Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Topicstarter
Ik gebruik OneDrive al een aantal jaar op mijn PC, NAS en Macbook en alle documenten worden prima gesynchroniseerd. Sinds kort heb ik een iPad en ik ging er eigenlijk van uit dat ik daar ook gewoon mappen kon selecteren om te synchroniseren. Nu merk ik dat de OneDrive-app totaal niet synchroniseert op de iPad. Wat hij wel doet is de gemaakte foto's/video's uploaden naar het Camera-album en placeholders plaatsen van alle bestanden in OneDrive op de iPad (maar echt alleen uploaden, foto-album wordt niet synchroon gehouden). Ook kun je per bestand selecteren of je die offline beschikbaar wilt maken, maar synchroniseren? Nee dus, ik heb alle knopjes geprobeerd, dus of ik mis iets of OneDrive is echt gemankeerd voor mobiele devices.

Ik wil dus gewoon bepaalde mappen in mijn OneDrive in sync houden met de iPad. Als er iets wijzigt op OneDrive wil ik die wijziging zien op de iPad en omgekeerd. Als ik geen wifi heb wil ik op de iPad gewoon de documenten kunnen gebruiken (bv. worddocumenten) en die dan synchroniseren als er weer wifi is (ik heb geen sim in de iPad).

Kijk ik nu ergens overheen of kan dit echt niet? Ik heb ook een Windows Phone en daarop blijkt het ook niet te lukken.

This title is for sale, please send me a PM

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:33

Croga

The Unreasonable Man

Geen enkele mobiele cloud oplossing doet dit.

In principe is het "offline beschikbaar maken" de enige manier waarop je iets lokaal kunt openen. Maar omdat OneDrive niet kan garanderen dat hij op de achtergrond blijft draaien, is synchroniseren niet mogelijk. Zodra je de app afsluit heeft OneDrive namelijk geen mogelijkheid meer om te synchen en dus is het simpelweg onmogelijk gemaakt.

Op Windows, NAS en OSX blijft OneDrive altijd op de achtergrond draaien en kan dus alles up to date houden. Op mobiele apparaten blijft het niet draaien en kan het dus niets.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Topicstarter
Croga schreef op zondag 05 juni 2016 @ 09:35:
Geen enkele mobiele cloud oplossing doet dit.
iCloud van Apple toch wel dacht ik. Ik heb het nog nooit gebruikt, maar de marketing afdeling van Apple zegt dat dat gewoon werkt hoe ik zou verwachten dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 11:28
Op mobiele apparaten werken cloud-services, zoals Dropbox en Drive, nooit zoals jij het beschrijft. Dat zal hoogstwaarschijnlijk zijn omdat je maar beperkte opslagruimte hebt op die apparaten.

Je zal dus een verbinding met internet moeten hebben of zelf moeten kiezen voor 'offline beschikbaar maken'.

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 05-06-2016 14:17 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:33

Croga

The Unreasonable Man

the-body schreef op zondag 05 juni 2016 @ 14:14:
iCloud van Apple toch wel dacht ik. Ik heb het nog nooit gebruikt, maar de marketing afdeling van Apple zegt dat dat gewoon werkt hoe ik zou verwachten dat het werkt.
Zou kunnen. Apple heeft natuurlijk, op iOS devices, de optie om het uitschakelen van de app simpelweg onmogelijk te maken.

Maar iCloud is redelijk beperkt in welke apparaten gebruikt kunnen worden. iCloud op Android, als het al zou bestaan, werkt hetzelfde als alle andere cloud storage op mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Topicstarter
Hahn schreef op zondag 05 juni 2016 @ 14:17:
Op mobiele apparaten werken cloud-services, zoals Dropbox en Drive, nooit zoals jij het beschrijft. Dat zal hoogstwaarschijnlijk zijn omdat je maar beperkte opslagruimte hebt op die apparaten.

Je zal dus een verbinding met internet moeten hebben of zelf moeten kiezen voor 'offline beschikbaar maken'.
De beperkte opslagruimte begrijp ik, maar je zou als consument toch de keuze moeten hebben. Op een iPad kun je 128GB hebben, net zoveel als op mijn SSD in mijn PC met W10Pro. En natuurlijk wil ik niet m'n hele OneDrive syncen, eigenlijk maar 1 map.

Ik spreek jullie niet tegen, jullie beschrijven hoe het nu is, maar het verbaast mij wel eigenlijk dat je, anno 2016, niet gewoon op je mobiele device kan syncen. Ik maak privé ook veel gebruik van Bittorrent Sync, ik ga 's kijken of die wel kan wat ik wil.

Offline beschikbaar maken is geen optie. Dan krijg je verschillende versies en moet je er zelf aan denken om je bijgewerkte document weer te uploaden naar de cloud. Ik ken mezelf, dat vergeet ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
the-body schreef op zondag 05 juni 2016 @ 14:37:
[...]

De beperkte opslagruimte begrijp ik, maar je zou als consument toch de keuze moeten hebben.

[...]

Ik ken mezelf, dat vergeet ik.
Ik denk dat je met deze 2 quotes van jezelf al het antwoord hebt. Mensen zouden prima die optie kunnen krijgen, maar 8 van de 10 mensen snapt niet helemaal wat ze doen of vergeten het en komen dan mogelijk in de problemen met opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Topicstarter
Hahn schreef op zondag 05 juni 2016 @ 14:39:
[...]

Ik denk dat je met deze 2 quotes van jezelf al het antwoord hebt. Mensen zouden prima die optie kunnen krijgen, maar 8 van de 10 mensen snapt niet helemaal wat ze doen of vergeten het en komen dan mogelijk in de problemen met opslag.
Klopt, dus je zou met een opt-in per map moeten werken. Dat je het bewust aanzet dat je een bepaalde map op je tablet/phone beschikbaar en gesynchroniseerd wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
the-body schreef op zondag 05 juni 2016 @ 14:42:
[...]

Klopt, dus je zou met een opt-in per map moeten werken. Dat je het bewust aanzet dat je een bepaalde map op je tablet/phone beschikbaar en gesynchroniseerd wilt hebben.
Dat zou inderdaad een goede optie zijn, ik ben alleen bang dat dat er niet snel zal komen, als het er nu nog niet is.

Pagina: 1