• Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:26
Hallo mede tweakers.

Graag zou ik jullie hulp willen inschakelen / Input van jullie willen krijgen.

Ik heb een PC in elkaar gezet, naar mijn idee is alles gewoon prima verlopen, tot dat ik de PC op ging starten...
PC start normaal op, alle fans draaien normaal, maar na een kleine 8-9 seconden valt hij uit en begint na 2-3 tellen weer met een reboot. En zo gaat het maar door.

Ik heb al van alles getroubleshoot (onderdelen ontkoppeld), zonder succes helaas. Ik kan maar niet achterhalen welk onderdeel die bootloop veroorzaakt. Ram geheugen losgekoppeld en om en om ingezet, geen resultaat. Ook in de andere tray geprobeerd, ook niets. Processor gechecked, zit er gewoon goed in. Koeling werkt/draait ook gewoon normaal.

Alle onderdelen ook buiten de kast getest, levert ook geen resultaat op. Ik ben in iedergeval ten einde raad :?

Hieronder betreffende onderdelen (Nog geen GPU kaart ingezet):

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 344,90€ 344,90
1Gigabyte GA-H170N-WIFI€ 123,95€ 123,95
1NZXT Kraken X61€ 141,53€ 141,53
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 69,50€ 69,50
1Antec VPF Series 450W€ 52,95€ 52,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 732,83

• danjan2411
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23:05
Goedenavond,

Welke windows versie gebruik je? Je hebt niet vermeld dat je een besturingssysteem hebt geïnstalleerd, en kom je wel normaal in je BIOS?
Een bootloop kan verschillende oorzaken hebben.

Misschien is het handig om dit topic eens door te nemen,

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 12% gewijzigd door danjan2411 op 04-06-2016 20:33 ]

• Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:26
Bedankt voor de tip, ik had het betreffende topic al gezien en doorgenomen, maar ben er niet veel wijzer van geworden.

Ik heb nog geen Windows geinstalleerd aangezien ik de PC van scratch heb gebouwd.
Of ik in de BIOS kom is een goede vraag, want voordat ik uberhaupt iets kan zien schakelt de PC zich dus vanzelf uit en gaat weer na 2-3 tellen aan. Om vervolgens dezelfde loop te doorlopen.

Heb zojuist geprobeerd om alleen met CPU aangesloten op Mobo op te starten en die schakelt zich na 3 tellen al uit, en weer aan.

Voeding? Moederbord? of toch CPU?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-01 12:51

D4NG3R

kiwi

:)

Begin maar eens met het bouwen van je systeem bovenop de doos van het moederbord met een minima aan componenten, dus CPU + 1 DIMM (RAM) en de voeding.

De beschrijving die je maakt lijkt namelijk sterk op kortsluiting.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Het moederbord kan niet overweg met geheugen sneller dan 2400 mhz wat terug geklokt wordt naar 2133. Het geheugen omruilen voor een setje 2133 mhz zal het probleem oplossen.

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Ook een beetje vreemd dat je voor een h170 bordje gaat ipv z170. Je hebt wel een overklokbare CPU maar niet op een moederbord waarmee je kan overklokken. Daarnaast wordt zoals ACB zegt het geheugen niet ondersteunt

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
en dat dan met een dikke (luide) waterkoeling. Die dus ook nergens voor nodig is.

Misschien een beetje ondoordachte keuzes?

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Reepje schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 22:18:
[...]

en dat dan met een dikke (luide) waterkoeling. Die dus ook nergens voor nodig is.

Misschien een beetje ondoordachte keuzes?
Hele pc een paar vreemde keuze idd zeker als je alleen gaat gamen maarja dit is niet vermeld. Anders zou TS nog kunnen kijken of er nog wat te ruilen valt.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:57

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je je mobo omruilt voor een Z170 heb je kans dat alles magisch weer gaat werken ;)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-01 15:03

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Welke bios zit er in f2 of f3?
Als ik de volgorde kijk..is er f3 nodig voor een paar G cores en f2 voor een K?
8)7
Grappig ..zou eerder denken dat de K hoger zou zijn in biosV. :P

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
evilweed schreef op zondag 05 juni 2016 @ 12:58:
Welke bios zit er in f2 of f3?

Grappig ..zou eerder denken dat de K hoger zou zijn in biosV. :P
Dit wordt een draadje vol met raadsels....

Waarom zou een K een hogere bios versie moeten hebben?
Dat heeft toch allemaal niets met elkaar te maken?

Een latere versie van een bios komt, bijv, om er fouten uit te halen, of om recente hardware te ondersteunen. De F3 in dit geval is om een aantal meer recente cpu's te ondersteunen zoals de celeron g3920 en een paar i5-xxxp cpu's
De F4 heeft betere ondersteuning voor M2 ssd's en een nog latere versie zorgt er weer voor dat een bug met prime95 wordt opgelost.
Pagina: 1