Waar moet ik op letten bij aankoop van een nieuwe televisie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digitaz
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-09 14:40
Ik wil graag een nieuwe televisie voor op mijn kamer.
Ik heb alleen geen flauw idee waar ik op moet letten.
Met de pricewatch heb ik een aantal filters opgesteld waar de nieuwe televisie aan moet voldoen, maar dan blijven er alsnog 50 resultaten over en heb ik geen idee waar ik op moet letten.
Pricewatch link met filters:
http://tweakers.net/categ...qccsCNn_6BDTmK35FJAn1J6Aw
Die merken heb ik gekozen omdat ik slechte ervaring heb met goedkopere merken en liever een tv van een 'bekender' merk heb. Een Smart TV lijkt me ook wel interessant alleen heb ik geen idee wat hiervan de voordelen zijn nu ik al een Chromecast heb. Mijn budget is maximaal 400 euro, het liefst minder, maar als er nou echt een geweldige voor 400 euro ben ik ook wel bereid om dit neer te leggen.
Kunnen jullie mij helpen met waar ik op moet letten zodat ik de juiste keuze maak?

Alvast bedankt!

EDIT: Zou iemand deze kunnen verplaatsen naar aankoopadvies? Excuses :X

[ Voor 3% gewijzigd door Digitaz op 05-06-2016 21:33 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikkie001
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:53

Mikkie001

Wat is werk zonder koffie?

Als eerste start:
- bedenk welke aansluitingen minimaal aanwezig moeten zijn en hoeveel
- bedenk welke grootte jij wilt
- ga naar een winkel en bekijk eens wat televisies. Welke vind je mooi, welke niet?

Mogelijk dat je daarna iets gerichter kunt zoeken.

Er is altijd een groepje mensen dat in geen enkel groepje past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digitaz
Ik heb drie aansluitingen nodig. Een USB poort, een HDMI en een voor de stroom zou wel handig zijn.
In de vergelijker kan je zien dat ik op 32 inch heb gezocht omdat dit de beste maat is voor op mijn tv-meubel. Daarnaast vind ik alle TV's in de winkel er prima uitzien, totdat je naar de hoek met de wat 'mindere' merken gaat zoals bijvoorbeeld een Salora, dan zie je toch wel het verschil in scherpte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies dus een verhuizing naar CEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 21:21
Er zijn nog veel meer filters, gebruik die. Ik zou ook je prijsfilter aanpassen tussen de 350-425€.
Meer informatie zou ook handig zijn zoals afstand scherm-bank, kijkhoek, aanvullende eisen.
Shortlist van 5 tv's maken (prijs, looks,formaat, etc), of je neemt de 5 tv's met beste reviews op tweakers.
Dan reviews opzoeken en de beste prijs vinden icm goede winkelreviews= kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digitaz
Na flink wat research ben ik uiteindelijk op twee tv's uitgekomen (met een redelijk groot prijsverschil).
Als eerste de: pricewatch: Philips 32PFK5300 Zwart
En ten tweede de: pricewatch: Samsung UE32J6200AW Zwart
Ik heb beide TV's in de Mediamarkt bekeken en ze zien er goed uit, ik kon vrij weinig verschil zien tussen beide. De Samsung heeft echter 100 Hz terwijl de Philips dit pas krijgt door Upscaling. Ik ga met de TV voornamelijk films en series kijken, af en toe ook wel eens sport. Het is niet dat ik krap bij kas zit, het is alleen een flinke bak geld voor de extra Hertz. Wat is jullie mening hierover? Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Philips is op dit forum vaak negatief genoemd wegens kwaliteitsproblemen. In hoeverre dat opgaat voor het door jou genoemde model weet ik niet.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digitaz
Uiteindelijk ook nog deze tegengekomen: pricewatch: LG 32LH604V Zwart
Ook een 100 Hertz, alleen ben ik er nog steeds niet uit of die meerprijs het waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Digitaz schreef op maandag 06 juni 2016 @ 22:40:
Uiteindelijk ook nog deze tegengekomen: pricewatch: LG 32LH604V Zwart
Ook een 100 Hertz, alleen ben ik er nog steeds niet uit of die meerprijs het waard is.
Helaas, ook dit model heeft geen 100Hz paneel. Dit model heeft een 50Hz paneel met Black Frame Insertion wat volgens LG als 100Hz gespecificeerd kan worden. Is alleen niet vergelijkbaar.

Dimens: Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digitaz
Dimens schreef op maandag 06 juni 2016 @ 22:59:
[...]

Helaas, ook dit model heeft geen 100Hz paneel. Dit model heeft een 50Hz paneel met Black Frame Insertion wat volgens LG als 100Hz gespecificeerd kan worden. Is alleen niet vergelijkbaar.
Oh goed dat je het zegt. Dan blijven de Philips en de Samsung weer over. Ik ga vandaag weer wat research doen en als jullie nog ideeën hebben hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digitaz
Ik ben eruit, ik ga voor de Samsung.
Ik heb het geld er toch wel voor over voor die extra 40 Hertz.
Daarnaast omdat jullie niet echt gesteld zijn op Philips, en alle beeldschermen thuis Samsung erop hebben staan en ze allemaal prima werken.
Als laatst had ik nog gevonden dat de Philips geen SRT support heeft. Ik kijk veel films vanaf een USB met een los ondertitel bestand en ik heb geen zin om telkens met een programma de ondertitel in de video moeten branden. De Samsung heeft namelijk wel SRT support.

Bedankt voor al jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepperlicious
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-12-2024
Je hebt niks aan die 100Hz zolang je het signaal niet kan versturen of ontvangen. De Samsung tv heeft HDMI 1.4 aasluiting, wat het onmogelijk maakt om een hogere refresh rate dan 1080p@60fps weer te geven.

Die extra 40Hz ga je dus niet zien, enkel in je portefeuille :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Sepperlicious schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:40:
Je hebt niks aan die 100Hz zolang je het signaal niet kan versturen of ontvangen. De Samsung tv heeft HDMI 1.4 aasluiting, wat het onmogelijk maakt om een hogere refresh rate dan 1080p@60fps weer te geven.

Die extra 40Hz ga je dus niet zien, enkel in je portefeuille :)
Televisies =/= monitoren.

Dit verhaal gaat niet op voor televisies. Dat zit veel complexer in elkaar, zoals ook te lezen is in mijn eerder geposte blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepperlicious
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-12-2024
Dimens schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:55:
[...]

Televisies =/= monitoren.

Dit verhaal gaat niet op voor televisies. Dat zit veel complexer in elkaar, zoals ook te lezen is in mijn eerder geposte blog.
Wat bedoel je precies? Ik heb je blog gelezen, maar dat vertelt over de 'geoptimaliseerde' refresh rates... Ik denk dat we allemaal goed genoeg weten dat dit meer rotzooi dan wat anders is. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Sepperlicious schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 11:21:
[...]

Wat bedoel je precies? Ik heb je blog gelezen, maar dat vertelt over de 'geoptimaliseerde' refresh rates... Ik denk dat we allemaal goed genoeg weten dat dit meer rotzooi dan wat anders is. ^^
Het overgrote deel gaat over de Frame Rate/paneelfrequentie en het beeldinterpolatie-algoritme. Ook al is de bron dus 50Hz, het toestel kan er 100Hz van maken middels dit algoritme en nee, dit is geen rotzooi. Bij UHD-televisies is het zelfs nodig om een scherp beeld te behouden tijdens bewegingen.

Dimens in 'nieuws: GfK: verkoop uhdtv's in Nederland is bijna verviervoudigd ...

Die extra frequentie is dus zeker wel te zien - en niet alleen in de portefeuille.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:52

MsG

Forumzwerver

Dat hangt er maar net af hoe je er in staat. Ik heb een gruwelijke hekel aan die beeldverbeteraars en beeldjesbijbedenkers. Heel veel mensen hebben die standaard aan staan en hebben niet door wat het is. Voor mij lijkt alles dan opgenomen met een homecamera. Ik zet het hier dus allemaal uit. Dan heb je helemaal niks aan die extra hertz. Anders moet je dat even aan en uit zien TS, dan heb je een idee waar je wellicht een X aantal euro extra voor neerlegt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1