Beste mensen,
Voor mijn werk als architect ben ik opzoek naar een laptop. in het verleden ben ik hier erg goed geholpen en wil dan ook graag weer gebruik maken van jullie kennis.
Gebruik:
De laptop is voornamelijk bedoeld om mee te nemen naar opdrachtgevers zodat ik tijdens het overleg met hen door de 3d modellen (sketchup) heen kan lopen en eventueel een presentatie (in pdf formaat) kan laten zien.
Daarnaast wil ik hem gebruiken om op te werken (als 2e computer) als mijn desktop aan
het renderen is. Dit zal voornamelijk photoshop en indesign zijn.
Software gebruik:
- Sketchup
- photoshop
- indesign
- autocad lt (2d tekenen, geen 3d)
- browsen met chrome
Fysiek gebruik:
- meenemen naar klant
- stopcontact meestal wel te vinden
- presentatie voornamelijk via scherm laptop, soms met beamer of groter scherm
- gebruik op kantoor
Budget:
ca. €1300 incl. btw
Eisen:
- 15" scherm zodat er met meerdere mensen gekeken kan worden
- scherm met goede kijkhoeken
- mat scherm met zo min mogelijk reflectie
- snel opstarten/ontwaken
- sketchup moet soepel draaien als er door het model wordt gelopen
Aangezien het mijn '2e computer' betreft hoeft deze niet snel te kunnen renderen, hier gebruik ik mijn desktop voor. Ook photoshop hoeft niet super soepel te draaien aangezien ik dit ook meestal op de desktop gebruik. Gewicht is niet enorm belangrijk. Grootte van de harde schijf is ook minder van belang. Wel heb ik een voorkeur voor een ssd. DVD speler/- brander is niet nodig.
Eigen idee:
Op dit moment overweeg ik de Asus VivoBook N552VX. Deze komt goed uit de LBBG, heeft een goed en mat scherm en lijkt met zijn specs te voldoen aan gestelde eisen. En, niet onbelangrijk als architect, hij ziet er ook mooi (en zakelijk) uit. Ik lees wel dat er voor hetzelfde geld laptop met betere specs te krijgen zijn maar dat zijn vaak game laptops met dito uiterlijk. Niet iets waarmee ik naar een klant loop.
Ik twijfel nog wel over het geheugen van 8GB, dit zal wellicht uitgebreid moeten worden naar 16GB.
Ik ben benieuwd naar jullie meningen.
Voor mijn werk als architect ben ik opzoek naar een laptop. in het verleden ben ik hier erg goed geholpen en wil dan ook graag weer gebruik maken van jullie kennis.
Gebruik:
De laptop is voornamelijk bedoeld om mee te nemen naar opdrachtgevers zodat ik tijdens het overleg met hen door de 3d modellen (sketchup) heen kan lopen en eventueel een presentatie (in pdf formaat) kan laten zien.
Daarnaast wil ik hem gebruiken om op te werken (als 2e computer) als mijn desktop aan
het renderen is. Dit zal voornamelijk photoshop en indesign zijn.
Software gebruik:
- Sketchup
- photoshop
- indesign
- autocad lt (2d tekenen, geen 3d)
- browsen met chrome
Fysiek gebruik:
- meenemen naar klant
- stopcontact meestal wel te vinden
- presentatie voornamelijk via scherm laptop, soms met beamer of groter scherm
- gebruik op kantoor
Budget:
ca. €1300 incl. btw
Eisen:
- 15" scherm zodat er met meerdere mensen gekeken kan worden
- scherm met goede kijkhoeken
- mat scherm met zo min mogelijk reflectie
- snel opstarten/ontwaken
- sketchup moet soepel draaien als er door het model wordt gelopen
Aangezien het mijn '2e computer' betreft hoeft deze niet snel te kunnen renderen, hier gebruik ik mijn desktop voor. Ook photoshop hoeft niet super soepel te draaien aangezien ik dit ook meestal op de desktop gebruik. Gewicht is niet enorm belangrijk. Grootte van de harde schijf is ook minder van belang. Wel heb ik een voorkeur voor een ssd. DVD speler/- brander is niet nodig.
Eigen idee:
Op dit moment overweeg ik de Asus VivoBook N552VX. Deze komt goed uit de LBBG, heeft een goed en mat scherm en lijkt met zijn specs te voldoen aan gestelde eisen. En, niet onbelangrijk als architect, hij ziet er ook mooi (en zakelijk) uit. Ik lees wel dat er voor hetzelfde geld laptop met betere specs te krijgen zijn maar dat zijn vaak game laptops met dito uiterlijk. Niet iets waarmee ik naar een klant loop.
Ik twijfel nog wel over het geheugen van 8GB, dit zal wellicht uitgebreid moeten worden naar 16GB.
Ik ben benieuwd naar jullie meningen.