Samsung Magician OS optimisation greyed out (850 EVO m.2)

Pagina: 1
Acties:

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-01 08:25
Hoi,

Goed, ik heb twee laptops hier, een Dell insprion 7559 met een EVO 850 ssd 500 gb m.2 en daar werkt alles perfect.

Ik heb ook een Medion P6661 met hierin een EVO 850 ssd 500 gb m.2 en daar heb ik iets geks, in de software van samsung magician is de optie "OS optimisation" niet toegankelijk... ik heb al een reïnstall gedaan van magician maar het blijft, ik snap er niks van en ook op internet lees ik er niets over....

Nu is het wel zo dat ik de Dell echt een clean install heb gedaan en de medion een kloon van het geleverde besturingssysteem, dit omdat deze laptop van mijn vrouw was en ze al helemaal kriebelig werd van een nieuwe laptop (ja en nu moet ik alles weer instellen en mijn wallpaper is weg...) dus om nu een week later weer het gemekker aan te horen dacht ik, ik doe een kloon (samsung datamigration tool)...

ik vraag me af, kan het kwaad... en hoe los ik het op

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2025
Het zou kunnen zijn dat je ssd, niet een echte samsung is.
Dell kan hier een eigen firmware op zetten, en dan zegt magician het is geen samsung.
En dit kun je vinden door de serial op te zoeken met google, en dat had je hier al moeten vermelden met je vraag.

• DeDooieVent
Ze zijn beide van Afuture...

beide laptops kwamen zonder ssd, ik heb de ssd's beide gekocht bij afuture en in het vrije m.2 slot geplaatst

daarbij, het probleem zit niet bij de dell maar bij de medion P6661 met het gekloonde OS

[ Voor 95% gewijzigd door DeDooieVent op 04-06-2016 21:39 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Dan doe je de os optimisation toch effe zelf...

enable hibernation (staat wellicht al default aan)
enable indexing (staat wellicht al default aan) en
zet page file vast op 1024 mb

klaar. Dat is alles wat the magician doet.

• DeDooieVent
ok... snap ik.. en dank je voor je antwoord, maar ik blijf het gek vinden... ik bedoel, klonen doen toch meer mensen...

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Heb je de laatste versie van de magician?
Er waren een tijdje terug problemen met de msata versie, die werd ook niet goed herkent, dat hebben ze gefixt. In het algemeen (vind ik) maakt Samsung fantastische hardware, maar softwarematig zijn ze inderdaad, matig.

• DeDooieVent
ja ik heb de laatste versie, vanmorgen opnieuw geïnstaleerd... wat wel is.. in windows is de ssd gewoon schijf C maar in het bios zag ik dat de ssd de tweede schijf is, de voorgeïnstalleerd hybrid HDD is station 0

Ik denk dat hier het probleem ligt... Ik ga binnenkort eens fröbelen en de twee HDD's loskoppelen (ze heeft ook een caddy met een hdd) en dan een clean instal op de m.2 doen... ik snap inmiddels dat het geen groot probleem is, maar het irriteert me...

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-01 05:30
Volgens mij is er geen support op Optimization op m.2 en windows 10.
Ik kan hem ook niet actieveren. Echter zal je het niet nodig hebben. Dingen zijn zo al bloedsnel.

En installeer ff de NVMe driver van samsung.

[ Voor 12% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 05-06-2016 21:58 ]

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• DeDooieVent
Dj Neo Ziggy schreef op zondag 05 juni 2016 @ 21:55:
Volgens mij is er geen support op Optimization op m.2 en windows 10.
Ik kan hem ook niet actieveren. Echter zal je het niet nodig hebben. Dingen zijn zo al bloedsnel.

En installeer ff de NVMe driver van samsung.
Dit is de normale sata versie, niet de nvme

en in de ene laptop werkt het wel, in de andere niet
Pagina: 1