Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bokslegende Muhammad Ali (74) overleden

Bokslegende Muhammad Ali is overleden. Dat heeft zijn familie bekendgemaakt. "Na een gevecht van 32 jaar met parkinson is Muhammad Ali op 74-jarige leeftijd overleden", zei een woordvoerder. "De drievoudig wereldkampioen zwaargewicht is vanavond overleden."

Ali werd afgelopen week opgenomen in een ziekenhuis in Phoenix met ademhalingsproblemen. Die zouden moeilijk te behandelen zijn vanwege de ziekte van Parkinson, waaraan Ali al sinds de jaren 80 leed.

[...]

Met gevoel voor show en entertainment drukte Ali blijvend zijn stempel op de bokssport. Ook was hij een voorvechter van burgerrechten van zwarte Amerikanen, dienstweigeraar en aanhanger van de Nation of Islam. Maar in de eerste plaats was Ali een van de beste boksers aller tijden.

Als Cassius Clay - de naam die zijn ouders hem gaven - won Ali in 1960 in Rome olympisch goud bij de halfzwaargewichten. Na de Spelen begon zijn profloopbaan van bijna twintig jaar. Hij werd negen keer wereldkampioen bij de zwaargewichten.
RIP Mohamed Ali.
Een groot sportsman is heengegaan.

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 04-06-2016 18:47 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomechanical
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Rip.
Veel van gehoord, te jong om hem te zien boksen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:08

Twhomp

Stayin' Alive

Ik denk niet dat iemand dit nieuws zal kunnen gaan missen deze dagen.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ja goeie bokser. Ben van 1967 en heb weleens een wedstrijd gezien toen ik klein was. Mijn opa is boks fanaat. Laatst met hem oude bokswedstrijden en formule 1 wedstrijden gekeken op youtube. Hij vond t prachtig. Nu wil die een computer en internet om zelf te kunnen kijken. En hij wordt 95 dit jaar haha.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 09:52:
Ja goeie bokser. Ben van 1967 en heb weleens een wedstrijd gezien toen ik klein was. Mijn opa is boks fanaat. Laatst met hem oude bokswedstrijden en formule 1 wedstrijden gekeken op youtube. Hij vond t prachtig. Nu wil die een computer en internet om zelf te kunnen kijken. En hij wordt 95 dit jaar haha.
mooi toch. Geef die man een ipad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Hier is een RIP iig zeker op z'n plaats. Zoals hij de laatste jaren moet hebben doorgebracht met z'n Parkinson zal vast geen pretje zijn geweest, afgaande op de laatste publieke verschijningen.
Las een paar dagen geleden al dat hij was opgenomen met ademhalingsproblemen en gister opeens dat z'n toestand kritiek was. En nu dan dit ...

Afbeeldingslocatie: http://www.mersenneforum.org/images/smilies/extra/boxer.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik heb die kerel nog nooit zien boksen, maar het zal vast een goede bokser geweest zijn. Ook schijnt ie moslim te zijn geworden. Het zal vast een goede moslim geweest zijn. Ach ja, 74 he, 't is wel de leeftijd om te gaan.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:10

Fiber

Beaches are for storming.

Ik vind 74 niet oud. Mijn ouders zijn rond die leeftijd, en ik mag toch hopen dat die nog een jaartje of 25 in goede gezondheid mee gaan...

Maar poeh, het houdt niet op met grootheden die ons ontvallen in de muziek en nu ook in de sport. Rust in vrede en sterkte voor de nabestaanden.

Deze man was trouwens veel meer dan zomaar een bokser. Hij was een icoon.

[ Voor 25% gewijzigd door Fiber op 04-06-2016 12:00 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Fiber schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 11:58:
Ik vind 74 niet oud. Mijn ouders zijn rond die leeftijd, en ik mag toch hopen dat die nog een jaartje of 25 in goede gezondheid mee gaan...
je kunt dat wel hopen maar 74 is niet zo heel ver van het gemiddelde.
Deze man was trouwens veel meer dan zomaar een bokser. Hij was een icoon.
Dat kan zijn, maar ook iconen gaan ooit dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Salvatron schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 11:58:
Ik heb die kerel nog nooit zien boksen, maar het zal vast een goede bokser geweest zijn. Ook schijnt ie moslim te zijn geworden. Het zal vast een goede moslim geweest zijn. Ach ja, 74 he, 't is wel de leeftijd om te gaan.
Johan Cruijff zal vast wel een goede voetballer zijn geweest.

Muhammad Ali was wel meer dan een goede bokser. Topbokser over een lange periode, charismatisch, durfde in een gesegreggeerde maatschappij voor zijn principes te lijden. Je laat weinig geschiedeniskennis zien met de quote.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

gambieter schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 20:54:
[...]

Johan Cruijff zal vast wel een goede voetballer zijn geweest.

Muhammad Ali was wel meer dan een goede bokser. Topbokser over een lange periode, charismatisch, durfde in een gesegreggeerde maatschappij voor zijn principes te lijden. Je laat weinig geschiedeniskennis zien met de quote.
Het was een behoorlijk markante persoonlijkheid dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Rip indeed.

Valt me ook erg mee dat hij het zolang vol heeft weten tehouden met die klote ziekte wat hij had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Goed nieuws voor Mohammed:

http://nos.nl/artikel/210...itvaart-muhammad-ali.html

Allerlei beroemdheden die spreken op de begrafenis van Mohammed Ali. Mooi om te zien dat mensen zoals Erdogan en ene Abdullah oprecht hun medeleven komen betuigen. Ook heel fraai dat vertegenwoordigers van allerlei religies samenkomen en dat een imam de ceremonie zal leiden. Dit geeft niet alleen een religieus tintje aan de hele vertoning, maar vergroot (hopelijk!) ook het wederzijdse respect van religies voor elkaar. En natuurlijk wordt de rouwdienst in een stadion gehouden, dit geeft ook een sportief tintje aan de hele zooi en is een kleine hint naar het komende EK. :)

I'm retiring because there are more pleasant things to do than beat up people.

Pagina: 1