Mijn vraag
Een paar dagen geleden probeerde ik mijn server/nas te upgraden van Ubuntu 14.04 LTS naar 16.04 LTS. Helaas is dat niet goed gegaan en komt mijn server in de "welcome to emergency mode after logging in" loop.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn Linux kennis is vrij goed, maar heb te weinig ervaring hiermee en wil geen spontane acties doen waar ik later spijt van krijg
Kan ik Ubuntu server installeren op de 160GB disk over de corrupte installatie? Dus zonder te formatteren zodat ik de data nog heb?
Mijn last resort is data van 160GB kopiëren naar of 32GB, of m'n raid5 en dan een clean install...
Ik hoor graag wat advies van jullie...
Een paar dagen geleden probeerde ik mijn server/nas te upgraden van Ubuntu 14.04 LTS naar 16.04 LTS. Helaas is dat niet goed gegaan en komt mijn server in de "welcome to emergency mode after logging in" loop.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- SuperMicro mainboard
- Disk 1: 160G SSD Main OS disk
- Disk 2: 32GB SSD Oude OS disk (niet gebruikt)
- Disk 3: 2TB in mdadm soft raid5
- Disk 4: 2TB in mdadm soft raid5
- Disk 5: 2TB in mdadm soft raid5
- Disk 6: 2TB in mdadm soft raid5
- Eerst dacht ik aan fsck, dus server booten met live-cd en fsck uitgevoerd op de OS disk, probleem niet opgelost.
- Daarna wilde ik kijken of ik nog bij mijn data kan komen. Opgestart met live-cd, mdadm geïnstalleerd en array toegevoegd: mdadm --assemble --scan. En dat werkte, data kan ik bij komen.
- Ik heb Ubuntu server opnieuw geïnstalleerd op de 32GB disk. Alles gaat goed, deze disk als bootable ingesteld. Server start, grub wordt goed getoond, maar daarna blijft het beeld zwart (op de console)
- ...
Mijn Linux kennis is vrij goed, maar heb te weinig ervaring hiermee en wil geen spontane acties doen waar ik later spijt van krijg
Kan ik Ubuntu server installeren op de 160GB disk over de corrupte installatie? Dus zonder te formatteren zodat ik de data nog heb?
Mijn last resort is data van 160GB kopiëren naar of 32GB, of m'n raid5 en dan een clean install...
Ik hoor graag wat advies van jullie...