GPU Word te warm. Vermoeden koelcapaciteit kast ondermaats.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groscos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-04-2024
Nu heb ik laatst besloten mijn core I5 2500K te overclocken via de MSI overclock genie op het moederbord.
Hij draait op nu op 4,2 GHZ ipv 3,3 GHZ, stabiel iets hogere temperaturen, niks geks.
Echter na 20 minuten gamen begint mijn videokaart te loeien. Fans op 100% geen fijn geluid, ik heb een vermoeden dat de temperatuur van de GPU door het volledige gebruik ervan.
CPU gaat met OC van 53 naar 61 in full load.
GPU gaat van 37 naar 74(met of zonder de overclock)
MOBO van 52 naar 62 graden.

De temperatuur verschillen van de CPU zijn te voor rekening van de overclock. Maar waarom word de GPU te warm? Is die te oud, werkt de koeling niet optimaal of is de airflow in mijn kast matig? 8)7

Mijn PC bestaat uit:
Core I5 2500K+Sycthe Mugen (nieuw)
MSI 67A-GD55
MSI GTX 550-TI OC
ADATA 8 GB DDR3
ADATA 650 80% Modulaire voeding
Samsung evo 850 500GB(maand oud) + HDD
Dit alles in een NZXT H2. Bij deze case twijfel ik op het moment wel aan zijn koel mogelijkheden. Misschien toch ook mee vervangen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:20
Heb die kaart wel 80 zien worden. En dat was echt in een brakke kast. Er worden 2 fans meegeleverd. Wellicht handig om koelpasta te vervangen op de kaart? Die is zeker de nieuwste niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-09 12:10
74 is nog steeds koel voor een videokaart, dat kan de reden niet zijn als je niet met de gpu voltages en snelheden hebt gespeeld.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groscos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-04-2024
Het is relatief koel, al maakt hij gewoon relatief veel lawaai. Gezien het grote temperatuur verschil tussen idle en load, kan het de koelpaste wel eens zijn.
De NZXT H2 is geen hele brakke kast, maar om nu te zeggen dat hij een goede airflow heeft.

[ Voor 22% gewijzigd door groscos op 04-06-2016 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:20
groscos schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 19:16:
Het is relatief koel, al maakt hij gewoon relatief veel lawaai. Gezien het grote temperatuur verschil tussen idle en load, kan het de koelpaste wel eens zijn.
De NZXT H2 is geen hele brakke kast, maar om nu te zeggen dat hij een goede airflow heeft.
Klopt maar ik draai hier een GTX970 en die haalt ook wel de 80 overgeclockt in een nog slechtere behuizing.

Anyways het is niet de stilte kaart. Koelpasta vervangen kan wellicht helpen maar anders kun je er zelf ook niks aan doen in dien dit niet helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de cpu overklokt gaat deze meer warmte produceren. Die warmte komt in de behuizing en moet afgevoerd worden. Gaat dat niet snel genoeg dan loopt de temperatuur in de behuizing op met als gevolg dat andere componenten ook warmer worden. Het eerder genoemde koelpasta vervangen zal al wat schelen. Een extra in- en outtakefan plaatsen zal voor een verdere verlaging van de temperatuur moeten zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-E
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05-08 15:02
Ff benchen met de zijkant eraf en een grote kamer ventilator er op zetten. Als t beduidend kouder wordt is het de airflow waarschijnlijk. ..

Main rig : X99 Soc Force | i7 5820k @ 4.3 Ghz | 32Gb Dominator Orange ltd @3400 mhz | Aorus 1070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
Kast is opzich prima. Als je zelf nog nooit de pasta hebt vervangen dan kan het nu wel eens tijd zijn. Daarbij kan je ook even kijken of wellicht de koeler vol zit met stof, dat kan namelijk ook veel helpen.

Wat je ook nog kan doen is dmv programma zoals Afterburner een eigen fan profiel instellen, kijken of temp +- zelfde blijft als je de fans iets langzaamer/stiller zet.

ja, daag.

Pagina: 1