All,
Momenteel draai ik een Windows SBS 2011 server thuis en dat bevalt prima.
Dit is de laatste SBS versie die uitkomt, dus zodra de support ophoudt, wordt het tijd om naar wat anders te kijken en de cloud komt dan natuurlijk ook om de hoek.
Stel dat de domeinnaam domein.nl is.
Als ik uitkom bij Microsoft, dan zie ik 2 manieren om 4 mailboxen te plaatsen.
- Outlook.Com
Alle mail van domein.nl forwarden naar een Outlook.Com adres en een alias@domein.nl op de mailbox aanmaken en die gebruiken om mail te versturen.
Gratis of $19.95 per mailbox per jaar, $1.66 per maand, om van de reclame af te komen.
- Exchange Online
MX record aanpassen, service records aanmaken etc onder domein.nl en de mail komt direct aan op de Exchange server.
€ 3,40 ex btw per mailbox per maand.
Waarom zou ik voor Exchange Online kiezen?
Wat is daar beter, handiger, slimmer aan?
Momenteel draai ik een Windows SBS 2011 server thuis en dat bevalt prima.
Dit is de laatste SBS versie die uitkomt, dus zodra de support ophoudt, wordt het tijd om naar wat anders te kijken en de cloud komt dan natuurlijk ook om de hoek.
Stel dat de domeinnaam domein.nl is.
Als ik uitkom bij Microsoft, dan zie ik 2 manieren om 4 mailboxen te plaatsen.
- Outlook.Com
Alle mail van domein.nl forwarden naar een Outlook.Com adres en een alias@domein.nl op de mailbox aanmaken en die gebruiken om mail te versturen.
Gratis of $19.95 per mailbox per jaar, $1.66 per maand, om van de reclame af te komen.
- Exchange Online
MX record aanpassen, service records aanmaken etc onder domein.nl en de mail komt direct aan op de Exchange server.
€ 3,40 ex btw per mailbox per maand.
Waarom zou ik voor Exchange Online kiezen?
Wat is daar beter, handiger, slimmer aan?