Ik geef bij een koop/verkoop die verloopt zoals het hoort (normaal dus), 4 sterren als beoordeling. Die vijfde ster bewaar ik voor uitzonderlijk positieve situaties. Want hoe laat je anders, in éénoogopslag, duidelijk worden dat zo'n situatie zich heeft voorgedaan? Ja, je kunt het in de beoordeling schrijven, maar hoeveel mensen lezen die nou? Het gros kijkt naar het aantal sterren.
Daar heb ik wat commentaar op gekregen in de reacties op oude advertenties. Mij best, iedereen mag z'n mening hebben. Toch ben ik er over na gaan denken.
Mijn oplossing is de Steeksleutel.
Voor een normaal verlopen transactie geeft men dan 5 sterren en als er iets uitzonderlijk positiefs gebeurd (een R9 FuryX ontvangen in plaats van een R9 380 zonder bijbetaling/terugsturen, bijvoorbeeld) dan kan men een steeksleutel toekennen.
Uiteraard moet misbruik dan wel bestrijd worden. Misschien vooraf goedkeuring voordat de steeksleutel wordt toegekend.
Daar heb ik wat commentaar op gekregen in de reacties op oude advertenties. Mij best, iedereen mag z'n mening hebben. Toch ben ik er over na gaan denken.
Mijn oplossing is de Steeksleutel.
Voor een normaal verlopen transactie geeft men dan 5 sterren en als er iets uitzonderlijk positiefs gebeurd (een R9 FuryX ontvangen in plaats van een R9 380 zonder bijbetaling/terugsturen, bijvoorbeeld) dan kan men een steeksleutel toekennen.
Uiteraard moet misbruik dan wel bestrijd worden. Misschien vooraf goedkeuring voordat de steeksleutel wordt toegekend.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry