.
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2016 09:35 . Reden: Topic niet meer nodig ]
Verwijderd
Lekkere beargumentatieVerwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 20:43:
Ik zou een macbook pro van ~2 jaar oud overwegen. Wel boven je budget, maar dan heb je ook wat. Heel wat beter dan een ASUS.
De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 20:50:
Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van OS X maar dit lijkt me ideaal voor illustratie
De Adobe Creative Suite is ook op Windows verkrijgbaar.Jantje2000 schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 21:09:
Veel designers gebruiken inderdaad Mac OS
Form follows whatever the f*ck I want
An sich een prima laptop. Ik zou wel nog iets van 140-150 EUR uittrekken om er een SSD in te bouwen.Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2016 @ 15:12:
http://www.mediamarkt.nl/...516lb-dm115t-1415026.html
Ik heb nu deze op het oog en denk dat deze wel sterk genoeg is voor wat ik ermee wil gaan doen
[ Voor 5% gewijzigd door Slither95 op 05-06-2016 19:05 ]
[ Voor 24% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 05-06-2016 19:19 ]
Je zegt wel dat je voor 700 euro niet een scherm zal krijgen dat een Apple scherm evenaart natuurlijk is dit ook zo. Maar je krijgt ook niet een Apple laptop voor 700 euro. Een Porsche heeft ook een betere motor dan een veel goedkopere Fiat.johnkeates schreef op zondag 05 juni 2016 @ 19:10:
Als je serieus werk gaat doen naast je studie (en dan bedoel ik werk dat naar een drukkerij gaat en waarbij de kleuren dus goed moeten zijn) kan je met dat budget geen nieuwe laptop kopen die een goede kleurweergave voor elkaar krijgt.
Qua OS kan je op Apple hardware ook prima Windows draaien, het Apple scherm is gewoon beter dan het scherm in 99% van de laptops die je zomaar nieuw kan kopen voor 700 euro. Alternatief is dat je een laptop van 600 euro koopt en dan een calibratie apparaat van 100 euro er bij doet. Je kan dan niet het hele RBG spectrum halen, maar wat je wel kan bereiken is dan tenminste redelijk accuraat zolang je het regelmatig kalibreert.
Qua support en hulp op je opleiding zal je vooral moeten kijken naar waar docenten bekend mee zijn en wat de faciliteiten daar zelf gebruiken. Zelf kiezen om Windows gebruiken op een ongekalibreerd of slecht scherm is leuk, maar als je iets met een specifiek doel koopt is het niet heel slim om dat je je beoogde resultaat dan niet zult behalen, of er meer moeite voor moet doen ;-) en dat is niet iets wat je als student vaak wil doen
Staar je niet blind (pun intended...) op de "kwaliteit" van Apple schermen...CCJJVV schreef op zondag 05 juni 2016 @ 19:21:
[...]
Je zegt wel dat je voor 700 euro niet een scherm zal krijgen dat een Apple scherm evenaart natuurlijk is dit ook zo. Maar je krijgt ook niet een Apple laptop voor 700 euro. Een Porsche heeft ook een betere motor dan een veel goedkopere Fiat.
Verwijderd
[ Voor 40% gewijzigd door johnkeates op 05-06-2016 20:54 ]
Die laptop heeft een 720p scherm. Niet echt geschikt voor het doel hier. Idealiter wil je een full HD IPS scherm zou ik denken. Liefst nog eentje die goede kleurechtheid heeft, maar gezien het bedrag is dat misschien te veel vragen.johnkeates schreef op zondag 05 juni 2016 @ 20:43:
En als je er zo min mogelijk werk aan wil hebben, die van 700 euro heeft al een SSD ingebouwd: pricewatch: Asus R556LJ-XO165H-12
[ Voor 15% gewijzigd door CMD-Snake op 05-06-2016 21:05 ]
Zie mijn edit van 20:54CMD-Snake schreef op zondag 05 juni 2016 @ 21:02:
[...]
Die laptop heeft een 720p scherm. Niet echt geschikt voor het doel hier. Idealiter wil je een full HD IPS scherm zou ik denken. Liefst nog eentje die goede kleurechtheid heeft, maar gezien het bedrag is dat misschien te veel vragen.
De laptop die de TS heeft uitgezocht is denk ik 'as good as it gets'. Zeker met dit budget. Er moet enkel dan nog een SSD in.
Helaas is het niet zo eenvoudig te achterhalen of deze ASUS van de TS nu een TN of een IPS scherm heeft.
Als we de wens voor een Asus even weglaten kan dit ook een optie zijn:
pricewatch: Lenovo IdeaPad Z51-70 80K60153NX
Maar wederom een 5.400rpm harde schijf.Hier zal ook een SSD bij moeten.
Ik zag het, de posts hebben elkaar net gekruist.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq