Soundbar, 2.0/1, 5.1 voor films en muziek

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pantslol
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:11
Ik zoek een?
Hi Tweakers.

Ik ben onlangs verhuist van een studentenkamer naar een appartement. En daar hoort natuurlijk ook een upgrade van mijn geluid bij. Ik ben oorspronkelijk gaan kijken naar met name soundbars. Zoals: pricewatch: Philips HTL5140B/12 Soundbar maar ben momenteel alle opties aan het overwegen. Ik heb een vrij oude reciever hier staan (de Onkyo TX-DS595, beschikt niet over HDMI), dus mocht ik de 2.0/1 route gaan moet ik hier waarschijnlijk ook een upgrade voor overwegen.

Wat is je budget?
Mijn budget ligt ergens tussen de 300-500 euro (2de hands is geen probleem)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Zowel voor films als muziek 50/50. In de woonkamer (35m2)

Wat heb je zelf al gevonden?
5.1: pricewatch: Onkyo HT-S3705 (con: passieve sub, pro: sub, HDMI aansluitingen, 5.1)
soundbar: pricewatch: Philips HTL5140B/12 Soundbar (pro: geen receiver nodig, inclusief sub, con: geen mogelijkheid tot uitbreiding)
2.0: pricewatch: Bowers & Wilkins 600 series 685 S2 White (Wit)

Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar 2 speakers en een versterker, eventueel 2dehands. Met mogelijkheid tot uitbreiding mocht ik dit in de toekomst willen. Ik denk zelf dat gelet op prijs/kwaliteit mijn budget beter gespendeerd kan worden op 2 goede speakers.

Hoe denken jullie hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mogelijkheid tot uitbreiding betekent een home cinema receiver.
Receiver zonder subwoofer pre out (voor actieve subs) zou ik niet aan beginnen. Passieve subs wil je gewoon niet en zijn ook nog eens relatief zeldzaam.
Budget aan goede speakers spenderen lijkt me een goede insteek; daat komt immers het geluid uit, dat is belangrijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:13
Soundbar zou ik lekker links laten liggen, tenzij het audio deel de kwaliteit van reguliere kabel/antenne tv, radio en evt youtube niet gaat overstijgen.

Speakers kun je meestal goed tweedehands kopen, maar dan moet je wel een vaag idee hebben van wat je wilt. Voor latere uitbreiding is tweedehands wat minder geschikt, want je moet maar net speakers uit dezelfde serie en in dezelfde kleur kunnen vinden.

Receivers wordt tweedehands wat lastiger. De meesten doen hun receiver pas weg als deze niet meer voldoet (te weinig moderne features) of als deze gebreken vertoont. Receivers die wel nog kwalitatief goed zijn, zijn vaak ook wat duurder.

Ik zou bij dit budget met 2.0 beginnen. €150,- receiver, €350,- speakers.