Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Zelfbouwquads en snelheidsduivels

Pagina: 1
Acties:
  • 1.945 views

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2016 10:33 ]

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-11 19:32
De "outdoor" scènes in het eerste filmpje zijn niet in Nederland gemaakt zo te zien (of we moeten ergens palmbomen hebben??) en als ik de site van Rijksoverheid erop na lees is het niet verboden, dus wat is het probleem?

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:35

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

De opnames van de Tweakers Express kunnen gemaakt zijn met een vergunning toch? Of zie ik het verkeerd?
DrNizeGuy schreef op zondag 05 juni 2016 @ 08:49:
De "outdoor" scènes in het eerste filmpje zijn niet in Nederland gemaakt zo te zien (of we moeten ergens palmbomen hebben??) en als ik de site van Rijksoverheid erop na lees is het niet verboden, dus wat is het probleem?
In principe moet je altijd zicht hebben op je drone (is ook vermeld in je link). FPV voorkomt dit, ik weet alleen niet hoe het werkt zodra er sprake is van een spotter.

Maar zoals je zelf al zegt...de opnames lijken niet uit NL afkomstig :)

[ Voor 76% gewijzigd door Sumerechny op 05-06-2016 09:06 . Reden: Autocorrect corrigeren :-| ]

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 129% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2016 10:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2016 10:32 ]

• DrNizeGuy
:?
Het enige waar je misschien een punt hebt is dat er te dicht gevlogen is bij de spoorlijn (advies is veilige afstand, minimaal 50meter ). Daarbij, waar maak je uit op dat het filmpje van de tweakers express in FPV gevlogen is?

[ Voor 5% gewijzigd door DrNizeGuy op 05-06-2016 09:32 ]

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 09:27
:O 8)7

Tot ziens :w

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:52

Rmg

Artikel 131 heeft betrekking tot opruiing. wat tweakers doet is verslaggeving. De enige die hier aangepakt zou kunnen worden is de drone vlieger zelf.

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-11 17:14
Hoe het in de wet precies staat boeid me niet zo. Dat tweakers aan had kunnen geven onder het filmpje dat het buiten vliegen in Nederland illegaal is ben ik wel met je eens.

Aan de andere kant is die wet gemaakt om te zorgen dat jij weet waar je drone is en je niet zomaar met wegvallend camerabeeld ergens maar binnen of ver weg gaat vliegen.
Terwijl hier met analoog beeld gewerkt word dat misschien slechter word maar nog zichtbaar is terwijl er een obstakel is.

In principe word alles wat nieuw is en innovatief in nederland ingeperkt met wetten die gebruik eigenlijk onmogelijk maken. Daarna moeten bedrijven gaan lobbyen om te zorgen dat hun product wel op de markt mag komen. Of ze lappen de regels aan hun laars en verkopen het gewoon. Neem voorbeelden als elektrische stepjes, skateboards en fietsen. Vervoersmiddelen die in de stad allemaal super handig kunnen zijn. Verboden behalve nu die fietsen zolang je zelf maar trapt.
Vertel mij het verschil tussen het volgende. Een gaspedaal dat ik regel met mijn hand. Dat vervolgens keihard verboden is. Of een schakelaar die ik bedien door mijn benen te bewegen. Toegestaan want dan heet het trapondersteuning.
Wetten omvatten gewoon niet alles.
En laten we wel wezen dit filmpje van tweakers was nou niet bepaald een filmpje waar iemand door een drukke winkelstraat met een keisnelle drone over mensenhoofden scheurde.

Daarnaast vind ik deze reactie
' Misschien moeten we gezamenlijk eens aangifte doen. Kijken hoever we daarmee komen?'
Best wel walgelijk. Het doet me denken aan mensen uit onze geschiedenis waar ik eigenlijk niemand mee moet en wil vergelijken. Bereik jij er iets mee als tweakers bijvoorbeeld een boete krijgt omdat ze bijvoorbeeld aanzetten tot verboden gedrag? Niet dat ik weet of dat strafbaar is. Maar ik kan me niets anders voorstellen wat ze verkeerd gedaan hebben. Het niet waarschuwen voor verboden activiteiten is vast niet geregeld in ons wetboek.
M.a.w. word jij daar nou echt een gelukkiger persoon van?

En even ter geruststelling. Niemand gaat wat doen met die aangifte van jou of wie dan ook.

Always look on the bright side of life.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2016 @ 09:27:
Zojuist een verzoek ingediend om mijn account op Tweakers te verwijderen. Wil hier niet langer deel van uit maken. Vaarwel.
Je hebt een hekel aan drones zo lijkt het, neigt een beetje naar het maniakale zelfs.

Maar het gevoel is denk ik wederzijds dus veel geluk verder.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:22

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Flagg schreef op zondag 05 juni 2016 @ 10:26:
[...]

Je hebt een hekel aan drones zo lijkt het, neigt een beetje naar het maniakale zelfs.
Zie Verwijderd in 'video: Zelfbouwquads en snelheidsduivels : een introductie op firs... ;)

Edit: hij is nu bezig om al zijn reacties leeg te gooien...

Voor de zekerheid, dit stond er:
Door de drones is mijn hobby model zweefvliegen tegenwoordig aan achterlijke regeltjes gebonden. En bedankt. Ex hobby is het dus eigenlijk.

[ Voor 18% gewijzigd door _David_ op 05-06-2016 10:35 ]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Aha dus dat hij jarenlang onder de radar heeft kunnen blijven (slecht, ik weet het :P )met zijn zweefvlieghobby, maar nu ook aan regels gebonden is omdat drones populairder zijn geworden heeft ie een hekel aan drones. En moet iedereen die zijn drone uit het zicht verliest minimaal 3 maanden de bak in.

Zo goed samengevat?

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2016 10:46 ]

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:40
Ach, het is op zich goed dat TS het aankaart als Tweakers eventueel regels (wetten) overtreedt. De manier lijkt me echter wel erg rigoureus en niet het meest effectief. Waarom niet gewoon rustig in gesprek met een modje?

Edit:
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2016 @ 10:38:
Ik gooi ze enkel leeg omdat ik AAAAAALLLLL mijn forumreacties van Tweakers afgegooid heb tm 2001 (de niet gesloten topics). Dit omdat Tweakers die content laat staan als je account wordt verwijderd, wat ik net dus aangevraagd heb.

Ik heb altijd gevlogen met toestemming van landeigenaar en onder de 300 meter. Perfect volgens de regels.
Man, kalmeer even. Mooi weer buiten, lekker zondagje, laat je niet zo op de kast jagen. Ga gewoon eens rustig in overleg met een mod en kijk wat er gebeurt. Er heeft nog niet eens modje kunnen reageren..

[ Voor 60% gewijzigd door JDillinger op 05-06-2016 10:40 ]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik gooi ze enkel leeg omdat ik AAAAAALLLLL mijn forumreacties van Tweakers afgegooid heb tm 2001 (de niet gesloten topics). Dit omdat Tweakers die content laat staan als je account wordt verwijderd, wat ik net dus aangevraagd heb.

Ik heb altijd gevlogen met toestemming van landeigenaar en onder de 300 meter. Perfect volgens de regels.
Scheelt toch weer dat je niet zoveel reacties hebt, anders was je nog een tijdje bezig geweest :P.

Maar hoe zijn de regels nu dan anders. Snelle Google levert me onder de 120 meter op? Sowieso kan je nu wel heel boos zijn op eigenaren van drones omdat het meer aandacht heeft gebracht naar die regelgeving, maar is dat heel eerlijk?

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2016 10:46 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik gooi ze enkel leeg omdat ik AAAAAALLLLL mijn forumreacties van Tweakers afgegooid heb tm 2001 (de niet gesloten topics).
"Registratie: november 2002"

Dus je hebt/had meer dan 1 account? Dat is niet toegestaan ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 123% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2016 10:46 ]

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• Sissors
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2016 @ 10:42:
Is niet de eerste keer dat ik er over klaag. Krijg altijd enkel warnings dat ik ontopic moet blijven. Modereren + en - kan ik al jaren niet meer.
Je moet dan ook ontopic blijven, dat is zo in elk topic. Problemen met posts heb je topic reports en feedback topics voor. En desnoods kan je je eigen topic maken om het erover te hebben hoe ermee om zou moeten gegaan worden.

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2016 11:11 ]

• C4D
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-09 13:09

C4D

Hier ook al? Pattux, door dit soort gedrag is Zwarte Piet in de problemen gekomen. ;)

psn: lupusergo

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je bent je er bewust van dat je historie gewoon bewaard blijft en teruggezet kan worden hoop ik?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Sissors
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2016 @ 10:46:
Ik hoef niet te discussieren over de wet. Dat heeft de wetgever al gedaan.
Nee maar wel hoe ermee om gegaan moet worden. Het is verboden om boven Schiphol met je drone te vliegen, maar als iemand het doet en dan hier een filmpje ervan in een topic zet dan is dat niet verboden. Hoe je daar dan mee om gaat kan je prima over discussieren. Maar goed, je zit zo diep in je spiraal van haat dat je waarschijnlijk toch niet tot andere inzichten komt.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2016 @ 10:46:
Ik hoef niet te discussieren over de wet. Dat heeft de wetgever al gedaan.
Dezelfde wetgever die jou niet heeft aangewezen om toe te zien op naleving van die wetten :w
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2016 @ 10:42:
Is niet de eerste keer dat ik er over klaag. Krijg altijd enkel warnings dat ik ontopic moet blijven. Modereren + en - kan ik al jaren niet meer.
Schijnbaar heb je zelf ook wat moeite met je aan regeltjes houden |:(

[ Voor 37% gewijzigd door fsfikke op 05-06-2016 10:56 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:06
fsfikke schreef op zondag 05 juni 2016 @ 10:55:
[...]

Schijnbaar heb je zelf ook wat moeite met je aan regeltjes houden |:(
Ja, maar dáár gaat het ook niet om. Het gaat erom dat teveel mensen zijn hobby (modelvliegen) zijn gaan uitoefenen, en dat er daardoor veel meer op gelet wordt, en hij zijn hobby nu niet meer kan uitoefenen zoals hij deed.

En dan dus heel flauw iedereen die met drones aan het (model)vliegen is gaan aangeven, om wraak te nemen.

Heel volwassen allemaal, net als direct zijn account op tweakers laten verwijderen, en al zijn berichten wissen. Maar ondertussen wel blijven reageren...

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2016 11:17 ]

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-11 15:39
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2016 @ 11:11:
Ik heb niets tegen drone vliegers die zich keurig aan de regeltjes houden. Dan zie ik het verschil niet met een regulier modelvliegtuig.
Daar is de overheid ook mee bezig. Om de regels duidelijk kenbaar te maken aan iedereen.

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2016 11:22 ]

• nielsn
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2016 @ 11:15:
Ze moeten gewoon keihard optreden. Die mieterige reclame gaat niets uitmaken.
Ze moeten ergens beginnen.
Daarbij is het wel zo netjes om eerst voorlichting te geven en daarna pas te gaan handhaven door boetes uit te gaan schrijven.

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2016 11:40 ]

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

Gaat 't over die irritante reclames met die schreeuwgast "NATUURLIJK MAG DAT NIET"?

Want de TS haalt al z'n posts weg...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:00

EnnaN

Toys in the attic

Dit topic wordt wel ingewikkeld zonder startpost :)
Iemand die links nog ergens?

sig

• nielsn
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2016 @ 11:20:
Dat is een teken van zwakte. Een van de redenen waarom de maatschappij er nu zo goed voorstaat. Als ik geflitst wordt, krijg ik toch ook niet eerst voorlichting?
Nee, gelukkig niet. Maximum snelheden zijn er al vanaf 1908, ze zijn wel vaker veranderd. Ook bij het behalen van je theorieexamen wordt dit behandeld. Wanneer je dan in het bezit bent van je rijbewijs zou je moeten weten wat de maximumsnelheid is voor een bepaalde weg. Daarom krijg je geen voorlichting meer, maar een boete wanneer hierop wordt gecontroleerd.

Bij de laatste verhoging van 120 km/h naar 130 km/h op sommige delen zag je dat er een voorlichtingscampagne was.

[ Voor 16% gewijzigd door nielsn op 05-06-2016 11:34 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

EnnaN schreef op zondag 05 juni 2016 @ 11:25:
video: Zelfbouwquads en snelheidsduivels : een introductie op first person vi... ?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2016 12:31 ]

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
EnnaN schreef op zondag 05 juni 2016 @ 11:25:
Even een korte samenvatting:

Modbreak:Duidelijk, maar ook beledigend. Doe dus maar niet.

[ Voor 79% gewijzigd door Dirk op 05-06-2016 18:14 ]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het zou wel handig zijn als TS zijn reacties niet steeds weghaalt, want op deze manier is de discussie inmiddels niet echt meer te volgen.

Als je iets wil bereiken bij iemand (in dit geval de reactie), moet je dat wel op een manier doen die nog te volgen is. Wat er nu gebeurt is weinig constructief (zacht uitgedrukt...), en dan kan je ook moeilijk verwachten dat er iets constructiefs gebeurt.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2016 12:46 ]

• nielsn
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2016 @ 11:40:
[...]

Daar heb je een vliegbrevet voor in de modelvliegerij. En de wetgeving rondom modelvliegen bestaat al jaren.
Weet ik. Mooie hobby ook, ik ben er mee gestopt toen ik naar de kroeg mocht. 8)
Maar mijn reactie gaat over je vergelijking met geflitst worden en dan een boete krijgen in plaats van voorlichting.

[ Voor 12% gewijzigd door nielsn op 05-06-2016 12:04 ]

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

hahaha, wat?

Dit is verhelderend, en misschien een klein tikje vanuit een bepaalde view geschreven, maar je vraagt natuurlijk om dit soort dingen als je steeds je reacties weghaald. Het topic is verder volledig niet te volgen, en deze grappige (of misschien in jouw ogen 'grappig bedoelde') reactie kun je dan natuurlijk verwachten.

Tip: haal niet steeds je reacties weg als je niet wil dat je standpunt / de situatie van 1 kant belicht wordt...

sig

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2016 12:44 ]

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Ervanuitgaande dat je het niet over mij hebt (ik vraag me alleen af wat hier aan de hand is), maar over anakha, vraag ik me toch af wat je van mijn stelling vindt: als je jouw kant van het verhaal steeds weghaalt, is het toch niet raar dat je kant van het verhaal niet aan bod komt?

Ben trouwens wel benieuwd wat je op politie.nl dan aangegeven hebt? (serieuze vraag)

edit:
(Vergeten te quoten, maar er stond eerst iets van 'je profiled mij en plaatst data die naar mijn persoon terug te leiden is. Aangifte gedaan op politie.nl.' daar is dit een reactie op)

[ Voor 21% gewijzigd door EnnaN op 05-06-2016 12:42 . Reden: quote vergeten ]

sig

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 122% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2016 12:48 ]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2016 @ 12:44:
Inderdaad dat is voor Anakha
Ik haal steeds alles weg omdat ik conform de wet het recht heb om vergeten te worden sinds een tijdje, en tweakers dit niet respecteert vanuit hun voorwaarden. Verzoek om account te verwijderen is reeds ingediend.
Waarom wacht je dat verzoek dan niet gewoon af, ipv dit soort onzinnige acties uit te voeren?

Want nu heeft het meer weg van trollen dan iets serieus (en zo is het gok ik ook bedoeld?).

Virussen? Scan ze hier!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Vergeten worden gaat sneller als je niet post.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2016 @ 12:44:
Inderdaad dat is voor Anakha
Ik haal steeds alles weg omdat ik conform de wet het recht heb om vergeten te worden sinds een tijdje, en tweakers dit niet respecteert vanuit hun voorwaarden. Verzoek om account te verwijderen is reeds ingediend.
Maar waar het mij om ging is de discrepantie tussen het boos worden op eenzijdig belicht worden, maar vervolgens steeds je eigen kant van het verhaal verwijderen. Dat laatste doe je met een reden, dat mag dus daar zeg ik ook niets over, maar dan vind ik het raar dat je je verbaasd over het feit dat er een eenzijdig verhaal overblijft.

sig

• DrNizeGuy
Elk mens snapt dat als hij/zij/het iets post op een forum, dit bewaard blijft.
Als je dat niet (wilt) begrijpen moet je lekker je computer de deur uit doen en onder een steen gaan leven. Moet niet gekker worden toch.

• Dirk
  • Laatst online: 18-11 17:59

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Een discussie starten en vervolgens je reacties leeggooien maakt de discussie compleet zinloos. Op slot dus. Wat je punt ook was, op deze manier kan niemand er iets zinnigs mee doen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

[quote]Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2016 @ 08:12:
video: Zelfbouwquads en snelheidsduivels : een introductie op first person vi...

Gelieve outdoor scenes per direct uit film te halen en een disclaimer op te nemen waarbij gemeld wordt dat outdoor FPV verboden is bij wet.

Dit is echt wat mij betreft de laatste waarschuwing van mij richting Tweakers. Ik heb het al zo vaak gemeld.
Ik overweeg om aangifte te doen bij Politie en melding te doen bij de NLA.
[/quote](Ik had dit topic nog open staan maar ben geen redactie en dacht dus niet te gaan reageren).
Deze inhoudelijke discussiestart heb je weggehaald en lijkt van de baan? Zo niet, je kunt hier op een normale manier vast met de redactie praten, maar niet als je ze niet eens de gelegenheid geeft om te lezen... Ik stel dus voor dat je desgewenst een nieuw topic maakt zonder meteen weer je tekst leeg te editten.

Of als je niet wilt dat je tekst op het forum staat, plaats het dan ook niet. Je verwees zelf al naar de http://tweakers.net/voorwaarden

Dit slaat zo helemaal nergens op.

Edit:
Topic was al dicht.. Zie boven.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.