar te zetten ( koelpasta of iets dergelijks)

Met vriendelijke groet,
Roel

Alvast bedankt voor de moeite

EDIT:
Nu eindelijk met het juiste lijstje erbij conform de tweakers norm O-)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 177,95€ 177,95
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 84,95€ 84,95
1Sapphire Nitro R9 380 4G D5 met backplate€ 207,95€ 207,95
1NZXT S340 Zwart€ 63,95€ 63,95
1Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart€ 142,38€ 142,38
1Scythe Kotetsu€ 29,95€ 29,95
1Kingston HyperX Savage Black HX428C14SBK2/8€ 46,22€ 46,22
1Corsair VS650€ 59,90€ 59,90
1Samsung 850 EVO 250GB€ 89,38€ 89,38
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 902,63

[ Voor 68% gewijzigd door Wittemok op 06-06-2016 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcmlevi
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-01-2022
aleerst gelieve alles in een: Handleiding Pricewatch is voor ons een stuk fijner.

Maar goed verder:
als je niet gaat overcloken is een aftermarket cpu cooler niet perse nodig.
-16 gb ram is toch wel fijn om te nemen is niet heel veel duurder.(3 tientjes meer)
pricewatch: Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 iets in deze richting.

-650w is toch wel een beetje overkill je kan best naar de 500/550 gaan.
pricewatch: Corsair VS550 zo iets alleen als je het qua budget aankan zou ik zeker voor deze gaan pricewatch: Corsair RM550x

-je hebt nu alleen een 250GB ssd dat is best weinig zou ik er nog een 1/2 tb harde schijf bij doen.

-en ik zou voor je gpu nog even wachten op de rx480 van amd die gaat toch ook erg aantrekkelijk zijn.

-en met schermen heb ik niet zo'n ervaring dus daar kan ik niks over zeggen.

EDIT:
ik had erover heen gelezen dat je nog harde schijven had mijn fout.

[ Voor 3% gewijzigd door mcmlevi op 06-06-2016 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wittemok
Bedankt voor je reactie!
Heb eens gelezen over de nieuwe gpu van amd. Dat lijkt me inderdaad het wachten wel waard.
Toch nog maar even geduld hebben dan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Wittemok schreef op maandag 06 juni 2016 @ 07:31:
Bedankt voor je reactie!
Heb eens gelezen over de nieuwe gpu van amd. Dat lijkt me inderdaad het wachten wel waard.
Toch nog maar even geduld hebben dan...
Je lijstje ontbreekt nog steeds. Moderator heeft het in je OP al gewijzigd, ook mcmlevi wijst je er al op. Toch doe je niets, niet slim. Handleiding Pricewatch

Dus wat ik hierboven zeg is eigenlijk nergens voor nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door br00ky op 06-06-2016 18:43 ]

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wittemok
excuses mijn vorige reactie heb ik snel vanaf mijn telefoon gedaan om te bedanken voor de reactie.
Was van plan om het nu bij te gaan werken.
echter is nu mijn gemaakte lijstje verwijderd.

EDIT:
En weer naar me opgestuurd waardoor ik het lijstje weer heb kunnen invullen.
Bedankt

[ Voor 20% gewijzigd door Wittemok op 06-06-2016 19:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Niet online
Het lijstje is een leuke opzet.

Toch wat opmerkingen (zoals mcmlevi deels ook al aangaf):
- De R9 380 is een leuke kaart, maar de nieuwe generatie videokaarten staan praktisch voor de deur, dus even wachten zal zéér worden beloond. Dan ga je veel meer prestaties voor je geld krijgen.
- Voor €15 meer heb je de pricewatch: Phanteks Eclipse P400S Zwart. Daar krijg je onder andere een fancontroller, verlichting, geluidsdempende foam, uitneembare HDD kooi en een strakke afwerking voor terug. Wat mij betreft zeker de €15 waard, is een gesloten kast dus dan hoef je ook niet te investeren in "mooie" componenten (wat je overigens al niet had, maar ik benoem het nog even). pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition ziet er lelijk uit, maar is constant onhoorbaar stil, terwijl je die Kotetsu wel gaat horen bij intesief gebruik.
- Die monitor is best prima, maar is prijzig voor een TN paneel (TN paneel = matige kleuren). Voor dezelfde prijs heb je ook een pricewatch: BenQ GW2470H Zwart, dan krijg je een A-MVA paneel, dat levert betere kleuren dan een TN paneel.
- Dat RAM is verrekte duur, gezien de 2800MHz. Daar heb je echter niets aan en het wordt sowieso teruggeklokt naar 2.133MHz door je moederbord. Voor een paar euro meer heb je al 16GB, dat is voorlopig wel genoeg. pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213
- een 650W voeding is veel te veel, die jij kiest is bovendien slecht leverbaar. pricewatch: Corsair CX450M is nieuwer, beter, nog steeds voldoende vermogen, bovendien semi-modulair en goed leverbaar.
- een 240/250GB SSD is aardig krap, maar de 850 EVOs zijn flink aan de prijs. pricewatch: Crucial BX200 240GB lijkt op papier misschien een stuk langzamer, maar in dagelijks gebruik merk je er toch weinig tot niets van, is wel een stuk goedkoper. pricewatch: Crucial BX200 480GB moet ook nog wel passen binnen het budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wittemok
Ik sta versteld van het goede advies wat me wordt gegeven. Waarvoor dank !
inmiddels door het advies van jullie het lijstje aangepast wat er nu dus als volgt uitziet:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 177,95€ 177,95
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 84,95€ 84,95
1AMD Radeon RX 480 8GB€ 0,-€ 0,-
1Phanteks Eclipse P400S Zwart€ 75,-€ 75,-
1BenQ GW2470H Zwart€ 129,36€ 129,36
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 28,95€ 28,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 53,-€ 53,-
1Corsair CX450M€ 52,45€ 52,45
1Crucial BX200 480GB€ 112,-€ 112,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 713,66

En dan kan ik nu ook nog wel een maand wachten als dat dusdanig beloont wordt :-)

EDIT: na onderstaand en bovenstaand advies de goedkopere fan gekozen en grotere SSD.

[ Voor 3% gewijzigd door Wittemok op 07-06-2016 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44
Ineens een grotere SSD ga je nog plezier aan hebben, een goed voorbeeld werd hierboven al gegeven. Voor de rest ziet het er goed uit.

Koeler kan wel wat goedkoper, deze is ook stil & goed en overclocken ga je toch niet kunnen met die CPU&Mobo, dus meer heb je niet nodig.
pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO

[ Voor 49% gewijzigd door Inrage op 07-06-2016 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Met een pricewatch: Cooler Master TX3 i haal je ook een uitstekende koeler die op een 65w Skylake onhoorbaar is.

Een pricewatch: Mushkin Triactor 480GB presteert beter, voorzover dat merkbaar is, voor een iets lagere prijs dan de BX200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wittemok
Nou zie ik dat de behuizing een maximum hoogte CPU koeler van 160mm heeft.

heeft een hoogte van 159mm
Dat lijkt me best krap aan toch?

Terwijl bovengenoemde pricewatch: Cooler Master TX3 i een hoogte heeft van 136mm wat mij een betere marge lijkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcmlevi
Wittemok schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:32:
Nou zie ik dat de behuizing een maximum hoogte CPU koeler van 160mm heeft.

heeft een hoogte van 159mm
Dat lijkt me best krap aan toch?

Terwijl bovengenoemde pricewatch: Cooler Master TX3 i een hoogte heeft van 136mm wat mij een betere marge lijkt?
ik zou dan voor de TX3 gaan en sinds je gaat overclocken maar een paar graden meer of minder ook niet uit. en de TX3 is dacht ik ook net iets goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 12:52:
Met een pricewatch: Cooler Master TX3 i haal je ook een uitstekende koeler die op een 65w Skylake onhoorbaar is.
mcmlevi schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:39:
[...]

ik zou dan voor de TX3 gaan en sinds je gaat overclocken maar een paar graden meer of minder ook niet uit. en de TX3 is dacht ik ook net iets goedkoper.
Ik vermoed dat je het woord "niet" vergeten bent. TS gaat niet overklokken, dus temps maken niet veel uit. Stilte is daarentegen wel wenselijk, dus een 120-140mm gaat interessanter zijn dan een 92mm fan.
Ik kan me niet echt voorstellen dat een 92mm, die toch al gauw op veel RPM draait, onhoorbaar blijft. Kan helaas geen duidelijke benchmark vinden, maar ik vermoed dat de TX3i toch al gauw richting de 40-50 dB(A) gaat.
Een pricewatch: Mushkin Triactor 480GB presteert beter, voorzover dat merkbaar is, voor een iets lagere prijs dan de BX200.
De Triactor is inderdaad wat sneller, maar zoals je zelf al suggereert is dat snelheidsverschil verwaarloosbaar in dagelijks gebruik. Grootste nadeel is dat de Triactor slecht leverbaar is, dus zou ik alsnog voor de BX200 kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmlevi
TheTinusNL schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 16:30:
[...]

[...]

Ik vermoed dat je het woord "niet" vergeten bent. TS gaat niet overklokken, dus temps maken niet veel uit. Stilte is daarentegen wel wenselijk, dus een 120-140mm gaat interessanter zijn dan een 92mm fan.
Ik kan me niet echt voorstellen dat een 92mm, die toch al gauw op veel RPM draait, onhoorbaar blijft. Kan helaas geen duidelijke benchmark vinden, maar ik vermoed dat de TX3i toch al gauw richting de 40-50 dB(A) gaat.

[...]

De Triactor is inderdaad wat sneller, maar zoals je zelf al suggereert is dat snelheidsverschil verwaarloosbaar in dagelijks gebruik. Grootste nadeel is dat de Triactor slecht leverbaar is, dus zou ik alsnog voor de BX200 kiezen.
mijn fout bedoelde idd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wittemok
Hallo allemaal,
Nou heb ik alvast alles in huis en in elkaar gezet op de gpu na.
Ik krijg alleen geen beeld. De cpu fan draait en het led van het moederbord brand.
Kan iemand hierbij helpen?? :-(

Heb de hdmi kabel aangesloten op het scherm en de pc. Ook al geprobeerd met vga.
Beide geven no signal detected

[ Voor 22% gewijzigd door Wittemok op 27-06-2016 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-09 21:57
Merk je aan het Mobo nog gekke dingen? Start die bijvoorbeeld opnieuw op of piepjes?

Controleer eerst alle kabels. Zitten alle voedingskabels aangesloten? dus ook de CPU voeding.

[ Voor 36% gewijzigd door blottle op 27-06-2016 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Alles eruit en buiten de behuizing testen met alleen mobo, cpu, koeler, 1 stick ram en voeding en kijken of je in het bios komt.

Afstandsbusjes gebruikt in de behuizing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wittemok
Het is een intense dag geworden met veel schrik momenten.
Eindelijk draait alles naar behoren.
Heb hierbij wel veel complicaties gehad denk ik zo.
Geen beeld
SSD niet herkent.
MoBo bleef reseten
Al met al een vermoeiende dag.

Dingen die er mis zijn gegaan:
Afstansbusjes zaten er op maar twee te strak aangedraaid waardoor het busje in het MoBo zat.
Koeling zat 1 pin niet gelockt.
Sata express wordt niet ondersteund zonder drivers.
En het reset kabeltje voor de front aansluiting moest andersom geplaatst worden want bleef resetten.

Mijn ervaring van een eigen pc in elkaar zetten heeft me veel geleerd.
Bovenal dat ik liever iemand een paar tientjes betaal en deze achtbaan van emoties niet meer mee hoeft te maken :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-09 21:57
Wittemok schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:41:
Mijn ervaring van een eigen pc in elkaar zetten heeft me veel geleerd.
Bovenal dat ik liever iemand een paar tientjes betaal en deze achtbaan van emoties niet meer mee hoeft te maken :-)
Zo leert iedereen het ;) Bij mij duurde het de eerste keer ook een paar uur. Alles wat fout kon gaan ging fout. Nu weet je wat je fout hebt gedaan en waar je op moet letten. Nu heb ik in een half uurtje een systeem in elkaar geprikt.
Pagina: 1