Ik zou deze zomervakantie eens een degelijk fototoestel willen kopen om wat in fotografie te stappen, we hebben nu thuis enkel een oude canon powershot point en shoot...
Na lang zoeken zie ik door de bomen het bos niet meer eigenlijk.
Ik was aan het denken aan een D3300, alleen de lens was ik nog niet helemaal uit, maar nu vroeg ik me af of er eigenlijk wel nog een echte meerwaarde zit aan een DSLR tov bijvoorbeeld een Sony A5000/6000?
Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen hiermee
Na lang zoeken zie ik door de bomen het bos niet meer eigenlijk.
Ik was aan het denken aan een D3300, alleen de lens was ik nog niet helemaal uit, maar nu vroeg ik me af of er eigenlijk wel nog een echte meerwaarde zit aan een DSLR tov bijvoorbeeld een Sony A5000/6000?
- Is er een echt verschil?
- Heeft DSLR nog wel toekomst, of gaat alles binnekort systeemcamera zijn?
- Is er een allround lens die zowel macro aankan als portret, architectuur en landschap die geen stukken van mensen kost? 40mm nikon prime lens bijvoorbeeld, maar daarvoor moet je dicht bij je macro object komen dus voor insecten bijvoorbeeld niet ideaal...
- Budget voor camera + lens zou 500-600 zijn
- Ik heb nog geen specifiek veld/onderwerp voor foto's te nemen, zal zowel landschappen als portretten als architectuur als (in de toekomst met betere lens dan) macro zijn
- geen nood aan een kantelbaar scherm
- wifi is leuk maar hoeft niet
- Verder heb ik grote handen en durf wel eens ruw omgaan met spullen, dus de lichtste, kleinste toestellen hoeven niet per sé voor me.
- Video is geen prioriteit
- Een allround lens om wat uit te kunnen proberen?
Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen hiermee
[ Voor 26% gewijzigd door archi_wouter op 04-06-2016 09:49 ]
Form follows whatever the f*ck I want