Nu heb ik laatst besloten mijn core I5 2500K te overclocken via de MSI overclock genie op het moederbord.
Hij draait op nu op 4,2 GHZ ipv 3,3 GHZ, stabiel iets hogere temperaturen, niks geks.
Echter na 20 minuten gamen begint mijn videokaart te loeien. Fans op 100% geen fijn geluid, ik heb een vermoeden dat de temperatuur van de GPU door het volledige gebruik ervan.
CPU gaat met OC van 53 naar 61 in full load.
GPU gaat van 37 naar 74(met of zonder de overclock)
MOBO van 52 naar 62 graden.
De temperatuur verschillen van de CPU zijn te voor rekening van de overclock. Maar waarom word de GPU te warm? Is die te oud, werkt de koeling niet optimaal of is de airflow in mijn kast matig?
Mijn PC bestaat uit:
Core I5 2500K+Sycthe Mugen (nieuw)
MSI 67A-GD55
MSI GTX 550-TI OC
ADATA 8 GB DDR3
ADATA 650 80% Modulaire voeding
Samsung evo 850 500GB(maand oud) + HDD
Dit alles in een NZXT H2. Bij deze case twijfel ik op het moment wel aan zijn koel mogelijkheden. Misschien toch ook mee vervangen.
Hij draait op nu op 4,2 GHZ ipv 3,3 GHZ, stabiel iets hogere temperaturen, niks geks.
Echter na 20 minuten gamen begint mijn videokaart te loeien. Fans op 100% geen fijn geluid, ik heb een vermoeden dat de temperatuur van de GPU door het volledige gebruik ervan.
CPU gaat met OC van 53 naar 61 in full load.
GPU gaat van 37 naar 74(met of zonder de overclock)
MOBO van 52 naar 62 graden.
De temperatuur verschillen van de CPU zijn te voor rekening van de overclock. Maar waarom word de GPU te warm? Is die te oud, werkt de koeling niet optimaal of is de airflow in mijn kast matig?

Mijn PC bestaat uit:
Core I5 2500K+Sycthe Mugen (nieuw)
MSI 67A-GD55
MSI GTX 550-TI OC
ADATA 8 GB DDR3
ADATA 650 80% Modulaire voeding
Samsung evo 850 500GB(maand oud) + HDD
Dit alles in een NZXT H2. Bij deze case twijfel ik op het moment wel aan zijn koel mogelijkheden. Misschien toch ook mee vervangen.