Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gaming Laptop High-End (Budget 2000-2500)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik wil deze laptop voor games voornamelijk gebruiken, evt streamen maar voornamelijk gamen.
Kwa scherm zoek ik een tussen de 15 en 17 inch. Videokaart minimum Geforce 970m, liefste 980m en met de meeste recente processor. Daarnaast evt aansluiten op een tv.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Mijn budget ligt tussen de 2000-2500 euro, ik vind het niet erg om er een beetje overheen te gaan als het het waard is.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Zal hem soms wel ergens naar mee brengen maar gewicht voor mij is niet een probleem. Grote accuduur is wel fijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Ik heb al een beetje rond gekeken op verschillende sites:
MEDION ERAZER X7843
Eurocom Sky X9 (Heb niet echt positieve recensies gevonden van deze laptop dus wss word deze het niet)
MSI GT72S 6QE DOMINATOR PRO
Alienware 17 (Iemand ervaring met deze? Zijn deze net zo overpriced als hun PC varianten?

Zijn er ook nog merken die niet aan te raden zijn, slechte kwaliteit etc?

• techmode
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:12
Waarom een game laptop?
Is een desktop niet veel betere optie?
Zie je niet echt aan je eisen waarom je een laptop gaat nemen, alleen dat je wilt gamen en af en toe verplaatsen? Dus koop je dan niet gewoon een desktop plus goedkope laptop erbij?

[ Voor 23% gewijzigd door techmode op 04-06-2016 17:08 ]

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:33
Als je van plan bent zon bult geld uit te geven wacht dan even ; Eind dit jaar komen de eerste pascal GPU laptops uit. Zere grote GPU gains zijn daar te verwachten. Zou zonde zijn!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-11 14:43
pricewatch: Asus ROG G752VY-GC174T

Zoiets?
Zoals hier boven gezegd je kan even wachten tot de nieuwe generatie uitkomt. Dat zou zomaar eens een flinke prestatiewinst op kunnen leveren maar dat is nog wel onzeker.

Verwijderd

Topicstarter
Arjant2 schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 23:33:

Zoiets?
Zoals hier boven gezegd je kan even wachten tot de nieuwe generatie uitkomt. Dat zou zomaar eens een flinke prestatiewinst op kunnen leveren maar dat is nog wel onzeker.
Wouter lucassen schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 22:01:
Als je van plan bent zon bult geld uit te geven wacht dan even ; Eind dit jaar komen de eerste pascal GPU laptops uit. Zere grote GPU gains zijn daar te verwachten. Zou zonde zijn!
Wanneer komen deze uit? Augustus/September?
Hebben jullie trouwens ook een gaming laptop en wat is jullie ervaring hiermee?

• WouterL
Arjant2 schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 23:33:

Zoiets?
Het is totaal niet onzeker of dit een flinke prestatie winst gaat opleveren.. ik heb zelf een GT72 dominator pro QD (i7-6700hq,970m). Lekker log en zwaar maar daardoor wel zeer goede koeling en solide bouw. Bevalt erg goed

[ Voor 12% gewijzigd door WouterL op 05-06-2016 12:59 ]

• Arjant2
Dat is wel degelijk onzeker. Er zijn nog geen eens kaarten aangekondigd laat staan dat er benchmarks zijn.
Ja ze zullen sneller zijn. Maar hoeveel? En wat gaan ze kosten?

• WouterL
Arjant2 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 13:29:
Dat is wel degelijk onzeker. Er zijn nog geen eens kaarten aangekondigd laat staan dat er benchmarks zijn.
Ja ze zullen sneller zijn. Maar hoeveel? En wat gaan ze kosten?
Het is al bekend dat er geen M varianten komen van de 1070 en 1080 laptop varianten, maar volledige, gedownclockte varianten. Reken maar dat de snelheid winst gigantisch gaat zijn. Nee, er zijn nog geen benchmarks. Maar dat de kaarten onder deze nieuwe pascal procédé fiks sneller gaan zijn is echt wel een zekerheid. Ik verwacht zelf dezelfde sprongen als de desktop varianten. Dwz dat een 1070 mobile sneller of even snel gaat zijn als/dan een 980 gtx desktop. Die statement is natuurlijk een speculatie, maar dat ze flink sneller gaan zijn niet.

Zie ook hier voor de speficaties van de zeer waarschijnlijk mobile varianten:

http://wccftech.com/nvidi...x-1080-gtx-1070-notebook/

Een aanzienlijk verschil met de 970m/980m overstappen op een nieuw procédé brengt nu eenmaal enorme prestatie winst met zich mee.

[ Voor 14% gewijzigd door WouterL op 05-06-2016 16:35 ]

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:32
Zelf erg blij met mijn Clevo, 15" met GTX970m. Kun je zelf samenstellen, zijn barebones, worden ook verkocht onder stickermerken als BTO.

Scherm, geheugen, SSD, netwerkkaart kun je dan zo zelf kiezen - vond ik wel prettig :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Arjant2
Wouter lucassen schreef op zondag 05 juni 2016 @ 16:31:
[...]

Het is al bekend dat er geen M varianten komen van de 1070 en 1080 laptop varianten, maar volledige, gedownclockte varianten. Reken maar dat de snelheid winst gigantisch gaat zijn. Nee, er zijn nog geen benchmarks. Maar dat de kaarten onder deze nieuwe pascal procédé fiks sneller gaan zijn is echt wel een zekerheid. Ik verwacht zelf dezelfde sprongen als de desktop varianten. Dwz dat een 1070 mobile sneller of even snel gaat zijn als/dan een 980 gtx desktop. Die statement is natuurlijk een speculatie, maar dat ze flink sneller gaan zijn niet.

Zie ook hier voor de speficaties van de zeer waarschijnlijk mobile varianten:

http://wccftech.com/nvidi...x-1080-gtx-1070-notebook/

Een aanzienlijk verschil met de 970m/980m overstappen op een nieuw procédé brengt nu eenmaal enorme prestatie winst met zich mee.
Een 1070 mobile die sneller is dan een gtx 980? Dat verwacht ik zeer zeker niet. Maar ook dat is koffiedik kijken.
Je moet wel bedenken dat de kloksnelheden zwaar naar beneden worden bijgesteld. Immers de tdp moet bijna gehalveerd worden ten opzichte van de desktopvariant.

Overigens is dit niet de plek voor deze discussie.
Ga er maar vanuit dat de mobiele varianten op zijn vroegst in het najaar komen en dat het dan vaak nog wel een maand of 2 voor hij ook daadwerkelijk in diverse merken laptops beschikbaar is.
Dus de vraag is wil je wachten tot ver in het najaar op een nieuwe laptop?

[ Voor 10% gewijzigd door Arjant2 op 05-06-2016 17:52 ]

• WouterL
Arjant2 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 17:47:
[...]

Een 1070 mobile die sneller is dan een gtx 980? Dat verwacht ik zeer zeker niet. Maar ook dat is koffiedik kijken.
Je moet wel bedenken dat de kloksnelheden zwaar naar beneden worden bijgesteld. Immers de tdp moet bijna gehalveerd worden ten opzichte van de desktopvariant.

Overigens is dit niet de plek voor deze discussie.
Ga er maar vanuit dat de mobiele varianten op zijn vroegst in het najaar komen en dat het dan vaak nog wel een maand of 2 voor hij ook daadwerkelijk in diverse merken laptops beschikbaar is.
Dus de vraag is wil je wachten tot ver in het najaar op een nieuwe laptop?
De voltages en TDP gaan omlaag, maar alle overige specificaties blijven gelijk. Een 1070 GTX met vol vermogen is sneller dan een 980ti. In ieder geval worden het leuke GPUs met knappe prestaties :)
Ik gok inderdaad dat deze in het najaar uit zullen komen. De vraag is of TS daar inderdaad op wil wachten.
Pagina: 1