Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Camerabeveiliging voor thuis

Pagina: 1
Acties:
  • 1.016 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo dit is mijn eerste post op het forum, hopelijk doe ik het goed!
Ik ben op zoek naar een bewakingsysteem voor in huis. Het hoeft niet zo heel fancy te zijn, maar ik ben helemaal niet thuis in deze wereld dus ik zou graag jullie hulp willen.

1. Ik zoek een beveiligingssysteem met een camera die continu opneemt (en overschrijft wanneer hij vol raakt). De beelden moeten direct naar de cloud worden verzonden, zodat ze bij inbraak altijd veilig zijn. Ik heb begrepen dat hierbij een abonnement noodzakelijk is omdat het anders niet werkt. Is dat correct of heb ik het juiste niet kunnen vinden?

2. Het moet een losstaand systeem zijn. Mijn enige computer is een laptop en die neem ik elke dag mee op reis. Om nu een tweede computer/laptop aan te schaffen voor de camera vind ik geen goede oplossing. Dit vind ik dus een groot nadeel van de 'goedkope' oplossing waarbij je de webcam van een computer gebruikt.

3. Een backup bij stroomuitval is handig, maar niet noodzakelijk. Of ik dit het waard vind is even afhankelijk van de kosten dat zo'n functie met zich meebrengt (en het stroomverbruik).

Nu heb ik het volgende zelf gevonden, wat aan lijkt te sluiten bij mijn wensen:

http://www.fiber.nl/smartalarm/ (dan zou ik voor de control versie gaan).

De kosten hiervoor zijn eenmalig €270,- en maandelijks €12,95.
Wat mij hier met name aanspreekt is het opnemen van camerabeelden en deze in de cloud te bewaren en ook het feit dat je hierbij een stroomuitval backup hebt vind ik prettig. Het nadeel is dat dit systeem erg duur is en ik over Fiber slechte verhalen lees. Dit kan natuurlijk te maken hebben dat iedereen makkelijk negatief is op het web en de positieve kanten uitblijven. Toch brengt mij dit (zeker icm met de prijs) aan het twijfelen. Is er een alternatief voor Fiber wat niet meteen een heel stuk duurder is?

Alle reacties

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Een camera genereert best veel data nu kan je dat met slimme techniek behoorlijk reduceren maar cloud opslag is ook gewoon duur zoek maar eens rond. Dan wil je ook nog een continu stream dat kost bandbreedte kortom hogere kosten. Vindt de prijs nog erg meevallen misschien vandaar ook de tegenvallende berichten.
Wat verwacht je zelf van die ene camera, wat wil je bereiken. Schrijf dat eens op anders kom je op een kostenpost en een teleurstelling. Dan kan je beter alleen de teleurstelling van de inbraak hebben en de kosten uitgespaard.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Veel routers hebben de mogelijkheid om een externe HD/USB aan te sluiten en deze te gebruiken als NAS functionaliteit. Ik weet niet of de hoeveelheid data die gegenereerd wordt door deze camera opgeslagen kan worden hierop (doorvoersnelheid/grootte) maar dat zou eventueel een goedkope oplossing kunnen zijn ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Verwijderd

Topicstarter
Een continue stream is misschien teveel van het goede, ik heb nu ook gezien dat de Fiber dat ook niet doet. Nu zat ik te denken om een van de volgende apparaatjes aan te schaffen:

Nest Cam (eenmalig €200,- en €100,- per jaar)
Logi Circle (eenmalig €200,- en geen abonnement nodig)

Het enige voordeel van de Nest zou de 1080P camera zijn, maar die van 720P is vast ook wel voldoende om een inbreker goed op beeld te krijgen. Het bovenstaande kan ik dan aanvullen met een systeem dat een hard geluidssignaal afgeeft (het liefst zo hard mogelijk). Welke zijn erbij aan te bevelen icm een losse camera zoals hierboven?

Wanneer ik dan voor de duurste optie ga (Nest met abonnement) bespaar ik alsnog €70,- eenmalig en €55,- per jaar. Dit kan ik dan steken in het geluidssysteem.

Of denken jullie dat dat niet zo goed werkt?

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Met een camera een dief goed in beeld krijgen valt niet mee, bij bedrijven hebben we het niet voor niets over een camera systeem en dan nog. Breedbeeld geeft al gauw te weinig scherpte voor herkenning dus heb je al gauw meerdere camera's nodig. Alarm door bewegingsdetectie in het donker is ook lastig kans op valse alarmen is groot. Er zal bv ook gereageerd worden op invallend licht. Verdiep je er eerst goed in, weet zijn genoeg verkopers die de wereld beloven maar je niet helpen met je teleurstelling. En luid alarm na twee keer zijn de buren het zat en staat de politie op de stoep.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:04

Nox

Noxiuz

Een continue stream voor 2 of 3 cameras in fatsoenlijke kwaliteit is 10mbps. Jouw provider zal daar niet happy van worden. En de opslag is ook niet cheap.

Zoek iets wat je kan uitschakelen met code en alleen snachts en als je weg bent op beweging opneemt.

Verder kan je denken aan een miniservertje (zotac e.d.) en een poe switch, die zijn erg makkelijk.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-11 22:11
Zelf gebruik ik een synology server als opslag van de camera beelden. De synology zorgt weer voor back-ups van beelden naar een andere locatie. Bij deze servers krijg je een licentie voor 2 camera's. Extra licenties zijn wel erg duur. Wellicht dat andere NAS fabrikanten vriendelijker zijn.

Je wilt niet dat camera's continue opnemen. Ten eerste kost het mega veel data opslag, ten tweede (en dat vind ik belangrijker), je wilt de gebeurtenissen snel terugvinden. Ga je 6 uur kijken naar het gras naast het tuinhekje? Zelfs als je versneld afspeelt is het een hele zit. De meeste systemen slaan alleen op als er iets gebeurd (+ de paar seconde voordat er iets gebeurde). Dat is veel fijner.

De locatie van de camera zo kiezen dat er een herkenbaar beeld is. Er zijn camera's die vanuit de dakgoot een prima scherp beeld van iemand bij jouw tuinhekje kunnen maken. Maar die camera's zijn veel te duur. Zorg dat de camera dicht bij hetgeen staat dat je wil filmen. (Zonder dat deze makkelijk vernielt kan worden).

Meldkamers ben ik niet zo'n fan van Dan bellen ze je om te zeggen dat de bewegingsmelder in de gang is afgegaan. Als er niemand ter plaatse komt is het volgens mij schijnveiligheid.

Succes.

• chuckygetslucky
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-11 18:21
Precies wat MeTooPV zegt!
Hier ook een synology met foscam camera's. Nas zit ergens achter een muurtje weggebouwd, ben er wel zeker van dat inbrekers deze niet vinden :)
Een Foscam camera heb je rond de 100 euro, wil je een Camera die kan bewegen dan ben je rond 190 kwijt. Er zitten standaard idd 2 camera licenties bij een synology, losse licenties zijn verkrijgbaar mocht je uit willen breiden. Geloof dat dit rond 60 euro kost per camera.

Verder zou ik ook niet continue opnemen, dat is idd lastig zoeken..

https://www.bol.com/nl/p/...-camera/9200000045320919/
https://www.bol.com/nl/p/...20p-wit/9200000035820495/

• oyay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-11 08:46
Synology kopen met 2 gratis licenties. 1 licentie extra kost geloof ik €25.
Deze synology goed verstoppen in je meterkast (bij mij heb ik hem boven in de meterkast waar deze niet te zien is) en een POE switch halen voor je POE ip cam.

Zal zeer goed werken.

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

Verwijderd

Ik heb twee stuks Wanscam HD camera's buiten ophangen. Zowel beschikbaar met WiFi en/of bedraad. Dus geen hogere wiskunde voor installatie nodig.

Beiden zijn gekoppeld via 'Blue Iris'(€70,-) met de NAS. Je dient wel een groot gedeelte vrij te houden om weg te kunnen schrijven, maar wanneer je dagelijks even sorteert en verwijderd is het prima te doen.

Prijs van de camera's verschillen natuurlijk aan de hand van wat je wilt. De mijne waren meen ik ook €99/stuk en het beeld is prima.

• TribalDragon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-11 15:07
Is Motion Eye OS in combinatie met een paar Raspberry Pi's geen optie?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Er is een topic over beveiligingscamera's. Volgens mij kan daar je vraag prima in terecht (en met wat zoeken zul je al genoeg info zien daar)

Het grote beveiligingscamera's topic
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.