Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:40

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Soms, gelukkig niet al te vaak, krijg ik meldingen van bepaalde geïnstalleerde apps, ondanks dat die apps op dat moment niet draaien.

Hier een voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hneel/misc/20160604_221811_2016-06-04%2019.43.13%20(Small).png

En zoals hier te zien draait Candy Crush op dat moment niet:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hneel/misc/20160604_221855_2016-06-04%2019.43.34%20(Small).png

Hoe kan dat dan toch?
Blijkbaar moet er toch nog iets op de achtergrond draaien. Maar hoe kan je dat zien en stoppen? Ik heb daar nog geen tooltjes voor kunnen vinden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slein78
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:52
bij instellingen > apps > Candy Crush Saga > en dan de meldingen uit zetten.
( daar zit de instelling in ieder geval op mijn Huawei P9 met Android 6.0 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:40

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
OK, dat werkt dan in elk geval voor Candy Crush.
Maar ik ben eigenlijk vooral nieuwsgierig hoe dat dan werkt bij Android. Draait er dan bv van elk programma ten allen tijde een kleine task op de achtergrond?

Het is meer nieuwsgierigheid van mijn kant dan dat ik er echt een probleem mee heb.

[ Voor 17% gewijzigd door hneel op 04-06-2016 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:26

MsG

Forumzwerver

Ja, dat vind ik zelf ook een nadeel van Android.

In plaats van dat er een soort algemene Android-daemon draait voor meldingen waar weer de app mee communiceert oid zoals bij iOS, heeft elke app zijn eigen achtergrond-service. Ook apps die helemaal niet actief hoeven te zijn. Dit neemt RAM en processortijd in gebruik. Ik gebruik daarom Greenify die actief apps killt die ik niet op de achtergrond actief wil hebben.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:21

Croga

The Unreasonable Man

MsG schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 22:30:
Ja, dat vind ik zelf ook een nadeel van Android.

In plaats van dat er een soort algemene Android-daemon draait voor meldingen waar weer de app mee communiceert oid zoals bij iOS, heeft elke app zijn eigen achtergrond-service. Ook apps die helemaal niet actief hoeven te zijn. Dit neemt RAM en processortijd in gebruik. Ik gebruik daarom Greenify die actief apps killt die ik niet op de achtergrond actief wil hebben.
Als er een daemon draait voor meldingen waar de app mee communiceert, draait er ook nogsteeds een stukje app. Anders kan er niet gecommuniceerd worden.....

Wat dat betreft zit er echt geen verschil tussen Android en iOS. Beiden hebben een centrale message daemon die door de verschillende apps aangesproken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:26

MsG

Forumzwerver

Nou ja bij iOS lijkt het in ieder geval wat meer gereguleerd. Bij Android wordt je telefoon slomer als je veel apps er op hebt staan. Omdat ze blijkbaar allemaal, zelfs een of andere random puzzel-app zonder notificaties in de achtergrond dingen willen blijven doen. Bij iOS had ik daar nooit last van.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1