Hallo Tweakers,
Laatst heb ik een PC gekocht van een ander die prima werkte. Ik merkte dat hij af en toe, soms na ~3 uur gamen, vastliep, waarbij de audio loopte en op mijn beeldscherm alleen maar gekleurde strepen te zien waren.
Sindsdien is dit probleem toegenomen, en crashen games zoals Portal en CS:GO mijn hele systeem binnen 5-10 minuten (de PC MOET ik dan herstarten), en bij games als Rome 2: Total War alleen maar erger wordende graphical glitches, waarbij het op een gegeven moment unplayable wordt.
Nu heb ik gekeken en gezien dat voor mijn videokaart 500W aangeraden wordt, en mijn PSU ook precies 500W aanbiedt. Ik ben totaal niet 'pro' met computers, maar heb de volgende stappen al ondernomen:
- Complete factory reset vanaf installatie medium van Windows.
- Herinstalleren van drivers/legacy drivers.
- Gecheckt of RAM kapot is met interne Windows check
- 3DMark gerund (dit crasht om wat voor reden dan ook niet?)
- CPU temperatuur / stof gecheckt (geen van beiden aanwezig in mijn kast, temperatuur ligt op z'n top rond de 55-58 graden.
Dit zijn mijn specificaties:
CPU: Intel core I5 4590
Videokaart: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X
Moederbord: Gigabyte GA-Z97P-D3
Werk geheugen: HyperX 8GB 1600MHZ
Voeding: Coolermaster B500 V2
Harde schijf: 500GB Samsung Evo SSD
Behuizing: Sharkoon VG4-W
Koeler: Spire StarFlow Pro SP559S7-L
DVD RW Drive: Samsung SH-224FB
Graag hoor ik meer, en bedankt alvast :-)
Laatst heb ik een PC gekocht van een ander die prima werkte. Ik merkte dat hij af en toe, soms na ~3 uur gamen, vastliep, waarbij de audio loopte en op mijn beeldscherm alleen maar gekleurde strepen te zien waren.
Sindsdien is dit probleem toegenomen, en crashen games zoals Portal en CS:GO mijn hele systeem binnen 5-10 minuten (de PC MOET ik dan herstarten), en bij games als Rome 2: Total War alleen maar erger wordende graphical glitches, waarbij het op een gegeven moment unplayable wordt.
Nu heb ik gekeken en gezien dat voor mijn videokaart 500W aangeraden wordt, en mijn PSU ook precies 500W aanbiedt. Ik ben totaal niet 'pro' met computers, maar heb de volgende stappen al ondernomen:
- Complete factory reset vanaf installatie medium van Windows.
- Herinstalleren van drivers/legacy drivers.
- Gecheckt of RAM kapot is met interne Windows check
- 3DMark gerund (dit crasht om wat voor reden dan ook niet?)
- CPU temperatuur / stof gecheckt (geen van beiden aanwezig in mijn kast, temperatuur ligt op z'n top rond de 55-58 graden.
Dit zijn mijn specificaties:
CPU: Intel core I5 4590
Videokaart: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X
Moederbord: Gigabyte GA-Z97P-D3
Werk geheugen: HyperX 8GB 1600MHZ
Voeding: Coolermaster B500 V2
Harde schijf: 500GB Samsung Evo SSD
Behuizing: Sharkoon VG4-W
Koeler: Spire StarFlow Pro SP559S7-L
DVD RW Drive: Samsung SH-224FB
Graag hoor ik meer, en bedankt alvast :-)