Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• ramonmm
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12-08-2016
Hallo! Ik vroeg me af of jullie mij misschien kunnen helpen met de aanschaf van een nieuwe telefoon. Zoals je ziet is het pas mijn eerste post, maar ik heb al eerder op tweakers gezeten. Alleen de e-mail die ik toen gebruikt had bestaat nu niet meer en ik had geen flauw benul van mijn wachtwoord meer, vandaar een nieuw account. Tweakers heeft mij al eerder geholpen en ook ikzelf heb een poging gedaan mensen te helpen en dat ging allemaal erg goed! Vandaar dat ik nog een keer om advies vraag.

Ik zoek een?
Een mobiele telefoon die stof en waterdicht is.

Wat is je budget?
Zeker niet meer dan 300 euro. Liefst rond de 200 - 250.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Bellen, internet, wellicht foto's. Niet heel veel bijzonders. Ben alleen wel van plan hem naar veel plekken mee naar toe te nemen en dat pakte vroeger niet zo goed uit. Daarom zou ik nu erg blij zijn met een stof en waterdichte telefoon.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf heb ik al de Sony Xperia M4 Aqua gevonden. http://tweakers.net/price...sony-xperia-m4-aqua-zwart . Alleen zie ik bij de reviews af en toe best nog wel redelijk negatieve dingen staan. Ik heb niet zo heel veel verstand van telefoons maar ik zie bijvoorbeeld staan dat de android versie die er op staat nog problemen kan vertonen bijvoorbeeld. Ik vraag me af of dit dan erg is als ik bijvoorbeeld een jaar of 2 met deze telefoon wil doen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat ik me ook afvraag is of er nog meer van dit soort telefoons in dezelfde prijsklasse ongeveer zijn. Ik heb ze zelf nog niet kunnen vinden. Alvast bedankt.

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:11
In de pricewatch kan je filteren op 'invloeden van buitenaf' en dan krijg je aardig wat telefoons. Je zou bijvoorbeeld voor een Sony Z2 kunnen gaan pricewatch: Sony Xperia Z2 Zwart

• ramonmm
aryan schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 16:50:
In de pricewatch kan je filteren op 'invloeden van buitenaf' en dan krijg je aardig wat telefoons. Je zou bijvoorbeeld voor een Sony Z2 kunnen gaan pricewatch: Sony Xperia Z2 Zwart
Bedankt voor de reactie. Xperia Z2 ziet er ook uit als een prima telefoon. Alleen ip58 in plaats van ip68 dus niet geheel stofvrij maar dat zal niet heel veel uitmaken neem ik aan. Alleen deze telefoon is een stukje duurder. Verder zie ik dat veel mensen deze telefoon over het algemeen wel betere reviews geven dan de M4 Aqua. Ik vraag me af hoe dat komt. Als de M4 Aqua alleen iets mindere specs heeft maakt mij dat niet veel uit, mits ik daar geen problemen mee krijg (compatibiliteitsproblemen enzo, zoals gezegd daar heb ik geen verstand van bij telefoons). Maar, als er iets goed mis is met zo'n telefoon ga ik liever voor de Z2.

Verwijderd

De Samsung Galaxy S5 Neo is water- en stofdicht.
http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=galay+S5+neo

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-11 16:01
ramonmm schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 17:20:
[...]

Bedankt voor de reactie. Xperia Z2 ziet er ook uit als een prima telefoon. Alleen ip58 in plaats van ip68 dus niet geheel stofvrij maar dat zal niet heel veel uitmaken neem ik aan. Alleen deze telefoon is een stukje duurder. Verder zie ik dat veel mensen deze telefoon over het algemeen wel betere reviews geven dan de M4 Aqua. Ik vraag me af hoe dat komt. Als de M4 Aqua alleen iets mindere specs heeft maakt mij dat niet veel uit, mits ik daar geen problemen mee krijg (compatibiliteitsproblemen enzo, zoals gezegd daar heb ik geen verstand van bij telefoons). Maar, als er iets goed mis is met zo'n telefoon ga ik liever voor de Z2.
De Z2 was destijds gewoon een van de beste telefoons die je kon krijgen, mijn inziens beter dan de HTC One M8 en Samsung Galaxy S5 die vrijwel tegelijk met de Z2 uitkwamen. Qua snelheid komt Snapdragon 801 nog altijd prima mee, alleen in zware games zul je echt veel verschil merken.

Het enige wat je met iets als een Z2 mist t.o.v. een top-end smartphone van tegenwoordig is een fingerprint scanner. De bouwkwaliteit is goed, geluid is (zeer) goed, scherm is goed, accuduur is zeer goed, camera is goed, 3GB RAM en een lichte Android skin en hij draait nog steeds op de laatste Android versie (6.0.1).

De M4 Aqua heeft t.o.v. de Z2 minder RAM, de helft van het opslaggeheugen, slechts een 720p scherm, geen Wifi-AC, een flink kleinere accu, een mindere camera enzovoorts.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:46

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
ramonmm schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 17:20:
[...]
Maar, als er iets goed mis is met zo'n telefoon ga ik liever voor de Z2.
Hou er met de Z2 wel rekening mee dat het een toestel is uit maart 2014. Over het algemeen krijgen Android toestellen maximaal 2 jaar software updates. Je hebt dus kans als je dit toestel koopt, dat je dan geen software updates meer ontvangt.

Ik zou het toestel dan ook niet kunnen aanraden.

Ga je echter kijken naar modellen van maximaal één jaar oud, die waterdicht zijn. Komen er nog 26 telefoons naar boven.

Waarvan bijvoorbeeld pricewatch: Motorola Moto G (2015) 2GB ram, 16GB opslag Zwart een mooi toestel is.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

rens-br schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 16:00:
[...]

Hou er met de Z2 wel rekening mee dat het een toestel is uit maart 2014. Over het algemeen krijgen Android toestellen maximaal 2 jaar software updates. Je hebt dus kans als je dit toestel koopt, dat je dan geen software updates meer ontvangt.
[...]
wat leeftijd betreft heb je een punt, alleen heeft de Z2 ondertussen al een update naar Android 6 gehad ;)
nieuws: Sony brengt Android 6.0 naar Xperia Z3-serie en Z2

🖥️ | 🚗

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:46

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
MadMarky schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 16:06:
[...]
wat leeftijd betreft heb je een punt, alleen heeft de Z2 ondertussen al een update naar Android 6 gehad ;)
nieuws: Sony brengt Android 6.0 naar Xperia Z3-serie en Z2
Dat klopt. Maar ik verwacht wel dat de Z2 daarmee zijn laatste major update heeft ontvangen en dat de update naar Android N niet zal volgen.

• ramonmm
Dank jullie wel. Ik ben uiteindelijk toch voor de Sony Xperia M4 Aqua gegaan. Ik breid het geheugen uit met een SD kaart. Ik ben niet iemand die veel op de telefoon zit te spelen of wat dan ook, ik doe meer dingen via mijn laptop. Mijn telefoon heb ik vooral nodig voor whatsapp, facebook, en een aantal andere apps die redelijk standaard zijn. De Motorola heb ik inderdaad ook gezien en die vond ik ook mooi maar die is helaas niet stofdicht. Had misschien niet veel uitgemaakt maar ik denk dat ik wel blij ben met mn keuze. Niks mis hoor met die motorola, maar moest de knoop een keer doorhakken haha. Bedankt voor de adviezen.
Pagina: 1