Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PSN op vakantiepark

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoihoi,

Excuses alvast, want ik heb al in de gaten dat ik in het verkeerde topic zit. Toch wil ik het even proberen.

Ik zit momenteel op een vakantiepark, maar verveel mij af en toe wat en wil daarom graag online met de PS4. Er staat hier een router, maar wanneer je met je laptop, tablet, smartphone op het wifi netwerk wilt wordt je naar de website geleid en moet je vervolgens gebruikersnaam en wachtwoord invullen. Deze weet ik uiteraard ook, maar ik krijg het niet voor mekaar om mijn PS4 verbinding te laten maken met het netwerk. Wanneer ie verbinding probeert te maken krijg ik meteen de melding dat het mislukt is.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

THANKS!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 00:26:
Hoihoi,

Excuses alvast, want ik heb al in de gaten dat ik in het verkeerde topic zit. Toch wil ik het even proberen.

Ik zit momenteel op een vakantiepark, maar verveel mij af en toe wat en wil daarom graag online met de PS4. Er staat hier een router, maar wanneer je met je laptop, tablet, smartphone op het wifi netwerk wilt wordt je naar de website geleid en moet je vervolgens gebruikersnaam en wachtwoord invullen. Deze weet ik uiteraard ook, maar ik krijg het niet voor mekaar om mijn PS4 verbinding te laten maken met het netwerk. Wanneer ie verbinding probeert te maken krijg ik meteen de melding dat het mislukt is.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

THANKS!
Kan je niet een webpagina proberen te openen, zodat je daar het inlogscherm krijgt ?. Je kan misschien ook je telefoon Wi-Fi later tetheren (mobiele hotspot, maar dan via Wi-Fi in plaats van gsm verbinding).

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Die 'webpagina' heet een Captive Portal
De PS3 ondersteunde het niet, ik weet niet hoe dat voor de PS4 ziet. Je kunt proberen een webpagina te openen, maar wordt je niet gereditect, dan heb je er weinig aan. En je hebt kans dat je verbinding verbroken wordt als je de pagina sluit

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-10 09:59
Weet je zeker dat het een router is en niet een access point ?, wij hebben ook een lange periode op een vakantie park gewoond en ik kon middels een router gewoon connecten met psn (inloggen op een telefoon zodat de connectie er is en de rest gaat vanzelf).

• Miepermans
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Miepermans

BIEM!

Hoe ik dat normaal oplos, is een Mikrotik router in nat mode zetten, en dan met een laptop die portal pagina aanspreken en doorklikken. Daarna heeft iedereen achter de router ineens wel internet. Werkt gegarandeerd en vast ook met andere merken routers.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:04

Nox

Noxiuz

Miepermans schreef op zondag 05 juni 2016 @ 11:07:
Hoe ik dat normaal oplos, is een Mikrotik router in nat mode zetten, en dan met een laptop die portal pagina aanspreken en doorklikken. Daarna heeft iedereen achter de router ineens wel internet. Werkt gegarandeerd en vast ook met andere merken routers.
Alleen zijn mikrotiks vrij prijzig denk ik. Je zou dit kunnen proberen met een tp-link wr841 (zijn supercheap maar goed). Daar kan evt ook openwrt oid op.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Je ps4 moet wel een dynamisch IP hebben (weet niet of je dat kunt instellen bij een PS?)

• Miepermans
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Miepermans

BIEM!

NoxiuZ schreef op zondag 05 juni 2016 @ 11:33:
[...]

Alleen zijn mikrotiks vrij prijzig denk ik. Je zou dit kunnen proberen met een tp-link wr841 (zijn supercheap maar goed). Daar kan evt ook openwrt oid op.
wait whut ? mikrotik duur ? nee joh! de goedkoopste, de MAP Lite is echt supergoedkoop. pricewatch: MikroTik mAP Lite

en, voor dat geld heb je een router die zelfs dynamische routing protocollen, ipsec vpn, l2tp, pptp, openvpn, ipv6, 128 ssid's en al ondersteund ;)

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:20
Je kunt het Internet eventueel delen vanaf je Laptop. Mocht de verbinding tot PSN geblokkeerd zijn moet je VPN draaien op de Laptop.

GTA VI - All aboard the hype train!!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:04

Nox

Noxiuz

Miepermans schreef op maandag 06 juni 2016 @ 08:29:
[...]

wait whut ? mikrotik duur ? nee joh! de goedkoopste, de MAP Lite is echt supergoedkoop. pricewatch: MikroTik mAP Lite

en, voor dat geld heb je een router die zelfs dynamische routing protocollen, ipsec vpn, l2tp, pptp, openvpn, ipv6, 128 ssid's en al ondersteund ;)
ah, ik ken die enkel met sfp poort, die is 120.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Pagina: 1