Harman kardon loopt niet lekker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenienn
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-07-2020
Hallo,

Wij hebben een harman kardon avr 161 en een Philips tv. Alles is (naar ons weten) juist aangesloten.

Nu hebben we een probleem: als ik de tv aanzet dan gaat de harman kardon ook vanzelf aan. Als ik de tv uit zet dan gaat ook de HK vanzelf uit. Nu is het probleem dat dit niet altijd is. Het reageren op de afstandsbediening gaat meestal 2 weken goed en dan stopt hij ermee. De HK gaat dan niet meer automatisch aan als ik de afstandsbediening van de tv gebruik.

Ook gaat de HK dan moeilijk aan met de afstandsbediening van de HK en brand er een rood lampje bijvoorbeeld van cable/sat. Als je dan op de knop duwt waar het lampje brand dan gaat hij wel aan maar de knop on/off werkt niet.

Heel irritant maar weet iemand misschien wat het probleem is?

Als alles functioneert dan komt er ook een melding op tv, ik dacht arc actief. Als het niet goed werkt komt deze melding ook niet.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

HDMI CEC (of hoe Harman Kardon en Philips het ook mogen noemen) zorgt er voor dat er een koppeling is tussen de apparatuur en dat deze met elkaar communiceren. Het nadeel is dat deze "standaard" geen standaard is en fabrikanten zelf mogen implementeren hoe HDMI CEC werkt. Daardoor werkt het vaker niet goed dan wel. En zeker diverse merken apparatuur door elkaar is veelal vragen om wel iets wat niet lekker gaat.

Support is om bovenstaande reden dan ook lastig. Philips zal je al snel naar Harman Kardon wijzen en andersom.

Het samen aan- en uit gaan is één van de voorbeelden waar HDMI CEC voor zorgt. Je kan het ook uitzetten waardoor die problemen over zullen zijn. Je moet dan wel de remote van elk apparaat zelf gebruiken.

Echter gaat HDMI ARC veelal samen met HDMI CEC waardoor ARC dan mogelijk ook niet meer werkt. Al is dat op te lossen door een losse audio kabel.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Dit is helaas ook mijn ervaring met een Philips TV en Marantz receiver. Soms werkt het heerlijk (en ARC ook), soms erger je je er kapot aan. Dan zet ik de Philips uit, gaat de Marantz ook uit, en na een seconde weer aan, waarna de Philips ook weer aan gaat 8)7 Dat soort onzin.

Ik heb maar een optisch kabeltje tussen de TV en receiver getrokken, en bedien alles met een Logitech Harmony Touch. (HDMI CEC dus weer uit gezet)

Edit: Ik zit nog wel even te denken, heb je de laatste firmware in je Philips TV en (als je Harman Kardon upgradable is) in je receiver?

[ Voor 17% gewijzigd door strandbal op 04-06-2016 14:06 ]

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenienn
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-07-2020
We hebben allebei de apparaten nog nooit ge-updaten. Zou niet weten hoe dat moet want lijkt mij dan je dan internet nodig hebt op de apparaten?

Duidelijke uitleg alleen jammer dat er niet echt een oplossing is. We hebben tv van kpn en met die afstandsbediening kan ik de tv ook aandoen waardoor de harman kardon dan vanzelf volgt. Nu werkt dat niet dus moeten wij inderdaad meerdere afstandsbedieningen gebruiken. Misschien inderdaad wel een optie om een afstandsbediening te gebruiken die meerdere apparaten bedient.

Is er een alternatief? Andere kabels waardoor de HK wel vanzelf aan gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick-ski
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-11-2024
nee er is geen alternatief qua kabels. wat is zelf zou doen is een aparte optische en hdmi kabel naar de harmankardon toe trekken vanaf het kpn kastje. en van de harmankardon weer met een hdmi naar de tv.
zelf kan ik wel met de afstandsbediening van de harmankardon mijn tv aanzetten (dus niet met hdmi cec) of dit met jullie model kan staat is de handleiding.

Het leven is geen ponnykamp