Sony of Dell?

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-08 22:04
Ik heb op www.lebox.nl een 19" Dell monitor met echte Sony Trinitron beeldbuis gespot voor maar 825 piek. Maar ik hoorde dat Sony monitors uitmuntend zijn. Daarom ben ik op zoek gegaan naar een mooie Trinitron monitor en kwam op de CPD-420GST. Die kost echter zo 1200 piek. Weet iemand of er verschil zit tussen deze monitors aangezien ze allebei een Sony Trinitron beeldbuis hebben?

• NEOTEK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 21:05

NEOTEK

Neotek

Ik heb een Dell 991 19 inch monitor met Trinitron buis en ben daar super tevreden over. Ik heb daar zo'n 6 maanden geleden 980 piek voor betaald. :9~

Kubuntu

• tiguan
Ja, ik weet dat Dell goeie monitors maakt. Ik zit nu zelf achter een P990 (al is die een beetje vernaggeld). Maar het gaat net ff om dat ene verschil, ik kan niet geloven dat de Dell zoveel goedkoper is en dan exact dezelfde beeldbuis heeft.

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Op maandag 25 juni 2001 13:41 schreef Wannapuf het volgende:
Ja, ik weet dat Dell goeie monitors maakt. Ik zit nu zelf achter een P990 (al is die een beetje vernaggeld). Maar het gaat net ff om dat ene verschil, ik kan niet geloven dat de Dell zoveel goedkoper is en dan exact dezelfde beeldbuis heeft.
Jep, ben ik met je eens

ik ben best bereid om wat meer neer te leggen voor echt goede kwaliteit, wat sony nog steeds levert

Ik zit nu ook tegen m'n Sony Monitortje aan te kijken :9~ :)

It seemed like a good idea at the time

• tiguan
En toch. Volgens mij is het een echte Sony beeldbuis in die Dell monitor. Maar wat zou dan het verschil zijn.

Valt me nu pas op dat de CPD-420GST wel 2 VGA inputs heeft. Da's niet verkeerd natuurlijk, aangezien de Dell een vaste monitorkabel heeft.

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Ik zit hier achter een DellP1110 21" :9~

En dat is gewoon een Sony GDM5402T9 en de specs zijn gelijk aan een GDM520 :9~

• tiguan
Hey, die monitor heeft m'n collega. Wat een bak >:) . Maar die heeft vervormde hoeken, en ik hoorde in een ander topic dat dat juist bij Sony's niet was.

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 14:05 schreef Wannapuf het volgende:
Hey, die monitor heeft m'n collega. Wat een bak >:) . Maar die heeft vervormde hoeken, en ik hoorde in een ander topic dat dat juist bij Sony's niet was.
Daar kan ik sinds errug kort over mee praten :P
Ik heb een sony f520 en die heeft idd geen vervormde hoeken. Maar wel een verticale streep links :(

edit: ik zie bij dit scherm ook fouten :( ik dacht laat ik em is ff instellen met dat nokia testprogje, nou ik baal :(

• tiguan
Op maandag 25 juni 2001 14:10 schreef jumperFreed het volgende:

[..]

Daar kan ik sinds errug kort over mee praten :P
Ik heb een sony f520 en die heeft idd geen vervormde hoeken. Kaarsrecht alles. En verder zal ik maar niet meer zeggen, anders wordt cheetah chagrijnig |:( :P

Volgens mij houdt sony gewoon z'n beste beeldbuizen voor zichzelf en krijgen andere fabrikanten degenen met kleine afwijkingen :P :P :P
Maar je kan in het OSD van alles instellen ook voor de hoeken.

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

Klopt. En Dell maakt de schermen niet eens zelf.

Dat doet Sony. Niet alleen de buis. Het hele scherm maakt sony. Ze maken hetzelfde scherm ook voor HP.

Het is gewoon Sony OEM. Zie bijvoorbeeld
http://www.avt.com/core/prod.htm

• tiguan
Op maandag 25 juni 2001 14:46 schreef Kirpeknots het volgende:
Klopt. En Dell maakt de schermen niet eens zelf.

Dat doet Sony. Niet alleen de buis. Het hele scherm maakt sony. Ze maken hetzelfde scherm ook voor HP.

Het is gewoon Sony OEM. Zie bijvoorbeeld
http://www.avt.com/core/prod.htm
Ja dat Dell zelf geen monitors maakt was mij al duidelijk. ;) Maar ik vroeg me af of er nog kwaliteits verschil zat tussen de zgn. OEM monitors en de echte Sony monitors. Want het prijsverschil is ook maar ff een kleine 400 piek. Dan mag ik wel wat meer verwachten van de Sony, dacht ik zo.

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 14:57 schreef Wannapuf het volgende:

[..]

Ja dat Dell zelf geen monitors maakt was mij al duidelijk. ;) Maar ik vroeg me af of er nog kwaliteits verschil zat tussen de zgn. OEM monitors en de echte Sony monitors. Want het prijsverschil is ook maar ff een kleine 400 piek. Dan mag ik wel wat meer verwachten van de Sony, dacht ik zo.
Je krijgt t "sony embleem" erbij :P
Nee, ik weet niet of de sony schermen beter zijn. Ik denk toch dat de enige manier is: vergelijken in een winkel.

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

Damn. Ik was eigenlijk aan het kijken naar een gebruikte refurbished 21".

Maar nu ik dit lees zit ik toch wel aan een P991 of zelfs P791 te denken. Dat zijn toch 19" en 17" broertjes van mijn P1100. Lijkt me heerlijk.

Valt me overigens op dat de refreshrates van 17" sony schermen vaak laag zijn. Ik heb zelf nu een Philips 107S. Zal er dus altijd op vooruit moeten gaan. ;)

Verwijderd

beide ;)

• tiguan
Hmm ik denk dat ik toch voor de Sony ga. Het design is ook net ff een stukkie strakker en mooier. En de 2 VGA inputs zijn natuurlijk ook een groot voordeel.

Nog ff de monitortjes naast elkaar voor een vergelijking in uiterlijk :)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hotrod/tweakers.net/P990.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hotrod/tweakers.net/17sony.jpg

Ik weet 't, de plaatjes zijn niet eerlijk verdeeld (die Sony is notabene een 17") maar je ziet duidelijk dat die Sony er veel beter uitziet.

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 15:12 schreef Wannapuf het volgende:
Hmm ik denk dat ik toch voor de Sony ga. Het design is ook net ff een stukkie strakker en mooier. En de 2 VGA inputs zijn natuurlijk ook een groot voordeel.
Daar had ik ook geen verweer tegen ;) Welke monitor gaat jou interesse naar uit, als ik vragen mag ? edit: oh ik zie t al, ik las eroverheen :P

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

Als je bij derden Dell monitoren kan kopen dir Dell ook nogsteeds leverd. Zijn dit dan niet gewoon B-keus monitoren of zo?

Kan iemand uitleggen hoe dat zit. De P991 kan je ergens anderd voor meer dan f200,- minder kopen. (Weliswaar in 1 kleur)

• tiguan
Ik heb bij Dell zelf de mogelijkheid niet gevonden om zo'n monitor te kopen. Wel verkopen ze losse monitors met NEC, Philips en Eizo beeldbuizen, maar niks Sony.

www.lebox.nl verkoopt de gecancelde orders van Dell in en verkoopt ze voor een leuk prijsje, ik denk dat er weinig winkels zijn die dat doen behalve de Media Markt dan.

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

Op maandag 25 juni 2001 15:39 schreef Wannapuf het volgende:
Ik heb bij Dell zelf de mogelijkheid niet gevonden om zo'n monitor te kopen. Wel verkopen ze losse monitors met NEC, Philips en Eizo beeldbuizen, maar niks Sony.

www.lebox.nl verkoopt de gecancelde orders van Dell in en verkoopt ze voor een leuk prijsje, ik denk dat er weinig winkels zijn die dat doen behalve de Media Markt dan.
Ik heb ze gebeld.
Als je met ze beld krijg je het scherm voor 749,- i.p.v. 799,- ex. Die 17" tft zakt dan overigens ook onder de 2.000,- en dat is goedkoop voor een scherm met DVI-D.

Ik heb de P991 besteld.

• tiguan
Zal je zien dat dit model niet meer te krijgen is. Heeft iemand nog een mooie gewone Trinitron van Sony?

Verwijderd

Ooit ergens gelezen dat Dell wat moeilijk is qua .inf files voor de monitoren. Kweenie of dat waar is :?

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 20:31 schreef MadMax-007 het volgende:
Ooit ergens gelezen dat Dell wat moeilijk is qua .inf files voor de monitoren. Kweenie of dat waar is :?
Waarom zou je een .inf file voor een monitor nodig hebben :? Gewoon standaard Plug & pray monitor en alles werkt ;)

Verwijderd

Ik heb 2 van die Dell 19" van LeBox, nooit problemen mee gehad! je krijgt zelfs nog support van Dell, 'k had Drivers voor Win2k nodig, geen probleem, kreeg adres van FTP server van Dell en huppa, drivers binnen :)

grtz, een tevreden LeBox klant en Dell user :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24
Op maandag 25 juni 2001 14:01 schreef Kirpeknots het volgende:
Ik zit hier achter een DellP1110 21" :9~

En dat is gewoon een Sony GDM5402T9 en de specs zijn gelijk aan een GDM520 :9~
Niet gelijk aan een GDM, maar aan een CPD. De GDM heeft een 0.22mm dotpitch, de CPD een 0.24mm, net als de Dell P1110. Desalniettemin een heerlijke monitor :) die Dell P1110; heb ze ook op het werk (hoewel er ook een tussen zit die beduidend minder beeld geeft, maar maandagochtendproducten heb je volgens mij bij alle merken)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 12:42

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Nu we het toch over dell monitoren hebben, weet iemand of dell alleen maar sony buizen gebruikt of ook andere?

Ik heb nl een HE1025 en die is erg fijn :)
wie moet ik hier nu voor bedanken? Sony? :Y)
en bovendien, ik heb hem gekregen >:)

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

Dell gebruikt ook andere (Philips) buizen.
In de P serie zitten tegenwoordig Sony buizen.

• tiguan
Nou ik ben d'r uit. Ik neem toch maar een Dell monitortje van lebox.nl die me weer doorverwees naar PC OKE (ben particulier).

Het wordt een P990. Met cilinder Trinitron buisje :9

Volgens die gast zou er geen enkel verschil zijn tussen een echte Sony monitor en een Dell monitor met Sony beeldbuis, dus ik ben overtuigd.

Verwijderd

Virtual,

Wat was dat adres van die ftp site van Dell?

Ik zit hier trouwens ook achter een P991. Niks mis mee. (946 incl bij computerwebstore.nl)
8-)

• tiguan

• Abbadon
Op maandag 25 juni 2001 22:20 schreef B2000.5 het volgende:
Nu we het toch over dell monitoren hebben, weet iemand of dell alleen maar sony buizen gebruikt of ook andere?

Daarvoor mag je meneer Sony bedanken. Fijne monitor trouwens die 1025, heb er hier ook een aan m'n 2e bak hangen.

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 23:26 schreef abbadon het volgende:

[..]

Daarvoor mag je meneer Sony bedanken. Fijne monitor trouwens die 1025, heb er hier ook een aan m'n 2e bak hangen.
Ook bij ELSA maken ze monitoren voor Dell, volgens Http://www.chip.de

citaat:

Die Form des Gehäuses, die technischen Daten sowie die Angaben auf dem Typenschild legen den Schluss nahe, dass dieser Monitor sowie die Testgeräte von Elsa und Wortmann von ein und demselben Band rollen und baugleich sind. Deshalb gilt das hier Gesagte auch für die beiden anderen Geräte. Die FD-Trinitron-Röhre von Sony zeigt ein scharfes Bild und erlaubt sich nur geringe Konvergenzabweichungen an den Bildrändern. Helligkeitsverteilung und Farbreinheit sind überdurchschnittlich gut. Die maximal erreichbare Helligkeit ist mit 109 Candela ausreichend hoch. Wenn nicht am USB-Hub gespart worden wäre, stünde der Monitor sicher noch weiter vorn in der Rangfolge. Warum statt eines BNC-Anschlusses eine zweite D-Sub-Buchse eingebaut ist, bleibt ein Geheimnis des Herstellers.

Knauserig gibt sich der Direktversender bei der Garantie: Nur wenn der Monitor zusammen mit einem PC gekauft wird, gibt es drei Jahre. Als Einzelgerät erstanden, übernimmt Dell nur für ein Jahr die Garantie.

Verwijderd

De Dell monitoren zijn echt goed hoor, en ze zijn ook best mooi, ok de standaad modellen die bij de systemen zitten niet echt nee maar de wat duurde zijn ook mooi beeldschermen zeker die 17" en 19" hebben nog een vrij platte beeldbvuis ook, nee ze bevallen me perfect die dell monitoren met sony beeldbuizen

• tiguan
Hej, ik zet net m'n Dell P990 aan. Mjammie wat een beeld joh :9

1280x1024@85Hz roels.

Enne, iemand zei ooit dat monitors niet hoeven op te warmen. Nou heb ik in het menu een optietje zitten (kleur herstel) dat alleen beschikbaar is als de monitor opgewarmd is. >:)

Dus nog ff geduld.

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:18
Kun je bij Lebox ook kopen als particulier ?

Verwijderd

Dell is heel goed!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
nee je kan alleen kopen bij lebox als bedrijf, vereniging enz

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:18
WannaPuf, waar heb jij je dell vandaan ?

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-08 00:10

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Volgens mij heeft mijn Dell monitor een Nokia beeldbuis. Dat meen ik mij te herinneren van de sticker die er op zat.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• Frenkpie
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

kep hier een best oud model van dell: een 17 inch M770 is best een lekker dingetje
alleen lage reso's :( (1280x1024@60hz)

• tiguan
Op woensdag 27 juni 2001 10:24 schreef kieskes het volgende:
WannaPuf, waar heb jij je dell vandaan ?
Ik belde LeBox en die heeft me doorverwezen naar PC Oké die van lebox die monitors afneemt. Waarschijnlijk hebben ze nog wel meer bedrijven die monitors afnemen van ze, dus gewoon ff lebox bellen en vragen.

Toen ik gisteren m'n monitor had opgehaald bij PC Oké zeiden ze dat het de laatste was.

• tiguan
Op woensdag 27 juni 2001 10:31 schreef HeatWave het volgende:
Volgens mij heeft mijn Dell monitor een Nokia beeldbuis. Dat meen ik mij te herinneren van de sticker die er op zat.
Mijn Dell monitor heeft echt geen Nokia beeldbuis. Sony heeft patent op Trinitron en dat staat op de monitor. Sony is ook de enige die cilinder vormige beeldbuizen maakt.

Maar Dell beperkt zich niet tot 1 OEM fabrikant. Zo hebben ze ook NEC en Philips beeldbuizen er in zitten hier en daar, dus Nokia kan ook heel goed.

• Chillmeister
  • Laatst online: 21-08 06:49
volgens mij zit in een dell monitor een diamond tron monitor (zelfde als triniton behalve dat het is gemaakt door mitsubushi) wnat ik heb een 21 ultracan van dell en die heeft een diamnond tron

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

De M990 is een ? met Philips buis
De P770 is een Nokia met Sony Triniton buis
De P771 is een Sony met Sony Flattron buis
De P991 is een Sony met Sony Flattron buis
De P1110 is een Sony met Sony Flattron buis

enz. enz. enz.

• tiguan
Op woensdag 27 juni 2001 14:41 schreef Kirpeknots het volgende:
Dell P771 - Sony FD Trinitron buis
Dell P990 - Sony Trinitron buis
Dell P991 - Sony FD Trinitron buis
Dell P1110 - Sony FD Trinitron buis

Verwijderd

ik heb een Dell D1025HE, wel 17", maar toch pr8ig ding, en dat was dan nog geen 300 piek ofzow, wel 2ehands, kijkt lkkr, loopt nu op 1280x960@85Hz

• AwesomE
  • Laatst online: 29-05-2025
ik heb zelf nog een HP monitor 21" ook met Trinitron beeldbuis :) zie geen verschil met een echte sony maar die van HP zijn wel wat $$$$

...

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

Op woensdag 27 juni 2001 14:48 schreef Wannapuf het volgende:

[..]
[Schaam mode]
Je hebt gelijk. FD triniton.
[/Schaam mode]
Hier een stukje uit een andere post van mij

Afbeeldingslocatie: http://www.avt.com/core/images/4288-02.jpg

Technical Specifications:
CATHODE RAY TUBE
New Flat FD Trinitron
18.0" viewable information size
90° deflection
0.24mm AG pitch
38% face plate transmission
AR/AS Coating
DISPLAY PERFORMANCE/FEATURES
800 x 600 @ 120HZ
1024 x 768 @ 120HZ
1280 x 1024 @ 100HZ
1600 x 1200 @ 85Hz
1600 x 1280 @ 80Hz
9300K, 6500K, 5000K & individual RGB Color Adjust
DDC1 & DDC2B & DDCBi
Nine Language OSD
Help Menus / Enhanced Diagnostic Screen
Digital Convergence
Zoom Control
Manual Degauss
Moire Reduction
Color Temp Selection & Adjustment
Auto Center / Size Button
3 Watt Deep Sleep Mode

Geen geld voor zo'n mooi scherm!!

• tiguan
Op woensdag 27 juni 2001 15:23 schreef Kirpeknots het volgende:
Wat is er met de opdruk gebeurt van die monitor (OEM)?

Vergissen is menselijk. ;)

Idd, geen geld!

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Op woensdag 27 juni 2001 15:23 schreef Kirpeknots het volgende:
Geen geld voor zo'n mooi scherm!!
nee ik zie idd geen prijs staan :P

It seemed like a good idea at the time

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

Dit is de standaard OEM.

Je kan hem bestellen me wannapuf logo of wat je maar wilt. (Wel grotere aantallen)

Sony levert overigens ook rack versies voor in patchkasten. Ook errug leuk.

Ik heb hem gekocht voor f749,- excl. btw

Het Sony typenummer van een Dell P991 is CPD-4401T

• tiguan
Op woensdag 27 juni 2001 15:38 schreef Kirpeknots het volgende:
Dit is de standaard OEM.

Je kan hem bestellen me wannapuf logo of wat je maar wilt. (Wel grotere aantallen)

Sony levert overigens ook rack versies voor in patchkasten. Ook errug leuk.

Ik heb hem gekocht voor f749,- excl. btw

Het Sony typenummer van een Dell P991 is CPD-4401T
TIP

Sony verkoopt die Trinitron monitors niet meer. Ik heb alle winkels afgebeld die ze nog in hun (verouderde) prijslijst hadden staan, maar ze hadden niks meer.

Het enige wat je nog kan krijgen is een FD Trinitron. Alhoewel, Informatique had nog een Sony GDM-400PST, 19" Trinitron Monitor voor 1725.00. Maar dat vond ik toch wel weer heel erg duur.

• tiguan
Op woensdag 27 juni 2001 15:38 schreef Kirpeknots het volgende:
Je kan hem bestellen me wannapuf logo of wat je maar wilt.
:?

• Abbadon
Op woensdag 27 juni 2001 20:04 schreef Wannapuf het volgende:

[..]

:?
Dat Sony b.v. 1 type OEM monitor maakt en daar diverse merkjes/logo's op geplakt kunnen worden (as in: Dell, HP, Sun, Wannapuf)

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

Op woensdag 27 juni 2001 19:56 schreef Wannapuf het volgende:

[..]

TIP

Sony verkoopt die Trinitron monitors niet meer. Ik heb alle winkels afgebeld die ze nog in hun (verouderde) prijslijst hadden staan, maar ze hadden niks meer.

Het enige wat je nog kan krijgen is een FD Trinitron. Alhoewel, Informatique had nog een Sony GDM-400PST, 19" Trinitron Monitor voor 1725.00. Maar dat vond ik toch wel weer heel erg duur.
Ahum.... De Dell P991 is een FD Triniton.

• tiguan
Op woensdag 27 juni 2001 21:04 schreef Kirpeknots het volgende:

[..]

Ahum.... De Dell P991 is een FD Triniton.
Sorry ben beetje blind. Het scheelt dan ook maar 1 nummertje.

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 22:20 schreef B2000.5 het volgende:

Heb zelf ook een 1025HE 17' monitor. Prachtig beeld, superscherpe hoeklijnen en een leuk design ook nog.
1025HE modellen komen in 2 smaken: die van Nokia en die van Sony. Natuurlijk allebei met een Trinitron beeldbuis. Die van mij is een Nokia.

Kijk achter op je monitor, naar de FCC ID nummer. Ga dan hier heen en type de eerste 3 karakters in en je zult zien door wie en waar je monitor gefabriceerd is.

• Abbadon
Op woensdag 27 juni 2001 22:06 schreef Dock27 het volgende:

[..]

Heb zelf ook een 1025HE 17' monitor. Prachtig beeld, superscherpe hoeklijnen en een leuk design ook nog.
1025HE modellen komen in 2 smaken: die van Nokia en die van Sony. Natuurlijk allebei met een Trinitron beeldbuis. Die van mij is een Nokia.

Kijk achter op je monitor, naar de FCC ID nummer. Ga dan hier heen en type de eerste 3 karakters in en je zult zien door wie en waar je monitor gefabriceerd is.
Grapvol :) Mijn 1025 (IEY447S) is dus ook een Nokia. Zo leer je weer wat. Jouw ervaring m.b.t. het beeld kan ik beamen.

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 22:06 schreef Dock27 het volgende:

[..]

Dell werkt met Sony; Samsung; Nokia=viewsonic en Philips

• Antonius
  • Laatst online: 21-08 16:23
Valt wel mee, gewoon even op de Dell site zoeken naar het bestandje dellmon.exe, daar zitten ze in voor alle gangbare Dell monitors.
Pagina: 1