• xxxhoningpotje
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19-05-2024
Hoi,

Ik ben begonnen met het bouwen van mijn eerste pc. Nadat ik alles had aangesloten begon ik het te testen. Het led op het op moederbord begon te knipperen, maar op mijn monitor gebeurde verder niks.
Nadat ik hem weer uitdeed en later met wat aanpassingen opnieuw uitprobeerde, deed hij het helemaal niet meer. Ik kwam er achter dat ik geen afstandsbusjes had geplaatst achter het moederbord ( enorm dom ). Kan het zijn dat ik kortsluiting heb gehad en het moederbord kapot is gegaan?

Verder heb ik geprobeerd het moederbord te laten draaien met alleen de CPU en RAM (met 8pin connector en 24pin connector). Dit was ook zonder resultaat.

De onderdelen die ik gebruik zijn:
Intel I5-6400
Corsair VS450W
Crucial CT8G4DFD8213
Gigabyte GA-H110M-S2H

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:10

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ik denk dat de kans dat je je moederbord om zeep hebt geholpen vrij groot is. Een vervelende maar hopelijk wijze les. Ik hoop dat je nog een nieuw bordje kunt scoren om verder te gaan met je build.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je hebt het mobo buiten de kast met cpu en ram laten booten zonder resultaat?

Dan denk ik ook dat je mobo naar de maan is. Hopelijk alleen het mobo.

• xxxhoningpotje
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19-05-2024
Buiten de kast draait hij ook niet. Dan hoop ik ook dat het alleen het moederbord is. Toch bedankt voor de snelle hulp.

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-01 15:03

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Als je het toch erbuiten hebt liggen,
haal de batterij er eens uit en laat het een uurtje eruit.
Dan terug plaatsen.. en buiten de kast nog een poging doen.
Heb ook eens iets simulair gehad waarbij het moederboard in een soort safety mode ging.( cpu of case intrusion o.i.d.)
Beetje gegoogled en kwam deze optie tegen en het werkte .
Succes!

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel