PC tot max €400

Pagina: 1
Acties:

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:31
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc zal vooral gebruikt worden om mijn foto's te organiseren en te bewerken.
Daarnaast zal hij ook dienen om een kleine nas op te zetten zodat ik vanop mijn tablet/smartphone ook aan mijn foto's kan,

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem zou maximum 400 euro kosten. Ik hecht geen belang aan kabelmanagement of een mooie kast. Daarop kan ik dus al besparen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het betreft een compleet nieuw systeem. Met randapparatuur moet geen rekening gehouden worden.
Wel heb ik hier nog een SATA harde schijf liggen die ik als extra opslag kan gebruiken.
Alsook een externe harde schijf.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk vooral de CPU het werk zal doen met als aanvulling simpele grafische kaart?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar de bekendere merken (MSI, ASrock, ASUS, Samsung, Corsair, etc...)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet wel iets of wat energiezuinig zijn omdat ik dit waarschijnlijk 24/24 ga laten draaien vanwege de plannen om er ook een nas van te kunnen maken.

Ga je overklokken?
Neen, overclocken ben ik niet van plan.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf een build samen gesteld en had graag jullie mening gehoord waar ik kan verbeteren, besparen

Alvast bedankt voor jullie moeite!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 116,95€ 116,95
1MSI H110M ECO€ 51,95€ 51,95
1Zalman ZM-T5€ 24,50€ 24,50
1Crucial CT8G4DFD8213€ 25,95€ 25,95
1LG GH24NSD1 Zwart Zwart€ 10,95€ 10,95
1Corsair VS350€ 32,88€ 32,88
1Kingston HyperX Fury SSD 120GB€ 43,95€ 43,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 307,13

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Netjes, maar kijk eens naar de budget en mainstream systemen zoals hier samengesteld met enige uitleg:
Floating Points: BBG; Non-Gaming Systemen
iig nog een SSD met 240 of 250 GB.

NRG

• Asterion
GerardVanAfoort schreef op zondag 05 juni 2016 @ 02:10:
Netjes, maar kijk eens naar de budget en mainstream systemen zoals hier samengesteld met enige uitleg:
Floating Points: BBG; Non-Gaming Systemen
iig nog een SSD met 240 of 250 GB.
Bedankt voor de pagina!

Als ik het zo even vergelijk met de budget-pc van 400 euro kom ik zo goed als hetzelfde uit?
Enkel dat mijn systeem 100 euro goedkoper is met een DVD-lezer inbegrepen?

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:44

SpamLame

niks

Het budget systeem van Floatings Point is minder dan 300, 400 is voor het mainstream voorstel. Dus nee ergens heb je een lees/denkfout gemaakt wbt de vergelijking tussen jouw en FPs systemen.

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Overigens zou ik geen vs pakken als voeding. En lekker een be quiet 300watt nemen.

• Higaphix
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20:07

Higaphix

Dit is geen ondertitel

robogeeka schreef op zondag 05 juni 2016 @ 09:46:
Overigens zou ik geen vs pakken als voeding. En lekker een be quiet 300watt nemen.
@TS: Als de computer de hele dag aan zal staan, is het waarschijnlijk heel rendabel om een voeding te nemen met minstens 80 PLUS Gold rating. Hoewel je kunt zeggen dat zo'n voeding dan duurder is, toen ik mijn voeding vrij recent aan het uitzoeken was het verschil nog geen vijf euro per jaar aan stroom, maar mijn computer staat ook niet 24/7 aan.
Ik zou de Super Flower Golden Green HX 350 watt aanraden, omdat zowel zuinig als stil als goed geprijsd is.

Dit is geen handtekening

• Asterion
SpamLame schreef op zondag 05 juni 2016 @ 08:20:
Het budget systeem van Floatings Point is minder dan 300, 400 is voor het mainstream voorstel. Dus nee ergens heb je een lees/denkfout gemaakt wbt de vergelijking tussen jouw en FPs systemen.
De budget PC zit wel maar met een Celeron.

Als ik de vergelijking maak met de mainstream pc kom ik ongeveer op dezelfde componenten uit.
i3, H110 mobo, Corsair voeding, Wel maar een 120gb SSD maar dat maakt niet uit, daarom komen enkel de apps op te staan.

Heeft de grafische kaart van mijn systeem eigenlijk een meerwaarde aan het bewerken van foto's?
Anders kan ik daarop misschien besparen en investeren in een duurdere CPU.
Higaphix schreef op zondag 05 juni 2016 @ 11:11:
[...]

@TS: Als de computer de hele dag aan zal staan, is het waarschijnlijk heel rendabel om een voeding te nemen met minstens 80 PLUS Gold rating. Hoewel je kunt zeggen dat zo'n voeding dan duurder is, toen ik mijn voeding vrij recent aan het uitzoeken was het verschil nog geen vijf euro per jaar aan stroom, maar mijn computer staat ook niet 24/7 aan.
Ik zou de Super Flower Golden Green HX 350 watt aanraden, omdat zowel zuinig als stil als goed geprijsd is.
Bedankt voor de info, ik neem het mee!

• SpamLame

SpamLame

niks

Asterion schreef op zondag 05 juni 2016 @ 18:14:
[...]

Heeft de grafische kaart van mijn systeem eigenlijk een meerwaarde aan het bewerken van foto's?
Anders kan ik daarop misschien besparen en investeren in een duurdere CPU.
Je config is niet verkeerd, gaf alleen aan dat je bedragen door elkaar haalde.
En voor jouw budget zou ik zelf de grafische kaart weg laten.
Die later alsnog event budget wat over is is aan jou om te besteden

• Asterion
SpamLame schreef op zondag 05 juni 2016 @ 18:29:
[...]

Je config is niet verkeerd, gaf alleen aan dat je bedragen door elkaar haalde.
En voor jouw budget zou ik zelf de grafische kaart weg laten.
Die later alsnog event budget wat over is is aan jou om te besteden
Dus gewoon de grafische kaart laten vallen en investeren in een betere voeding en eventueel CPU?
Voegt de grafische kaart eigenlijk een waarde toe aan het syteem?

Of heb je een grafische kaart enkel maar nodig om te gaan renderen en is dit niet zo belangrijk in fotobewerking?

• SpamLame

SpamLame

niks

Asterion schreef op zondag 05 juni 2016 @ 23:00:
[...]

Dus gewoon de grafische kaart laten vallen en investeren in een betere voeding en eventueel CPU?
Voegt de grafische kaart eigenlijk een waarde toe aan het syteem?

Of heb je een grafische kaart enkel maar nodig om te gaan renderen en is dit niet zo belangrijk in fotobewerking?
Persoonlijk zou ik geen andere CPU en PSU halen en ook geen grafische kaart toevoegen.

Je wilt 24/7 NAS misschien en fotobewerking.
Afhankelijk van het programma kan je met Fotobewerking voordeel hebben bij een videokaart.
Maar een videokaart (eentje die er toe doet althans) ligt niet in bereik van je budget en is niet echt verenigbaar met 24/7.
Jij hebt nu componenten onder/op budget waarmee je aan de slag zou kunnen.

• Asterion
SpamLame schreef op zondag 05 juni 2016 @ 23:19:
[...]

Persoonlijk zou ik geen andere CPU en PSU halen en ook geen grafische kaart toevoegen.

Je wilt 24/7 NAS misschien en fotobewerking.
Afhankelijk van het programma kan je met Fotobewerking voordeel hebben bij een videokaart.
Maar een videokaart (eentje die er toe doet althans) ligt niet in bereik van je budget en is niet echt verenigbaar met 24/7.
Jij hebt nu componenten onder/op budget waarmee je aan de slag zou kunnen.
Ik heb het net even opgezocht wat de systeemeisen zijn van het programma.
Ze spreken niet van een GPU dus die hoef ik niet toe te voegen.

Ik zit momenteel volgens de setup aan 310 euro.
Kan ik ergens upgraden zodat ik beter af ben of is dit het geld niet waard?
Pagina: 1