Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:08
Ik heb een huawei y360 telefoon en die loopt vast bij de installatie wizard. Wat kan ik er aan doen?
Het lijkt me handig om alles opnieuw te installeren op die telefoon ? Welke rom kan ik het beste pakken?
De telefoon zelf heeft geen gebreken, tis puur software wat nu vastloopt. Als die wizard niet vastliep bij het opstarten, had ik hem gewoon werkende

Ps.Is twrp installeren ook handig?

[ Voor 30% gewijzigd door Harribo op 04-06-2016 13:13 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Harribo schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 12:47:
Ik heb een huawei y360 telefoon en die loopt vast bij de installatie wizard. Wat kan ik er aan doen?
Wat gaat er precies mis en welke installatie wizard blijft er hangen?

Verder zou je nog wat meer informatie kunnen geven, zoals bijv. de software versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44
kan nog wel een paar vragen bedenken voordat je een zinnig antwoord kan verwachten..

is je toestel nieuw?
heeft ie het ooit wel goed gedaan?
heb je wat met de software gedaan (unlocken, rooten, custom rom)?
heb je al een factory reset geprobeerd vanuit de (stock) recovery?

screenshot van de vastloper kan ook nuttig zijn

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ok wat meer info

Hij deed het prima. Had hem geroot toen ik hem kocht, verder alles origineel.
Wou hem verkopen en daarom deed ik een Factory reset. Hij herstart en dan krijgt je een setup wizard waarmee je je wifi, gmail etc kan instellen. Vermoed dat die wizard van Huawei zelf is. Die loopt op een gegeven moment vast in die wizard. Krijg de melding "installatie wizard gestopt" Ja duh denk ik dan. Enfin. Dan kan ik het notificatie scherm nog wel naar beneden doen en gebruiken maar de desktop blijft zwart.
Android 4.4, toestel is paar maanden oud van de kijkshop.

Zoals ik het zie ligt het probleem aan die "geweldige" wizard. Neem aan dat huawei dat zelf erbij heeft gedaan? Of zit die wizard standaard bij de Android?

Enfin moet twrp maar installeren,das makkelijker. En dan een complete nieuwe installatie. Weet alleen niet welke ik het beste kan installeren en waar ik die vandaan kan krijgen?

Staat me vaag bij dat ik dit de eerste keer ook had maar er toen wonderwel na een paar keer doorheen ben gekomen. Nu dus niet meer.
Ook alles uitgeprobeerd...met zonder sd en sim kaart

Die wizard loopt vast, dat is het probleem. Android op zich doet het goed, het toestel mankeert verder niets in mijn ogen

edit: ben van alles aan het proberen. vandaag weer die installatie wizard geprobeerd. kreeg nu een betere foutmelding met daarin : " oobe has stopped"

[ Voor 20% gewijzigd door Harribo op 06-06-2016 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44
stock android heeft ook een wizard.

Als je em gaat verkopen zou ik mijn best doen om alles stock te houden, dus geen TWRP en geen root.

Zoek eens naar "huawei y360 stock rom"
de eerst hit komt met een beschrijving en download link van huawei zelf...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ik heb die dingen ook geprobeerd.
Evenals flashen met SP Flash. Dit heb ik eens eerder gedaan, altijd drama met die drivers installeren.
Uiteindelijk werkte dat ook niet want SP Flash meldde dat mijn flash files niet goed waren.
Vind SP Flash sowieso bagger, heb dat in het verleden ook met andere telefoons geprobeerd, de ene keer ziet hij je telefoon wel, de andere niet. En ik heb echt alles geprobeerd om dat stabiel te krijgen wo drivers checken met USBDeview etc.

Nu doet het toestel opeens helemaal niets meer. Wil niet meer aan.
Ik was trouwens nog op het punt dat ik via het notificatie systeem de instellingen in kon. Daar liep mijn foon vast zodra ik steeds de startpagina instelling wou aanklikken. Daar zat dus het probleem , in de launcher, wat ik ook al vermoedde.

Maar enfin hij doet dus nu niets meer terwijl de batterij nog vol genoeg zat. Al met al heb ik 5 smartphones gehad. Deze telefoon kan ik iedereen afraden, al is het maar vanwege de 512 mb ram. Verder is er weinig mee te beginnen qua tweaking. Ook worden er grote spellen standaard op geinstalleerd, terwijl je al eigenlijk ram te weinig hebt. Best belachelijk.
En het heeft dus buggy Android software.
De eerste keer dat ik deze telefoon installeerde, had ik nog een oudere versie software. Ik kwam er doorheen na wat uit geprobeerd te hebben en even later update dit ding zich.
Nu dus een factory reset en deze vastloper dus.

Aangezien Huawei volgens mij wel een goede naam heeft, zal dit wel een uitzondering smartphone zijn mag ik hopen.
Al met al eigenlijk een baggerding.
Maar hij doet nu ff niets meer, dus probleem is nu weg :)

Dank in elk geval voor de hulp!

[ Voor 12% gewijzigd door Harribo op 06-06-2016 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WOteB2
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik heb zelf een Ascend Y360 en ben er juist wel heel tevreden mee. Ik heb hem ook geroot en er Clockworkmod op gezet. Verder Rom Toolbox Pro (de lite versie werkt ook) en met RTP heb ik de meeste crap eraf gegooid of op freeze gezet.
Verder de standaard EmotionUI op freeze gezet en daarvoor in de plaats Nova Launcher draaien. Veel meer instellingsmogelijkheden en een Stock Android ervaring rijker.

De Y360 loopt bij mij als een zonnetje en dankzij de CWM backups kan ik makkelijk op een oude instelling terugvallen. Heeft mij nog nooit in de steel gelaten.

Verder zou je deze link eens kunnen proberen: http://www.modifyandroid....tock-rom-for-huawei-y360/, dan heb je een stockrom erop staan en ben je meteen van alle vervuiling van je Y360 verlost.

Veel succes!!
Pagina: 1