Hallo,
Ik wordt er nu echt helemaal gek van.
Het geluid van mijn DvD's stotterd als een gek. Terwijl het systeem het ruimschoots zou moeten trekken.
Na een tjidje zoeken bleek dat het probleem niet alleen bij DvD voordeed, ik heb een SBLive 5.1 en als ik daarmee AC3 bestanden afspeel krijg ik hetzelfde probleem. Geluid stotterd, valt weg gaat weer aan, etc. ik heb mijn versterker via de SpDIF-out aangesloten en hij herkend het signaal als DD. soms switched hij hier ook van af tijden het happeren van het geluid.
Op mijn vorig systeem (met dezelfde dvdspeeler, geluidskaart) werkte het ac3 geluid perfect (alleen het beeld niet daarom heb ik geupgrade).
Al het andere geluid (mp3 spelletjes) gaat prima, als ik mijn DvD speler op iets anders als ac3 zet gaat het ook prima.
Maar ik wil gewoon echt DD geluid.
Het vreemde is dat ik tot nu toe 2 keer goed geluid heb gehad, maar als je dan van DvD wisseld gaat het weer fout, Ik heb ook DvD geprobeerd die niet 5.1 zijn maar daar schok hij ook op.
Ik heb de Ac3 bestanden die bij de SBlive worden geleverd nig niet draaiend gekregen, en ik heb zo een klein cvoorgevoel dat als dat me eenmaal lukt dat mijn dvd's dan ook goed hoeren te lopen.
Ik heb het stekkertje ook nog eens nagekeken maar volgens mijn is die ook goed.
Ik heb Win98-SE en Win ME geprobeerd maar op alletwee gaf het problemen.
Oude systeem (AC3 geluid Goed, DvD schokkerig beeld) :
SB!Live 5.1
AMDK6-3d - II 400
ASUS 3800 Deluxe tnt2
256 Mb
ASUS Mobo
9624 Aopen DvD
Win ME
Nieuw : (AC3 happerd, Beeld vloeiend)
SB!Live 5.1
AMD athlon - 1133
ASUS 7700 Deluxe GeForce 2 GTS
256 Mb
Jetway Mobo
9624 Aopen DvD
Win ME
PS DMA staat aan
PPS Nieuwste drivers staan er ook op.
PPPS WinDVD en PowerDvd (3 en 2.55) geprobeerd.
BB,
Chaorick
Ik wordt er nu echt helemaal gek van.
Het geluid van mijn DvD's stotterd als een gek. Terwijl het systeem het ruimschoots zou moeten trekken.
Na een tjidje zoeken bleek dat het probleem niet alleen bij DvD voordeed, ik heb een SBLive 5.1 en als ik daarmee AC3 bestanden afspeel krijg ik hetzelfde probleem. Geluid stotterd, valt weg gaat weer aan, etc. ik heb mijn versterker via de SpDIF-out aangesloten en hij herkend het signaal als DD. soms switched hij hier ook van af tijden het happeren van het geluid.
Op mijn vorig systeem (met dezelfde dvdspeeler, geluidskaart) werkte het ac3 geluid perfect (alleen het beeld niet daarom heb ik geupgrade).
Al het andere geluid (mp3 spelletjes) gaat prima, als ik mijn DvD speler op iets anders als ac3 zet gaat het ook prima.
Maar ik wil gewoon echt DD geluid.
Het vreemde is dat ik tot nu toe 2 keer goed geluid heb gehad, maar als je dan van DvD wisseld gaat het weer fout, Ik heb ook DvD geprobeerd die niet 5.1 zijn maar daar schok hij ook op.
Ik heb de Ac3 bestanden die bij de SBlive worden geleverd nig niet draaiend gekregen, en ik heb zo een klein cvoorgevoel dat als dat me eenmaal lukt dat mijn dvd's dan ook goed hoeren te lopen.
Ik heb het stekkertje ook nog eens nagekeken maar volgens mijn is die ook goed.
Ik heb Win98-SE en Win ME geprobeerd maar op alletwee gaf het problemen.
Oude systeem (AC3 geluid Goed, DvD schokkerig beeld) :
SB!Live 5.1
AMDK6-3d - II 400
ASUS 3800 Deluxe tnt2
256 Mb
ASUS Mobo
9624 Aopen DvD
Win ME
Nieuw : (AC3 happerd, Beeld vloeiend)
SB!Live 5.1
AMD athlon - 1133
ASUS 7700 Deluxe GeForce 2 GTS
256 Mb
Jetway Mobo
9624 Aopen DvD
Win ME
PS DMA staat aan
PPS Nieuwste drivers staan er ook op.
PPPS WinDVD en PowerDvd (3 en 2.55) geprobeerd.
BB,
Chaorick