Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:17
Is het mogelijk om op een S6 met het standaard mail programma , Gmail in te stellen met pop3?

Elke keer als ik email adres invul dan gaat ie automatisch naar google en kan ik dus niet kiezen voor Pop3 en vult ie de boel automatisch in met Imap.

Of ben ik aangewezen op de gmail app?

Alle reacties

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-11 20:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Klinkt als een Android toestel, de Samsung Galaxy S6. Wees duidelijk met je omschrijving waar je mee werkt. Want Client Software Algemeen is niet bedoelt voor het bespreken van mobiele telefoons, dat hoort in Android Telefoons. Ik verplaats daarom je topic die kant op.

Verder misstaat eigen inzet niet. Wat heb je zelf gezocht? Waarom wil je POP3 gebruiken? Dat is helemaal niet logisch, zeker voor op een mobiele telefoon met beperkte opslagcapaciteit.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:33
Na het invoeren van je e-mailadres en wachtwoord kies je onderin het scherm voor "Handmatige instelling"
Afbeeldingslocatie: http://images.customersaas.com/images/nosKpiVM4RLGpnVXo5FSOxkq.png

Zie voor daarna https://support.google.com/mail/answer/13273?rd=1

Of zie bijvoorbeel deze kant-en-klare instructie;
https://forum.t-mobile.nl...laxy-s6-edge-gmail-257258, of een van de vele anderen

[ Voor 103% gewijzigd door frickY op 05-06-2016 22:21 ]

• Dancis
Dat wil dus niet als ik het Gmail adres invoer dan gaat ie naar Google en kan ik dus geen handmatig kiezen

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dancis schreef op zondag 05 juni 2016 @ 22:38:
Dat wil dus niet als ik het Gmail adres invoer dan gaat ie naar Google en kan ik dus geen handmatig kiezen
Waarom zou je gmail willen gebruiken dmv. POP3 en niet via Imap?

• Dancis
Ik wil dus op de s6 alleen de mail lezen en eventueel beantwoorden en dan gewoon verwijderen zonder dat ie van de server gegooid wordt.

Zodat ik thuis gewoon met imap de mail kan ophalen en definitief verwijderen

Verwijderd

Dus je gaat op je telefoon pop gebruiken (en het vinkje aanzetten dat je een copy op de server laat staan), om vervolgens thuis op de pc/laptop via imap de mails alsnog van de server te verwijderen? 8)7

• Dancis
is dat zo vreemd dan?

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:26

13art

Moderator Mobile
Met de Gmail app moet dat niet zo moeilijk zijn. Klik op account toevoegen. Kies dan voor 'Persoonlijk (imap/pop)' account. Vul daar je adres in en dan klikken op handmatig instellen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Dancis
Dat wil dus allemaal niet zelfs met de Gmail app niet. Heb bij gmail.com al pop ingeschakeld maar ik kan het met geen mogelijkheid bij gmail of standaard email app handmatig instellen.

Hij stelt steeds automatisch imap in zodra ik het email adres invoer

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:20
Ieder zijn ding, maar ik zou gewoon het standaard protocol gebruiken zodat je geen zaken dubbel hoeft te doen (2 x openen/lezen/verwijderen bv)

Het grootste verschil is dat je aan een andere manier van werken moet wennen :)

Je kan als je je gmail account gewoon als gmail instelt kan je het aantal dagen dat bijgehouden wordt instellen, zo voorkom je ook dat de app veel opslag gebruikt (hoewel dat ook wel mee zal vallen).

Strava

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:26

13art

Moderator Mobile
Dancis schreef op maandag 06 juni 2016 @ 20:27:
Dat wil dus allemaal niet zelfs met de Gmail app niet. Heb bij gmail.com al pop ingeschakeld maar ik kan het met geen mogelijkheid bij gmail of standaard email app handmatig instellen.

Hij stelt steeds automatisch imap in zodra ik het email adres invoer
Vreemd want hier doet hij het volgens mij wel. Al heb ik niet de hele procedure doorgelopen. En anders gewoon even een 3rd party email app installeren als je het echt wil en het via Gmail of de ander standaard mail app niet wil lukken.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Pagina: 1