Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ADSL verbinding valt 's avonds kort weg

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tjapneus
  • Registratie: September 2013
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Tjapneus op 25-01-2022 00:43 ]

Alle reacties

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
DHCP server van kpn ? Op welke modus staat het modem ?

Kan mogelijk zijn dat het niet in te stellen is, heb in het verleden ook wel eens een dergelijk probleem gehad.
Destijds opgelost door heel vroeg in de ochtend het modem weer eens aan te zetten waardoor de 24uurs lease s'ochtends vroeg vernieuwd wordt.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-11 12:04
Hoe lang is de onderbreking? En is het tijdstip of de duur afhankelijk van de hoeveelheid dataverkeer?

Kan me voorstellen dat je modem intraint op een (te) hoge snelheid die toch instabiel blijkt te zijn als je aan het gamen bent. Dit zou je in je modem misschien terug kunnen vinden.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:29

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Tjapneus schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 16:50:
KPN geeft aan dat een poortwissel het enigste is wat ze nog kunnen doen, want de kabels onder de grond gaan ze uiteraard niet nakijken voor 1 klant.
Merkwaardig.... ze hoeven niet de hele kabel omhoog te halen onder de straat vandaan, maar ze kunnen prima de boel doormeten vanaf je ISRA punt tot aan het wijkkastje. Zo kunnen ze prima localiseren waar er eventueel een breuk is.

Maar gezien de tijdstippen (is het structureel?) neig ik meer te denken aan een overbelaste lijn of een storing die gerelateerd is aan de KPN.
Game eens een keertje niet op die tijdstippen en ga rustig eens een krantje lezen, geeft je modem dan ook opeens geen verbinding meer met de centrale? Zo ja, dan is het zeer duidelijk dat het aan de KPN ligt. Dus bel die mensen eens op via 0800-0407 (storingmelding) en meld de storing eens door. Dan kan de KPN vast wel een lijncheck doen. :)
mcDavid schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 16:58:
Hoe lang is de onderbreking? En is het tijdstip of de duur afhankelijk van de hoeveelheid dataverkeer?

Kan me voorstellen dat je modem intraint op een (te) hoge snelheid die toch instabiel blijkt te zijn als je aan het gamen bent. Dit zou je in je modem misschien terug kunnen vinden.
Kan ik me niet indenken dat je een klapperende lijn kan krijgen. KPN heeft een systeem (DLM) die na een nieuwe aansluiting/aanpassing aan het profiel de lijn checkt en betrouwbaar inregelt op een perfecte bandbreedtte. Na een maand weet deze het juiste profiel waarna je stabiel trained (tenzij de KPN een storing heeft).

[ Voor 28% gewijzigd door AW_Bos op 04-06-2016 17:08 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Kijk anders even in de modem logs hoe het ding z'n verbinding kwijt raakt. Stel dat ie z'n IP verbinding kwijt is maar de ATM verbinding er nog wel is, of de ATM verbinding er ook niet is maar de DSL sync er nog wel is, dan weet je al een stuk meer.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-11 12:04
AW_Bos schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 17:04:
[...]

Kan ik me niet indenken dat je een klapperende lijn kan krijgen. KPN heeft een systeem (DLM) die na een nieuwe aansluiting/aanpassing aan het profiel de lijn checkt en betrouwbaar inregelt op een perfecte bandbreedtte. Na een maand weet deze het juiste profiel waarna je stabiel trained (tenzij de KPN een storing heeft).
Ok dat wist ik niet, dan zal dit idd niet realistisch zijn.

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Zo je misschien de moeite willen nemen om hier even te reageren? Misschien is er een overeenkomst

http://forum.kpn.com/t5/I...erbinding-weg/td-p/414766

• Tjapneus
  • Registratie: September 2013
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Tjapneus op 25-01-2022 00:43 ]

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-11 12:39
Zit iemand je te hacken missc een gekke WoW patient, of dat andere internet vanuit duitsland doet vreemde dingen

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Pagina: 1