Hallo,
Als eerste is dit de eerste keer dat ik een forum start, dus als ik verkeerd zit mijn excuses daarvoor.
Ik heb gisteren een r9 280x overgenomen van een mede tweaker, na deze in de computer van mijn broertje te hebben geplaatst (de kaart is voor hem bedoeld) kregen we geen beeld. Na wat onderzoek bleek de dader waarschijnlijk de voeding te zijn cx500 watt, aangezien de 280x in mijn eigen pc met 650 watt het prima doet. Na deze te hebben vervangen (bij dezelfde tweaker) voor 750 watt leek het opgelost, helaas weer geen signaal.
Ik heb nu verschillende dingen geprobeerd
- drivers verwijderd --> Opgestart met 280x --> geen signaal
- driver opnieuw geïnstalleerd --> Opgestart met 280x --> geen signaal
- bios moederbord ge-update naar 1502
- bios gereset (cmos)
- in de bios legacy mode aangezet
- in de bios als main video pcie als standaard
- andere bekabeling voor stroom
Met de oude videokaart (van mijn broertje) start de pc zonder problemen op. Het ligt niet aan de kaart omdat deze in mijn systeem zonder problemen loopt (plug and play), zelfs zonder drivers. (misschien is het niks maar misschien ook wel) Ik krijg alleen beeld (broertjes pc) als we de computer opstarten met de videokabels in het moederbord. Als deze zijn geplaatst in de videokaart en daarna naar het moederbord blijft het beeld zwart. Elke mogelijkheid is geprobeerd met een dvi en hdmi kabel.
Mijn broertjes pc heeft de volgende specs:
I3-3220
Asus P8H77-M LE
4 gb ram (geen idee wel merk)
cx750 watt
oude videokaart saphire radeon hd6570
Mijn specs zijn:
I5-4460
Asus H97M-e
8gb corsair vengeance low profile
G650M watt
gtx 970 (asus)
De tweaker waarbij de kaart en de voeding van kwamen heeft nog mee proberen te zoeken naar oplossingen, maar tot nu helaas niks. We denken dat er iets met het moederbord omdat het lijk of deze de 280x niet accepteert. De kaart is ook niet te vinden bij device manager, ook niet als unknown.
Ik hoop dat jullie mijn broertje en mij hiermee kunnen helpen.
Alvast bedankt,
Stijn
Als eerste is dit de eerste keer dat ik een forum start, dus als ik verkeerd zit mijn excuses daarvoor.
Ik heb gisteren een r9 280x overgenomen van een mede tweaker, na deze in de computer van mijn broertje te hebben geplaatst (de kaart is voor hem bedoeld) kregen we geen beeld. Na wat onderzoek bleek de dader waarschijnlijk de voeding te zijn cx500 watt, aangezien de 280x in mijn eigen pc met 650 watt het prima doet. Na deze te hebben vervangen (bij dezelfde tweaker) voor 750 watt leek het opgelost, helaas weer geen signaal.
Ik heb nu verschillende dingen geprobeerd
- drivers verwijderd --> Opgestart met 280x --> geen signaal
- driver opnieuw geïnstalleerd --> Opgestart met 280x --> geen signaal
- bios moederbord ge-update naar 1502
- bios gereset (cmos)
- in de bios legacy mode aangezet
- in de bios als main video pcie als standaard
- andere bekabeling voor stroom
Met de oude videokaart (van mijn broertje) start de pc zonder problemen op. Het ligt niet aan de kaart omdat deze in mijn systeem zonder problemen loopt (plug and play), zelfs zonder drivers. (misschien is het niks maar misschien ook wel) Ik krijg alleen beeld (broertjes pc) als we de computer opstarten met de videokabels in het moederbord. Als deze zijn geplaatst in de videokaart en daarna naar het moederbord blijft het beeld zwart. Elke mogelijkheid is geprobeerd met een dvi en hdmi kabel.
Mijn broertjes pc heeft de volgende specs:
I3-3220
Asus P8H77-M LE
4 gb ram (geen idee wel merk)
cx750 watt
oude videokaart saphire radeon hd6570
Mijn specs zijn:
I5-4460
Asus H97M-e
8gb corsair vengeance low profile
G650M watt
gtx 970 (asus)
De tweaker waarbij de kaart en de voeding van kwamen heeft nog mee proberen te zoeken naar oplossingen, maar tot nu helaas niks. We denken dat er iets met het moederbord omdat het lijk of deze de 280x niet accepteert. De kaart is ook niet te vinden bij device manager, ook niet als unknown.
Ik hoop dat jullie mijn broertje en mij hiermee kunnen helpen.
Alvast bedankt,
Stijn
[ Voor 1% gewijzigd door Stijn Schouten op 05-06-2016 18:41 . Reden: Bios ge-update naar 1502 + oude videokaart bekend ]