Toon posts:

Help! Problemen extern beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik gebruik mijn laptop ook als desktop icm een extern beeldscherm. Sinds deze week werkt dit alleen niet meer. Telkens wanneer ik mijn scherm of tv aansluit op mijn laptop herkent hij mijn beeldscherm 3 seconden (die dan ook aangaat) en dan valt hij weer uit en gaat hij weer door op mijn laptopscherm. Vervolgens 3 seconden later herkent hij mijn extern scherm weer en dan valt hij weer uit. Dit gaat eindeloos zo door waarbij ik ook elke keer het windows geluidje hoor van een apparaat die wordt aangesloten en die wordt ge-disconnect wanneer hij weer uitvalt.

Ik heb een Samsung Chronos 700Z5C-S02NL laptop met een Nvidia GeForce GT640M videokaart & IntelHD Graphics 4000

Ik gebruik Windows 10, maar had het probleem ook nog nadat ik Windows 8 had geinstalleerd.
Ik heb eerst alle drivers geupdate, scherm geprobeerd op andere pc en vervolgens mijn computer opnieuw geinstalleerd met eerst Windows 8 en nu staat 10 er weer op.

Wie kan mij helpen?

Beste antwoord (via Verwijderd op 04-06-2016 22:11)

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 16:25:
Ja ik heb het scherm op een andere laptop geprobeerd met dezelfde kabel. Daar werkte hij gewoon.
Lijkt me dan sterk op een defecte of niet goed vastzittende aansluiting op de laptop waarschijnlijk van het vele los en aansluiten door de tijd heen.

Alle reacties

• MichaelvD
Wat heb je al geprobeerd ?

Om te beginnen met een andere kabel. En anders is misschien de aansluiting van de laptop defect.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb het scherm op een andere laptop geprobeerd met dezelfde kabel. Daar werkte hij gewoon. De rest wat ik geprobeerd heb staat in m'n post

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2016 16:30 ]

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-01 22:38
Ja ik heb het scherm op een andere laptop geprobeerd met dezelfde kabel. Daar werkte hij gewoon. De rest wat ik geprobeerd heb staat in m'n post
maak eens een screenshot van je instellingen in het grafishe eigenschappen menu'' en zie je de monitor ook daar staan?,
zet hem eens uit en koppel daarna de monitor los en dan herstart de laptop eens,en als hij goed is opgestart.. sluit hem dan weer aan ( ik neem ff aan dat het om hdmi poort gaat? zoniet dan moet je eerst de laptop weer uit doen en dan pas aansluiten, maar eerst zonder monitor opstarten)

edit:
Ps. ik zie dat je Intel Wireless Display hebt, staat die toevallig verkeerd?

[ Voor 13% gewijzigd door Mel33 op 04-06-2016 16:44 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Tilebos
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19-12-2025
Probeer in je instellingen ook eens je laptop als primair beeldscherm in te stellen, en je tv of monitor als secondair ? een screenshot van je instellingen is altijd handig met dit soort problemen :)

Acties:
  • Beste antwoord

• MichaelvD
Ja ik heb het scherm op een andere laptop geprobeerd met dezelfde kabel. Daar werkte hij gewoon.
Lijkt me dan sterk op een defecte of niet goed vastzittende aansluiting op de laptop waarschijnlijk van het vele los en aansluiten door de tijd heen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik connect idd via HDMI.. Ik zal zo nog een screenshot posten met de instellingen als m'n Windows update klaar is.
Zelf dacht ik ook aan een defecte connector.. Mocht dit zo zijn; is dit te vervangen op een laptop? Ik kan hier vrij weinig over vinden op internet

• Rhin
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-12-2025
Probeer eens een ander scherm aan te sluiten op de laptop. En alsnog een andere kabel proberen lijkt me ook wel een goed idee. Heeft je laptop ook nog andere aansluitingen dan HDMI? Dan zou je eens moeten kijken of die wel werken.

Vervangen kan in principe wel denk ik maar is zeker niet gemakkelijk. Je zou contact op kunnen nemen met de winkel waar je hem gekocht hebt als je nog garantie hebt (of, als je dat niet hebt, met bijbetaling) voor reparatie.

[ Voor 33% gewijzigd door Rhin op 04-06-2016 21:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!

Ik heb hetzelfde probleem met mijn monitor als met mijn tv waarbij ik verschillende hdmi kabels gebruik. Ik heb helaas geen andere aansluitingen.

Het lukt me niet om een screenshot van het 'grafische eigenschappen' menu toe te voegen Ik weet niet hoe ik het plaatje hier ingeladen krijg.Op het screenshot is vrij weinig te zien.. hier herkende hij de externe monitor even (voor ongeveer 30 seconden, daarna viel hij weer uit). In het menu valt weinig aan te passen..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2016 21:31 ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Zoals @MichealvD2203 al aangaf is waarschijnlijk de HDMI connector kapot.(soldeersels op het moederbord los/gebroken)

• MichaelvD
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 17:34:
Ik connect idd via HDMI.. Ik zal zo nog een screenshot posten met de instellingen als m'n Windows update klaar is.
Zelf dacht ik ook aan een defecte connector.. Mocht dit zo zijn; is dit te vervangen op een laptop? Ik kan hier vrij weinig over vinden op internet
Je het kunnen proberen opnieuw te solderen (of te laten doen) Garanties zijn er niet maar je kan het altijd proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok top, ga m eens open maken en kijken of ik iets kan vinden.

Bedankt voor alle reacties, had gehoopt dat iemand het ergens als een software probleem zou herkennen vandaar dat ik het gepost heb hier. Thanks
Pagina: 1