Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 732337

Topicstarter
Goedemiddag,

Gisteren heb ik bij mijn laptop op "PC opnieuw instellen" geklikt, de laptop draait nu op Windows 10 voorheen 8.1 en 8.
Echter staat er nu al 20 uur lang "Deze pc opnieuw instellen 28%".

Is dit normaal? Is het veilig om de pc uit te zetten en te herstarten?

Beste antwoord (via Anoniem: 732337 op 04-06-2016 20:48)

• NTAuthority
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:49
Heb je een andere PC en een USB-stick bij de hand? Je zal vermoedelijk vanaf de Microsoft-site een opstartbare USB-stick moeten maken, daarvan opstarten en Windows installeren (en, let op, niet selecteren om te 'formatteren' als je niet een andere backup van je bestanden hebt!); aangezien het redelijk waarschijnlijk is dat de automatische herinstallatie toch mislukt is.

Uiteraard zijn er andere opties, zoals eventuele herstelmedia van de fabrikant van de laptop te gebruiken, maar deze zijn waarschijnlijk net zo goed niet direct voorhanden...

[ Voor 16% gewijzigd door NTAuthority op 04-06-2016 17:29 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:54
Vast niet, ik zelf doe het wel altijd ;) en wel eerder dan 20uur. Maar wat heb je zelf al gevonden dan? Hier is echt heel veel over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb geen goede oplossing kunnen vinden op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb het uitgedrukt. Krijg na het aanzetten een scherm met o.a. "Doorgaan naar windows 10" en herstelopties, alle herstelopties werken helaas niet.

Als ik doorgaan naar Windows 10 doe kan ik taal kiezen, toetsenbordindeling en daarna komt het logo van het merk van de laptop in beeld en restart de pc steeds.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• NTAuthority
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:49
Heb je een andere PC en een USB-stick bij de hand? Je zal vermoedelijk vanaf de Microsoft-site een opstartbare USB-stick moeten maken, daarvan opstarten en Windows installeren (en, let op, niet selecteren om te 'formatteren' als je niet een andere backup van je bestanden hebt!); aangezien het redelijk waarschijnlijk is dat de automatische herinstallatie toch mislukt is.

Uiteraard zijn er andere opties, zoals eventuele herstelmedia van de fabrikant van de laptop te gebruiken, maar deze zijn waarschijnlijk net zo goed niet direct voorhanden...

[ Voor 16% gewijzigd door NTAuthority op 04-06-2016 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
NTAuthority schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 17:27:

Het is gelukt :) , bedankt!
Pagina: 1