Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WIFI valt regelmatig weg

Pagina: 1
Acties:

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Bij mijn schoonfamilie heb ik thuis het netwerk geregeld. Zij hebben naast een woonhuis ook twee schuren buiten waar wifi geregeld is middels acces points. De situatie is als volgt:

Ziggo provider -> modem Ziggo (bridged)-> TP-link wdr4300 als router (stock firmware) in de woonkamer, regelt wifi in de woonkamer.

Vanuit de router loopt één kabel naar de eerste eerste schuur met daarin ook een wdr4300 in access point mode (dd-wrt). Vanuit deze router loopt een kabel naar de tweede schuur, met daarin een TP-Link TL-WR841ND v9 (dd-wrt), ook als accesspoint ingesteld.

Omdat de router in het woonhuis niet voldoende dekking geeft, hebben we in het huis nog een tweede WR841ND v9 neergezet als accesspoint.

De eerste maanden werkte dit perfect. Echter de laatste maanden zijn er steeds meer problemen met de wifi-verbinding. Devices willen niet verbinden totdat de router opnieuw opgestart is.

Er zijn gemiddeld 10 devices draadloos verbonden via de verschillende accesspoints.

We willen deze situatie verbeteren. Mijn gedachte is dat de router het niet trekt qua verbindingen. Mijn voorstel is dan ook om de router te vervangen door een nieuwe router, maar dan een die zowel meer bereik heeft als meer mogelijkheden.

Deze hebben wij gevonden:
pricewatch: Netgear Nighthawk AC1900 Smart WiFi Router (R7000)
pricewatch: Asus RT-AC87U Zwart

Hebben jullie ideeën over de oorzaak van de verbindingsproblemen? Zou het vervangen van de router de oplossing zijn en komen we dan uit met één van deze routers en welke dan?

Tevens dekt mijn schoonfamilie erover na om via de router een vpnverbinding op te zetten naar een VPN-provider. Hebben deze routers daarvoor voldoende capaciteit?

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-11 12:04
Ik heb geen ervaring met die modellen, maar de TL-WR1043ND schijnt met DD-WRT altijd stabiliteitsproblemen gehad te hebben. OpenWRT werkt een stuk beter. Wat veel mensen doen is de wifi-radio 's nachts herstarten (dmv /sbin/wifi down && /sbin/wifi up). Dit geeft hooguit een fractie van een seconde downtime en zorgt dat het apparaat verder retestabiel blijft.

Misschien werken dezelfde tips ook voor jouw TP-link producten.

[ Voor 8% gewijzigd door mcDavid op 04-06-2016 17:09 ]

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:44

Nox

Noxiuz

Is het een harde limiet die je raakt betreft aantal devices? Dat zou je dhcp-pool kunnen zijn. Die router zou gewoon meerdere devices aan moeten kunnen. Zeker als er maar een paar op de radio zelf zitten.

En als het weg valt, wat gebeurt er precies? Welke foutmeldingen? Wat voor verloop? Is het te reconstrueren?

Oh, verder vind ik de asusmodellen retestabiel en best goed bereik hebben (heb zelf de ac66u).

[ Voor 13% gewijzigd door Nox op 05-06-2016 11:20 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• manusjevanalles
  • Nu online
Er zijn genoeg dhcpadressen, dat is het probleem niet. Ik ben er helaas nooit bij als het wifi wegvalt, maar ze vertellen dat het random gebeurt en niet met torrents oid gerelateerd is. Ze kunnen op dat moment geen verbinding maken met het wifi tot een herstart.

Overigens doen ze alles via wifi, aan de kabel willen ze niet.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-11 23:17
Wat wordt er herstart?

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ziggo modem/router weer "un-bridged" laten zetten (WiFi uitzetten) en 2 of 3 fatsoenlijke AP's kopen die ook "handover" ondersteunen. Tevens meteen even de bedrading nakijken/vervangen als je bezig bent. Het kan bijna niet anders dat dan alle problemen verdwenen zijn.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• manusjevanalles
  • Nu online
De router

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11 15:15
Dan ligt het toch ergens bij dhcp waarschijnlijk.

Leastimes korter zetten kan
Pool groter maken kan
Nachtelijke routers rebooten is mogelijk een optie

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-11 23:17
En wat gebeurt er als je in zo'n situatie het betreffende ap herstart?

• manusjevanalles
  • Nu online
Dat proberen we nooit, de route herstarten is voldoende. De route geeft ook wifi, die hebben we nu uitgezet, maakt ook heb verschil in het probleem voorkomen.

• manusjevanalles
  • Nu online
Bedankt voor het meedenken. We gaan nu eerst het modem van Ziggo uit bridge laten halen en als router instellen, verder niets veranderen. Dan kunnen we bepalen of het aan de accesspoints ligt.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-11 12:04
Dan moet je ook je eigen router er tussenuit halen (of als switch configureren), anders zal het weinig helpen.

• Sylver84
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:33
upgrade je router scheelt de helft. De asus die je al aanhaalde raad ik je aan. Wat NoxiuZ al zei rete stabiel en bereik, heb zelf de AC68U.
Had hiervoor een TP-link WR1043ND en de Asus doet het by far veel beter. Verademing tot en met

Asus GL703VM

Pagina: 1