Toon posts:

help! wat voor videokaart??

Pagina: 1
Acties:
  • 399 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een moederbord met ingebouwde videokaart. (asrock FM2A88M-hd+)
maar deze videokaart begeeft het langzaam.
ik wil daarom een nieuwe erin zetten.
iemand tips?

budget ongeveer 150 euro.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Eh, dat mobo heeft geen ingebouwde videokaart.

Als je nu al beeld hebt, komt dat omdat je een APU erin hebt zitten.

Verder: Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Waarom denk je dat het grafische gedeelte van de apu het aan het begeven is?
Tegen welke problemen loop je aan en tijdens welk programma of game?

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Heren, niet meteen zo lelijk/streng doen als een nieuwe bezoeker aangeeft een "ingebouwde videokaart" te hebben.... Iedereen hier weet wat er bedoelt wordt zonder meteen met afkortingen en AMD "marketingtermen" te hoeven schermen....

Wikipedia: AMD Accelerated Processing Unit

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Verwijderd

Topicstarter
nou t beeld schiet soms op zwart tijdens gamen. en t ligt niet aan de drivers. zoveel verstand heb ik er wel van.

Verwijderd

Topicstarter
diablo 3 btw

Verwijderd

Topicstarter
en dan nog ik vraag voor tips en niet aankoop advies. ik beslis nog altijd zelf wat ik koop. wil alleen weten waar ik op zou moeten letten

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Als jouw video gedeelte van jouw CPU het echt aan het begeven is, dan kan het goed zijn dat de rest van je cpu ook problemen gaat krijgen.
Maar of het echt hardware is? Misschien komt het doordat het vandaag warm is en de koeling niet optimaal? Dan zou een externe kaart misschien juist het nog warmer maken, je kunt dan beter na de koeling kijken.

Als het niet aan de drivers ligt, gok ik overigens dat de oorzaak andere software is (vanuit gaande dat het alleen tijdens games is, niet niet ook als je bv wat aan het browsen bent, en niet aan hardware.

een tip: gebruik de "wijzig" knop om jouw laatste bericht aan te vullen, ipv 3x achter elkaar een nieuw bericht te sturen.
Een advies als je toch echt een andere video kaart wilt: zorg dat het Diablo 3 aan kan.

Verwijderd

Topicstarter
euhm mijn koeling is prima en ik woon in een kelder dus te warm worden kan niet bepaald. ik heb het bijgehouden op een echt warme dag en de temperatuur liep op tot max 37 graden dus koeling is hier geen probleem.

het is een tijd geleden begonnen en ik game alleen als ik mijn pc vesr opnieuw heb gestart zodat er verder niets geladen is.

Verwijderd

Breezers schreef op zondag 05 juni 2016 @ 21:34:
Heren, niet meteen zo lelijk/streng doen als een nieuwe bezoeker aangeeft een "ingebouwde videokaart" te hebben.... Iedereen hier weet wat er bedoelt wordt zonder meteen met afkortingen en AMD "marketingtermen" te hoeven schermen....

Wikipedia: AMD Accelerated Processing Unit
Zo leert TS ook weer wat.
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2016 @ 22:31:
euhm mijn koeling is prima en ik woon in een kelder dus te warm worden kan niet bepaald. ik heb het bijgehouden op een echt warme dag en de temperatuur liep op tot max 37 graden dus koeling is hier geen probleem.

het is een tijd geleden begonnen en ik game alleen als ik mijn pc vesr opnieuw heb gestart zodat er verder niets geladen is.
37 graden als ambient temperatuur? Dat is heel hoog. Als je niet zo'n fatsoenlijke koeler op je CPU hebt zitten dan kan het zeer goed zijn dat hij gewoon oververhit. Of als je koeler niet goed vast zit. Download Speccy even en geef anders een screenshot terwijl je PC onder load is. Dat geeft misschien duidelijkheid.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Je processor wordt 37 graden? Dat is wel erg laag, dat lijkt me zelfs met waterkoeling nauwelijks haalbaar. Je systeem zal het met apu behoorlijk zwaar krijgen in Diablo 3, dus ik verwacht wel hogere temperaturen. Met welke programma heb je dit gemeten?

Zou je ook nog even de rest van je systeem kunnen opnoemen, dat helpt ons met meedenken. Dus zaken als behuizing, fans, voeding etc.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:40

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2016 @ 21:52:
en dan nog ik vraag voor tips en niet aankoop advies. ik beslis nog altijd zelf wat ik koop. wil alleen weten waar ik op zou moeten letten
En wij dat je het beleid leest en het op de goede plaats post :). Je vraag hoort in Componenten Aankoopadvies thuis volgens CAA beleid. Met een complete beschrijving van je huidige systeem, een budget, een duidelijk doel én een lijstje van kaarten die je zelf al gevonden hebt. Voor ideeën kan je eens rondkijken in andere topics daar en Desktopaankoopvies.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.