Hail to the king baby!
Verwijderd
Verwacht niet meteen binnen een uur antwoord op je problemen 
Hmmz klinkt als een WINS-probleem.
Heb je de verschillende hosts wel aan /etc/lmhosts toegevoegd ? Of heb je het WINS-server gedeelte in Samba wel aangezet?
Staat verder het OS-level wel hoog genoeg(65) en staan de er ook dingen aan als: Local Master, Doamain Master, Preferred Master.
Probeer anders eens in dat login-script i.p.v. de netbiosnaam van de server het IP-adres van de server te gebruiken en kijk of hij het dan wel doet. Zo ja, dan ligt het gegarandeerd aan bovenstaande probleem.
Als hij het niet doet, geef dan even de precieze foutmelding terug en kijk ook even je samba-logfiles na (eventueel debuglevel op 100 zetten voor samba). Verder is het dan ook wel handig om te weten om welke Windows versie het gaat
Hmmz klinkt als een WINS-probleem.
Heb je de verschillende hosts wel aan /etc/lmhosts toegevoegd ? Of heb je het WINS-server gedeelte in Samba wel aangezet?
Staat verder het OS-level wel hoog genoeg(65) en staan de er ook dingen aan als: Local Master, Doamain Master, Preferred Master.
Probeer anders eens in dat login-script i.p.v. de netbiosnaam van de server het IP-adres van de server te gebruiken en kijk of hij het dan wel doet. Zo ja, dan ligt het gegarandeerd aan bovenstaande probleem.
Als hij het niet doet, geef dan even de precieze foutmelding terug en kijk ook even je samba-logfiles na (eventueel debuglevel op 100 zetten voor samba). Verder is het dan ook wel handig om te weten om welke Windows versie het gaat
Verwijderd
ff heel flauw hoor:
heb je die batch file niet in linux geschreven met pico oid??
Dan gaat dat een beetje fout in windows
Verwijderd
Das niet flauwOp maandag 25 juni 2001 16:12 schreef Belegen_Kaas het volgende:
ff heel flauw hoor:
Het moet inderdaad wel een MS-formaat batch-file zijn.
Regeleindes binnen Linux/Unix zijn anders dan in Windows.
Een batch-file geschreven met de standaard editors onder Linux zal dus inderdaad niet werken!
Ik heb de WINS optie aan staan, OS Level = 65, Preferred Master = True, Local Master = Yes, Domain Master = True, Domain Logons = Yes, Login script = login.bat
Ik heb het script met de text editor in KDe gemaakt, er staat alleen maar in net use T: \\server\sample en het werkt gewoon goed alleen de mapping werkt niet
Als fout geeft Windows 98 SE:
Fout 67: Kan de opgegeven gedeelde map niet vinden. Neem contact op met ...
Als ik het ip-adres ipv de netbios naam opgeef maakt ie de mapping ook niet aan.
dus....
Ik heb het script met de text editor in KDe gemaakt, er staat alleen maar in net use T: \\server\sample en het werkt gewoon goed alleen de mapping werkt niet
Als ik het ip-adres ipv de netbios naam opgeef maakt ie de mapping ook niet aan.
dus....
Hail to the king baby!
Verwijderd
En als je die opdracht gewoon op die windows98SE computer zelf op de command-prompt uitvoert.
Als dit de enige regel is, dan moet het met een Linux-editor nog wel werken als het goed is, maar vergeet de woorden van Belegen_Kaas niet
Als dit de enige regel is, dan moet het met een Linux-editor nog wel werken als het goed is, maar vergeet de woorden van Belegen_Kaas niet
Op de command line van 98 SE werkt het wel gewoon alleen niet bij het inloggen.
Hail to the king baby!
Het script MOET in MSDOS formaat staan.Ik heb het script met de text editor in KDe gemaakt, er staat alleen maar in net use T: \\server\sample en het werkt gewoon goed alleen de mapping werkt niet
Dit is de foutmelding die ik krijg
Hail to the king baby!
Verwijderd
dan izzut dus toch nie wat ik zei, izzie nie case-sensitive??Op maandag 25 juni 2001 16:45 schreef urk_forever het volgende:
Dit is de foutmelding die ik krijg
[afbeelding]
Verwijderd
WellusOp maandag 25 juni 2001 17:14 schreef Belegen_Kaas het volgende:
[..]
dan izzut dus toch nie wat ik zei, izzie nie case-sensitive??
Het is wellus wat jij zei.
/me wil bij deze wel wedden
Ik heb het al opgelost, ik had in SWAT aangegeven dat de server ook netbios aliassen had en toen ik dat uit had geschakeld werkte alles. In ieder geval bedankt voor jullie moeite.
Hail to the king baby!
Verwijderd
Op dinsdag 26 juni 2001 13:11 schreef urk_forever het volgende:
Ik heb het al opgelost, ik had in SWAT aangegeven dat de server ook netbios aliassen had en toen ik dat uit had geschakeld werkte alles. In ieder geval bedankt voor jullie moeite.
Dit heb ik hier ook gewoon en dat werkt perfect!!!!
Waarom deed hij het dan ook niet met IP-adressen
Ik heb het even getest met een andere optie nl die van de netbios naam en dan werkt ie wel maar als ik die netbios aliassen aanzet werkt ie niet?
Hail to the king baby!
Pagina: 1