Beste Tweakers,
Sinds een tijdje heeft mijn computer vaak last van problemen. Het scherm wordt dan als ik aan het gamen ben groen, en de computer doet niets meer tot ik hem uitschakel via de power button. Op dit groene scherm staan geen foutmeldingen, eigenlijk staat er überhaupt geen tekst. Heeft dit scherm te maken met een (of is het gewoon een speciale) BSOD?
Mijn vraag is dus: Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
De specificaties van mijn zelfbouw pc zijn:
De software die ik altijd (op de achtergrond draai) zijn:
Avast Antivirus
MSI Afterburner (voor profielen)
Catalyst (nog niet geupdate naar Crimson vanwege de koeling waarvan dan de snelheid vast is)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Mijn eerste ingeving was dat dit probleem wellicht te maken had met mijn videokaart, dus ik heb veel gespeeld met de drivers en de koeling. Ik heb onder andere de koeling harder later en mijn driver gedowngrade van Crimson naar Catalyst vanwege de welbekende problemen die veel mensen ervaren met Crimson. Dit had echter geen resultaat
Ook heb ik al gekeken naar welke temperaturen snel omhoog gingen na belasting. Dit bleek de processor te zijn die van 45 graden regelmatig naar 60 graden springt bij belasting.
Verder heb ik ook nog geprobeerd een virusscan uit te voeren met Avast en MBAM.
Hopelijk heeft iemand een idee
Met vriendelijke groet,
Milko
Sinds een tijdje heeft mijn computer vaak last van problemen. Het scherm wordt dan als ik aan het gamen ben groen, en de computer doet niets meer tot ik hem uitschakel via de power button. Op dit groene scherm staan geen foutmeldingen, eigenlijk staat er überhaupt geen tekst. Heeft dit scherm te maken met een (of is het gewoon een speciale) BSOD?
Mijn vraag is dus: Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
De specificaties van mijn zelfbouw pc zijn:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i3-4170 Boxed | € 112,94 | € 112,94 |
1 | Gigabyte GA-H81M-S2H | € 44,99 | € 44,99 |
1 | Asus Strix Radeon R9 380 DC2OC 2GD5 GAMING | € 174,75 | € 174,75 |
1 | BitFenix Comrade Zwart | € 31,95 | € 31,95 |
1 | Crucial CT102464BA160B | € 25,95 | € 25,95 |
1 | be quiet! System Power 7 400W | € 42,95 | € 42,95 |
1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 89,38 | € 89,38 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 522,91 |
De software die ik altijd (op de achtergrond draai) zijn:
Avast Antivirus
MSI Afterburner (voor profielen)
Catalyst (nog niet geupdate naar Crimson vanwege de koeling waarvan dan de snelheid vast is)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Mijn eerste ingeving was dat dit probleem wellicht te maken had met mijn videokaart, dus ik heb veel gespeeld met de drivers en de koeling. Ik heb onder andere de koeling harder later en mijn driver gedowngrade van Crimson naar Catalyst vanwege de welbekende problemen die veel mensen ervaren met Crimson. Dit had echter geen resultaat
Ook heb ik al gekeken naar welke temperaturen snel omhoog gingen na belasting. Dit bleek de processor te zijn die van 45 graden regelmatig naar 60 graden springt bij belasting.
Verder heb ik ook nog geprobeerd een virusscan uit te voeren met Avast en MBAM.
Hopelijk heeft iemand een idee
Met vriendelijke groet,
Milko
[ Voor 44% gewijzigd door milkow op 05-06-2016 21:44 ]