Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesper Los
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-10-2023
Beste,

Ik ben in het bezet van een MacBook Pro '15inch met 2 thunderbolt aansluitingen.
Een van de thunderbolt aansluiten gebruik ik voor een adapter zodat ik mijn laptop bedraad aan kan sluiten op het internet.
Dan heb ik er nog 1 over. Wat ik graag zou willen is 3 beeldschermen aansluiten. Deze wil ik alle 3 graag aansluiten via de overgebleven Thunderbolt poort. Maar hoe doe ik dit? Ik wil graag op elk scherm iets anders 'projecteren', ze moeten dus niet gedupliceerd worden.
Is hier een goedkope oplossing voor? Het enige wat ik tegen kom is iets van Matrox van ruim 300 euro.

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 13:03

GforceNL

Out of memory....

Je kunt schermen voor zover ik weet ook "daisychainen".

hier een artikeltje er over:

http://www.makeuseof.com/...-connect-mac-accessories/

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem.j2000
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 02-07-2024
Wat je ook kan proberen is een goedkope ethernet usb adapter.
En de iets goedkopere matrox dualhead kopen voor 160 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 17:43
Het ligt aan de schermen die je hebt, en dan vooral de aansluitingen. DisplayPort 1.2 valt in principe te daisy-chainen, zolang er bandbreedte beschikbaar is. Zo kun je met één DisplayPort 1.2 poort 4x 1080p schermen aansturen. Maar dan moeten de monitoren wel DisplayPort output hebben naast input. Als je 2x een mini DisplayPort naar DVI/VGA adapter gebruikt, gaat dat niet mogelijk zijn als je geen adapter in via een ander scherm kunt chainen.

[ Voor 6% gewijzigd door ThomasG op 04-06-2016 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:45
Jesper Los schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 17:03:
Beste,

Ik ben in het bezet van een MacBook Pro '15inch met 2 thunderbolt aansluitingen.
Een van de thunderbolt aansluiten gebruik ik voor een adapter zodat ik mijn laptop bedraad aan kan sluiten op het internet.
Dan heb ik er nog 1 over. Wat ik graag zou willen is 3 beeldschermen aansluiten. Deze wil ik alle 3 graag aansluiten via de overgebleven Thunderbolt poort. Maar hoe doe ik dit? Ik wil graag op elk scherm iets anders 'projecteren', ze moeten dus niet gedupliceerd worden.
Is hier een goedkope oplossing voor? Het enige wat ik tegen kom is iets van Matrox van ruim 300 euro.

Alvast dank!
V&A aangeboden: Matrox DualHead2Go Digital ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wil je het makkelijk oplossen dan neem je een Matrox Dualhead of Triplehead. Deze breidt je bureaublad uit en kan niet op de verschillende schermen dupliceren. Je Mac ziet dan maar 1 heel breed beeldscherm.

Wat ook een oplossing is, wanneer je niet al te grafisch bezig gaat, is een Startech Mini DisplayPort naar VGA adapter gebruiken. Op deze manier kun je wél dupliceren maar ook de boel als uitbreiding van je bureaublad gebruiken. Info over deze kastjes kun je vinden op https://www.startech.com/...Adapter-Converter~MDP2VGA

Deze laatste gebruiken wij bij ons in de kerk in combinatie met een ProPresenter voor de projectie. ProPresenter kon niets met een Matrox Dual of Triplehead, vandaar deze oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knappa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 14:47
Volgens mij is een belangrijke vraag of TS de beeldschermen al heeft of dat hij deze nog moet aanschaffen.
Misschien kan hij daar eerst even op antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesper Los
Knappa schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 21:56:
Volgens mij is een belangrijke vraag of TS de beeldschermen al heeft of dat hij deze nog moet aanschaffen.
Misschien kan hij daar eerst even op antwoorden.
Dat kan ik :)

De beeldschermen heb ik zeker al in huis.
Eentje werkt via DVI, eentje via VGA, en een via Displaypoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesper Los
Ik heb nog even gekeken. Maar er bestaat ook niet iets als een Thunderbolt hub/splitter. Dit is toch eigenlijk behoorlijk raar? USB hubs in overvloed, maar een betaalbare Thunderbolt Hub no way...
Ik snap Apple soms echt niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Jesper Los schreef op maandag 06 juni 2016 @ 22:49:
Ik heb nog even gekeken. Maar er bestaat ook niet iets als een Thunderbolt hub/splitter. Dit is toch eigenlijk behoorlijk raar? USB hubs in overvloed, maar een betaalbare Thunderbolt Hub no way...
Ik snap Apple soms echt niet :(
Dat heeft weinig met Apple te maken, een beeldscherm is iets lastiger aan te sturen dan USB-apparatuur.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesper Los
Ik heb inmiddels een oplossing gevonden:

2 thunderbolt: Beeldschermen
HDMI: Beeldscherm
USB: Ethernet

Kan het kwaad om niet officieel door Apple verkochte verloofdes te gebruiken? Ik kwam namelijk deze tegen:
http://www.moshi.com/usb-3-to-gigabit-ethernet-adapter
Of deze:
https://www.i-mania.nl/us...=cpc&utm_campaign=beslist

Zou dit werken?

En kan het kwaad om geen officiele Apple thunderbolt naar dvi/vga te gebruiken? Ik weet namelijk dat als je een oplader die niet van Apple gebruikt dit schade toe kan brengen. Geld dit ook voor USB/Thunderbolt verloopjes?
Pagina: 1