Behuizingen - Alleen geschikt voor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zodra je een optie kiest kun je deze niet meer uitschakelen. Hadden dit wellicht checkboxes moeten zijn?

Wat is de betekenis eigenlijk? mATX ondersteuning implicieert mITX ondersteuning, etc, volgens mij.

http://tweakers.net/categorie/61/behuizingen/producten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Werkt hier gewoon?
Welke browser enz?

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Chrome / W7
Een andere optie kiezen is wel mogelijk maar terug naar de beginstatus, geen opties aan, is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Hier in Opera 37.0 op W10 heb ik gewoon checkboxes die ook weer uit te zetten zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Screenshot?
Let erop dat het gaat om "Alleen geschikt voor".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Ah ja nu zie ik het, zat bij formfactor te zoeken, maar idd die zijn radioboxes die niet meer uit te zetten zijn zonder F5...
Fix nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dit is het probleem;

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jorMqMD.png

Maar deze opties hebben hetzelfde probleem:
• Kabelmanagement
• Inclusief voeding
• Voeding plaats

Kortgezegd hebben dus alle radio buttons er last van dat je deze niet meer kunt verwijderen. De oplossing zou dus een kruisje zijn (zoals bij de checkboxen) om deze selectie weer te wissen.

[ Voor 68% gewijzigd door Room42 op 05-06-2016 00:44 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wat is een mSATA "Behuizing bay intern"?
En wat is het verschil tussen SECC en staal?
Room42 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 00:38:
Kortgezegd hebben dus alle radio buttons er last van dat je deze niet meer kunt verwijderen. De oplossing zou dus een kruisje zijn (zoals bij de checkboxen) om deze selectie weer te wissen.
Wat is het nut van het kruisje bij checkboxen eigenlijk? Die kun je zonder kruisje net zo goed uitschakelen.

[ Voor 106% gewijzigd door Olaf van der Spek op 05-06-2016 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op zondag 05 juni 2016 @ 00:48:

[...]

Wat is het nut van het kruisje bij checkboxen eigenlijk? Die kun je zonder kruisje net zo goed uitschakelen.
Design en gebruiksvriendelijkheid. Tuurlijk werkt het technisch al zo, maar tegenwoordig is zo'n kruisje gewoon gebruikelijk. Weinig boeiends dus.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:11

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Olaf van der Spek schreef op zondag 05 juni 2016 @ 00:23:
Zodra je een optie kiest kun je deze niet meer uitschakelen. Hadden dit wellicht checkboxes moeten zijn?

Wat is de betekenis eigenlijk? mATX ondersteuning implicieert mITX ondersteuning, etc, volgens mij.

http://tweakers.net/categorie/61/behuizingen/producten/
Nee, niet altijd. Over het algemeen zijn mITX behuizingen wat compacter, als ze ook mATX aankunnen, zijn ze weer groter en niet een 'echte' mITX behuizing.
Room42 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 00:38:
Dit is het probleem;

[afbeelding]

Maar deze opties hebben hetzelfde probleem:
• Kabelmanagement
• Inclusief voeding
• Voeding plaats

(geldt ook voor de mATX/mITX opties) Dit zijn radiobuttons, omdat het niet logisch is om beiden te kiezen. Hetzelfde als een Ja/nee optie, daar ga je ook niet allebei selecteren. Het is waar dat een checkbox unchecked kan worden zodat je de default weer krijgt en dit bij radiobuttons niet kan. Maar dit is een probleem dat voor alle radiobuttons geldt en ook voor de sliders (zodra je een slider verplaatst, vallen sowieso alle uitvoeringen weg die daar niks hebben ingevuld, dit krijg je niet terug zonder alles te resetten). Het is een probleem wat al jaren bestaat en hopelijk in de toekomst wordt opgelost.
Olaf van der Spek schreef op zondag 05 juni 2016 @ 00:48:
Deze spec wordt ook gebruikt bij ssd's, waar het volkomen logisch is. Dat het ook bij behuizingen staat, is dus puur omdat het dezelfde spec is. Dit willen we ooit nog rechttrekken, we wachten nog op de juiste tools hiervoor. Hetzelfde geldt voor secc en staal, deze moeten ook worden samengevoegd, zodra wij de tools krijgen.
[...]

Geen idee, misschien is Femme gek van dubbele uitschakelmogelijkheden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Glaanie schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:20:
Nee, niet altijd. Over het algemeen zijn mITX behuizingen wat compacter, als ze ook mATX aankunnen, zijn ze weer groter en niet een 'echte' mITX behuizing.
Ik bedoel (en scheef) het andersom. In een ATX behuizing past toch altijd ook een mATX (en mITX) moederbord?

En is een wel / niet optie bij bijvoorbeeld kabelmanagement niet ook raar?

[ Voor 21% gewijzigd door Olaf van der Spek op 17-06-2016 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Olaf van der Spek schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:33:
[...]

Ik bedoel (en scheef) het andersom. In een ATX behuizing past toch altijd ook een mATX (en mITX) moederbord?
Praktisch altijd wel ja, maar op deze manier kan je (heel grof) de compacte behuizingen eruit halen.
En is een wel / niet optie bij bijvoorbeeld kabelmanagement niet ook raar?
Het staat een beetje gek (wie kiest nu specifiek voor een kast zonder kabelmanagement? :p), dus ga ik 'm maar weghalen. Is over een paar minuutjes weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Glaanie schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:42:
[...]

Praktisch altijd wel ja, maar op deze manier kan je (heel grof) de compacte behuizingen eruit halen.
Dat kon al door op bijvoorbeeld niet mATX te filteren.
Is het (nog) niet mogelijk om op volume te filteren?
Het staat een beetje gek (wie kiest nu specifiek voor een kast zonder kabelmanagement? :p), dus ga ik 'm maar weghalen. Is over een paar minuutjes weg.
Ik, dan is ie minder breed. :p

[ Voor 5% gewijzigd door Olaf van der Spek op 17-06-2016 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Olaf van der Spek schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:53:
[...]

Dat kon al door op bijvoorbeeld niet mATX te filteren.
Je kan in het filter niet kiezen voor zeker wel mATX (of mITX) en zeker niet de rest. Als je namelijk mATX aanvinkt, krijg je ook de behuizingen terug die andere afmetingen ondersteunen. Andersom kan natuurlijk wel, alles behalve mATX aanvinken en de switches op OF en GEEN zetten, maar dat is behoorlijk wat aanklikken in vergelijking met 1 dingetje klikken.
Is het (nog) niet mogelijk om op volume te filteren?
Zou wel moeten kunnen? Het filter staat in ieder geval gewoon actief, check Volume @ https://tweakers.net/categorie/61/behuizingen/producten/ en staat vrijwel onderaan :)
[...]

Ik, dan is ie minder breed. :p
Ah, jij bent die ene :p Is maar goed dat ik 'm nog niet verwijderd had :+ Maar waarom had je er een vraag over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Glaanie schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:08:
Je kan in het filter niet kiezen voor zeker wel mATX (of mITX) en zeker niet de rest. Als je namelijk mATX aanvinkt, krijg je ook de behuizingen terug die andere afmetingen ondersteunen. Andersom kan natuurlijk wel, alles behalve mATX aanvinken en de switches op OF en GEEN zetten, maar dat is behoorlijk wat aanklikken in vergelijking met 1 dingetje klikken.
Geen mATX is 2 dingetjes klikken.. 8)
En omdat ATX -> mATX (impliceert), impliceert geen mATX ook geen ATX.
Zou wel moeten kunnen? Het filter staat in ieder geval gewoon actief, check Volume @ https://tweakers.net/categorie/61/behuizingen/producten/ en staat vrijwel onderaan :)
Dan is filteren op mITX support dus niet nodig als je iets compacts zoekt.
Ah, jij bent die ene :p Is maar goed dat ik 'm nog niet verwijderd had :+ Maar waarom had je er een vraag over?
Had ik er een vraag over?
Hoogstens dat je de keuzerondjes dus niet uit kunt zetten.

Waar komt de "Alleen geschikt voor" data vandaan?
En zijn de FF implicaties niet te programmeren?
EATX -> ATX
ATX -> mATX
mATX -> DTX
DTX -> mITX

Want momenteel klopt dat niet helemaal.

Alleen geschikt voor mATX is dus ook een beetje raar want er past (volgens mij per definitie) dan ook DTX en mITX in.

[ Voor 12% gewijzigd door Olaf van der Spek op 17-06-2016 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Olaf van der Spek schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:04:
[...]

Geen mATX is 2 dingetjes klikken.. 8)
En omdat ATX -> mATX (impliceert), impliceert geen mATX ook geen ATX.
Voor mATX is dat het geval idd, maar als je perse een mITX wilt, dan kan je ook toch de grotere mATX terugkrijgen. In eerste instantie stond ook alleen mITX als optie, later is daar mATX bijgekomen, naar aanleiding van een verzoek.
[...]

Dan is filteren op mITX support dus niet nodig als je iets compacts zoekt.
[/quote]
Een volume zegt mij niet zo veel, maar wel een type kast dat vrijwel altijd compact is wel.
[...]

Had ik er een vraag over?
Hoogstens dat je de keuzerondjes dus niet uit kunt zetten.
Ah je het het over de wel/geen switch. Dat is iets wat bij alle filteropties met (meer)keuze staat, kan ik niet uitschakelen. Ons systeem weet niet dat het een Ja/Nee systeem is, het zijn gewoon twee opties die toevallig gekozen zijn bij een x aantal uitvoeringen. Het kunnen er ook net zo goed 3 zijn, of 5, of 10 ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Glaanie schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:12:
Voor mATX is dat het geval idd, maar als je perse een mITX wilt, dan kan je ook toch de grotere mATX terugkrijgen. In eerste instantie stond ook alleen mITX als optie, later is daar mATX bijgekomen, naar aanleiding van een verzoek.
mITX is dus Geen mATX aanklikken en mATX is Geen ATX dus echt veel kliks zijn het niet, zeker als de data klopt.
Een volume zegt mij niet zo veel, maar wel een type kast dat vrijwel altijd compact is wel.
Wat is jouw definitie van compact dan? Er zijn genoeg grote mITX kasten.
Ah je het het over de wel/geen switch. Dat is iets wat bij alle filteropties met (meer)keuze staat, kan ik niet uitschakelen. Ons systeem weet niet dat het een Ja/Nee systeem is, het zijn gewoon twee opties die toevallig gekozen zijn bij een x aantal uitvoeringen. Het kunnen er ook net zo goed 3 zijn, of 5, of 10 ....
Als er 3+ opties zijn, zijn keuzerondjes dan uberhaupt een optie? :?
Stel je hebt kleur, dan wil je kunnen filteren op "kleur in (rood, wit, blauw) " bijvoorbeeld en dan heb je checkboxen nodig.

Momenteel kun je ook niet filteren op kasten waar kabelmanagement onbekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Als je TP-Link en Geen Doorgelust stopcontact kiest staat er achter zowel Ja als Nee 3..
Maar als je er op klikt zijn er veel meer dan 3 produkten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ftLmLiQ7RvSjsxLLRqCQ2xHM/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BHhSE6ePbdBF9KS8JwdxL7ul/thumb.png

En Geen Ja, is dat nou hetzelfde als Nee? 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Olaf van der Spek op 23-06-2016 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Olaf van der Spek schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:33:
[...]
mITX is dus Geen mATX aanklikken en mATX is Geen ATX dus echt veel kliks zijn het niet, zeker als de data klopt.
Mja, valt wat voor te zeggen. Punt is, het is nu een simpel filtertje bovenaan, waar specifiek om gevraagd is, ik ga deze niet meer verwijderen. Staat niet heel erg in de weg ofzo.
[...]
Wat is jouw definitie van compact dan? Er zijn genoeg grote mITX kasten.
Hetzelfde antwoord op de vraag "hoeveel liter is compact" (ivm het filteren op volume): geen idee. Alleen zegt het iets meer dan x liter. Op deze manier krijg je een grove filtering en kan je daarop verder filteren en vallen die grote kasten vanzelf wel op.
[...]
Als er 3+ opties zijn, zijn keuzerondjes dan uberhaupt een optie? :?
Stel je hebt kleur, dan wil je kunnen filteren op "kleur in (rood, wit, blauw) " bijvoorbeeld en dan heb je checkboxen nodig.
Als het logisch is om meer dan 1 keus te kunnen maken (wat vaak is bij 3 opties of meer), dan maken we er inderdaad checkboxjes van. Heb jij wellicht voorbeelden van waar je checkboxjes verwacht en nu alleen enkele keuzes te maken zijn?
Momenteel kun je ook niet filteren op kasten waar kabelmanagement onbekend is.
Omdat dat geen filteroptie is. Er is enkel Ja en Nee. Verkeerd gelezen :+ Nee dat kan inderdaad niet, maar ik ga geen extra verwarring creëren door er meerkeuze van te maken. Wellicht dat er in de toekomst een switch kan komen a la "selecteer ook waar deze niet is ingevuld". Ik zal dat meenemen in een eventuele toekomstige evaluatie.

[ Voor 9% gewijzigd door Glaanie op 24-06-2016 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Olaf van der Spek schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:47:
Als je TP-Link en Geen Doorgelust stopcontact kiest staat er achter zowel Ja als Nee 3..
Maar als je er op klikt zijn er veel meer dan 3 produkten.

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat is een beetje een onlogische keuze die je maakt :P Maar wel een interessante case die je hebt gevonden, volgens mij zelfs een bug. De 3 die er staat als je kiest voor Geen Ja of Geen Nee, lijkt te slaan op de 3 producten die bij die spec niks hebben ingevuld. Ik snap niet helemaal de logica hierachter, ga ik maandag navragen aan de verantwoordelijke devver. De resultaten an sich kloppen wel, je krijg alles van de andere optie + de onbekenden terug.
En Geen Ja, is dat nou hetzelfde als Nee? 8)
Mits goed ingevuld: Geen Nee. Euh, ik bedoel Ja natuurlijk :p Die enkelen zonder gekozen optie worden uiteindelijk ook meegenomen in het resultaat, zoals hierboven uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Glaanie schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 15:23:
Mja, valt wat voor te zeggen. Punt is, het is nu een simpel filtertje bovenaan, waar specifiek om gevraagd is, ik ga deze niet meer verwijderen. Staat niet heel erg in de weg ofzo.
Dat vraag ik ook niet. ;)
Maar:
Waar komt de "Alleen geschikt voor" data vandaan?
En zijn de FF implicaties niet te programmeren?
EATX -> ATX
ATX -> mATX
mATX -> DTX
DTX -> mITX

Want momenteel klopt dat niet helemaal.

Alleen geschikt voor mATX is dus ook een beetje raar want er past (volgens mij per definitie) dan ook DTX en mITX in.
Als het logisch is om meer dan 1 keus te kunnen maken (wat vaak is bij 3 opties of meer), dan maken we er inderdaad checkboxjes van. Heb jij wellicht voorbeelden van waar je checkboxjes verwacht en nu alleen enkele keuzes te maken zijn?
Nog niet, maar als het maximum 2 keuzes is dan is de wel/geen switch toch een beetje raar.

https://tweakers.net/categorie/791/powerline/producten/

De Series spec heeft hier 2x Powerline, de andere 2 keuzes zijn een implicatie van het gekozen merk.

[ Voor 7% gewijzigd door Olaf van der Spek op 25-06-2016 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Olaf van der Spek schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 11:47:
[...]

Dat vraag ik ook niet. ;)
Maar:

[...]

[...]
Ah op die manier. Maar dan moet ons systeem weet hebben van welke afmetingen achter elke formaat moederbord schuilt en dat weet'ie niet. Het zijn opties die toevallig abc, xyz en 123 heten.
Nog niet, maar als het maximum 2 keuzes is dan is de wel/geen switch toch een beetje raar.
Ben ik met je eens, maar de twee opties zijn niet altijd perse het tegenovergestelde van elkaar. Ik kan even snel geen voorbeelden verzinnen, maar dat is de reden dat die switch er altijd bij staat. Je krijgt soms onlogische situaties, maar dat is even niet anders.
https://tweakers.net/categorie/791/powerline/producten/

De Series spec heeft hier 2x Powerline, de andere 2 keuzes zijn een implicatie van het gekozen merk.
Dit is een lastige, want een serie meestal wel uniek voor een bepaald merk, maar dat gaat in dit geval fout. We hebben geen enkele manier om te kunnen tonen welk merk erachter schuilt, dus dit kan niet gefixt worden. Wel is er ooit een idee geopperd om specificatiewaarden en filterkeuzes te kunnen groeperen (denk maar aan CPU en GPU series, zijn nu twee losse specs/filters), dat zou eenvoudig kunnen worden uitgebreid naar merken en series. Voor nu iig no-can-fix, maar wellicht dat dit probleem zichzelf in de toekomst oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Glaanie schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:04:
Ah op die manier. Maar dan moet ons systeem weet hebben van welke afmetingen achter elke formaat moederbord schuilt en dat weet'ie niet. Het zijn opties die toevallig abc, xyz en 123 heten.
Yep, het zou een custom rule zijn. Maar omdat er nogal wat behuizingen zijn misschien toch handig.
Pagina: 1