Toon posts:

Issue data kopieren via DISKPART

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een externe harde schijf ingebouwd in mijn PC omdat de behuizing stuk is gegaan.
Echter wordt de schijf niet door Windows gezien en moet ik deze eerst initializeren met het risico dat ik alle data hier op kwijt ben. Op zich niet zo'n probleem maar ik waag liever eerst een poging om de data nog te redden.

Ik probeer momenteel om de data naar een andere schijf te kopieren via WindowsPE Diskpart, maar Diskpart claimt nu dat er geen data op de schijf staat en dat deze eerst geinitializeerd moet worden. Er zijn ook geen volumes of partities te zien.
Is er nog een manier om de data via Diskpart naar een andere schijf te kopieren of ben ik nu ook echt alles kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Probeer eens een linux boot cd ipv windows :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Diskpart geen programma om bestanden mee te kopiëren. De tool is enkel bedoeld om disks te bewerken.

Je zoekt dan eerder naar iets als robocopy.

Ziet diskpart wel partities op je aangesloten schijf? Je kan kijken met een Linux live cd. Mogelijk is je partition table kapot. Die kan je wel herstellen en mogelijk je data redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Diskpart ziet ook geen partities.

Ik ga vanavond Robocopy uitproberen, mocht ik daar niet uitkomen geef ik Linux nog eens de kans en anders houd het op.
Ik zie dat ik van de belangrijkste bestanden al een backup op een andere schijf heb staan.

In ieder geval bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 15:01
Zoek op "hard disk recovery".
Hier op het forum staat ook wat je kunt doen.
Beste is om niet in windows te doen, of je hebt speciale recovery software nodig.

Dat een externe niet werkt als je deze inbouwt is mogelijk, omdat op je externe een andere controller zit, die je hd anders aanspreekt, waardoor via interne controller soms niet werkt.