Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor het studeren onder 1000.

Pagina: 1
Acties:

• Fantassy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13-04-2024
Wat ga je met je laptop doen?
Voor opleiding/school maar ook afentoe een game tussendoor zoals League of legends (GPU hoeft dus niet al te goed te zijn maar het moet wel wat aankunnen)
Windows erop natuurlijk, qua programmas verschilt het maar het ligt wel rond de Virtual Machine/VM gedeelte.

Wat is je budget?
Liefst onder de 1000, 100-200 over is niet erg.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, maar het maakt qua gewicht mij niet veel uit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Liefst i7 (i5 is ook een keuze als het moet) met op z'n minst 8GB Ram en 750GB HDD (of SSD+HDD).
Schermgrootte boven de 13 Inch zou het best zijn.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Wat heb je zelf al gevonden?
Enig eigen vooronderzoek is een vereiste hier.
Heb je al naar de best buy guide gekeken?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Verwijderd

Een leuke tweedehands zakelijk Dell Latitude/ HP Elitebook/Probook? Staan er genoeg in de VA met erg leuke specs en prijzen.

• Fantassy
True schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 23:24:
Wat heb je zelf al gevonden?
Enig eigen vooronderzoek is een vereiste hier.
Heb je al naar de best buy guide gekeken?
Bedankt voor het reageren.
Ja, ik heb de BBG van april gezien en van Juni.
De multimedialaptop van april vond ik wel een goede keuze, alleen is de opslag net iets te klein.
De mainstreamlaptop van deze maand zag ik ook wel zitten, alleen is de opslag weer te klein.
Ik las wel dat het je zelf een 2.5' drive kan toevoegen maar daar zit ik liever niet mee, alhoewel het een keuze kan zijn.
Dus toen viel mijn keuze op de Medion Erazer P6661maar ik heb liever een I7, echter als er echt geen verdere keuzes zijn zal het op deze vallen.
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 23:29:
Een leuke tweedehands zakelijk Dell Latitude/ HP Elitebook/Probook? Staan er genoeg in de VA met erg leuke specs en prijzen.
Het probleem met tweedehands is garantie en dergelijke.
Heb toch echt liever net een nieuwe waar ik zeker van weet dat er garantie opzit en dat het niet opeens rond het midden van het jaar stuk gaat.

[ Voor 24% gewijzigd door Fantassy op 03-06-2016 23:32 ]

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Fantassy schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 23:29:
[...]

Bedankt voor het reageren.
Ja, ik heb de BBG van april gezien en van Juni.
De multimedialaptop van april vond ik wel een goede keuze, alleen is de opslag net iets te klein.
De mainstreamlaptop van deze maand zag ik ook wel zitten, alleen is de opslag weer te klein.
Ik las wel dat het je zelf een 2.5' drive kan toevoegen maar daar zit ik liever niet mee, alhoewel het een keuze kan zijn.
Dus toen viel mijn keuze op de Medion Erazer P6661maar ik heb liever een I7, echter als er echt geen verdere keuzes zijn zal het op deze vallen.

[...]

Heb toch echt liever net een nieuwe waar ik zeker van weet dat er garantie opzit en dat het niet opeens rond het midden van het jaar stuk gaat.
Je moet begrijpen dat we je graag willen helpen maar dit werkt niet lekker, nu kunnen wij die guides gaan nalopen om te kijken wat jij precies er mee bedoelt en je daarna alsnog een advies er over geven.
Link naar specificaties, maak een lijstje geef aan welke afwegingen je maakt en waarom, waarom wil je perse een i7 waarom de een boven de ander. Leg ons uit wat je er van denkt.

Verwijderd

Fantassy schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 23:29:

[...]

Die kans is wel erg klein. Vooral omdat die zakelijke modellen qua kwaliteit toch echt een stuk beter zijn dan de gemiddelde Medion. Plus dat je, van het geld dat je bespaart met zo'n tweedehands zakelijk model, hoogstwaarschijnlijk hem zou laten kunnen repareren en alsnog goedkoper uit zou zijn dan dan met een nieuwe. Ik zou het wel weten :)

Zoiets als dit: V&A aangeboden: HP EliteBook 8570w (LY556ET)

SSD'tje erin proppen en gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2016 23:41 ]

• Fantassy
True schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 23:34:
[...]

Je moet begrijpen dat we je graag willen helpen maar dit werkt niet lekker, nu kunnen wij die guides gaan nalopen om te kijken wat jij precies er mee bedoelt en je daarna alsnog een advies er over geven.
Link naar specificaties, maak een lijstje geef aan welke afwegingen je maakt en waarom, waarom wil je perse een i7 waarom de een boven de ander. Leg ons uit wat je er van denkt.
Om het duidelijker te maken ik heb het over de http://tweakers.net/price...-satellite-p50-c-17f.html, http://tweakers.net/price...1/asus-n552vx-fy166t.html en de http://tweakers.net/price...er-p6661-(30019794).htmll
Nou met de Toshiba, is de processor goed, ram voldoende maar de HDD/SSD is 256GB dus veels te klein.
evenals met de asus.
De Medion zoals ik zei heeft een i5, waarom ik een i7 nodig heb is omdat ik veel dingen tegelijkertijd op de laptop doe, als eerste zou het natuurlijk verschillende VM's zijn, samen met browsen en nog wat meer.

Een i5 is echter al voldoende, al zou het volgens mij toch echt sneller gaan met een i7.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Fantassy schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 23:43:
[...]

Om het duidelijker te maken ik heb het over de http://tweakers.net/price...-satellite-p50-c-17f.html, http://tweakers.net/price...1/asus-n552vx-fy166t.html en de http://tweakers.net/price...er-p6661-(30019794).htmll
Nou met de Toshiba, is de processor goed, ram voldoende maar de HDD/SSD is 256GB dus veels te klein.
evenals met de asus.
De Medion zoals ik zei heeft een i5, waarom ik een i7 nodig heb is omdat ik veel dingen tegelijkertijd op de laptop doe, als eerste zou het natuurlijk verschillende VM's zijn, samen met browsen en nog wat meer.

Zoals ik al zei kan dit ook gewoon met een i5, al zou het volgens mij toch echt sneller gaan met een i7.
Ik probeer het nog één keer.
Wat is nu precies voor jou een goede processor? Wat is voldoende ram en waarom is dit goed en voldoende?
Je hebt je eisen blijkbaar in je hoofd zitten maar schrijf ze uit en beargumenteer waarom je dat wilt en vindt.

Verwijderd

Ik ga het toch maar vragen; heb je wel echt een laptop nodig? Zo te horen zou je veel beter in de buurt van je eisen komen als je voor een desktop zou gaan. Workstation-taken op een laptop is altijd een compromis.

Verder: met meerdere VM's wil je sowieso een SSD en liever meerdere HDD's. Ruimte is leuk, maar als je VM's niet vooruit te branden zijn omdat de I/O niet toereikend is, dan ben je ook gezien. Zelf heb ik ervaring met een quadcore i5 en een dedicated HDD (~125 MB/s) in combinatie met een aantal VM's en daarbij was de HDD veruit het zwakste punt. De kans is groot dat je zelf een grotere SSD zult moeten monteren, of liever een extra SSD bijplaatst.

Voor verschillende VM's heb je overigens ook al rap meer dan 8 GB nodig. Je haalt dan net een host OS met de nodige software en een kale server plus client. Als je alles stript past er misschien nog net eentje bij, maar met twee VM's heb je al kans dat ze naar die al zo zwaar belaste HDD gaan swappen en de boel helemaal niet meer loopt.

Een laptop met twee SSD's of een grote SSD en veel geheugen is doorgaans duurder dan jouw budget, dus je zult iets moeten verzinnen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2016 23:52 ]

• Fantassy
True schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 23:46:
[...]

Ik probeer het nog één keer.
Wat is nu precies voor jou een goede processor? Wat is voldoende ram en waarom is dit goed en voldoende?
Je hebt je eisen blijkbaar in je hoofd zitten maar schrijf ze uit en beargumenteer waarom je dat wilt en vindt.
Zoals ik al zei in mijn eerst post is 8GB Ram voldoende meer zou natuurlijk altijd handig zijn, Ram spreekt voor zich.
Elke processor boven de i5 zal voldoende zijn of in mijn hoofd goed genoeg.
Waarom ik een i5 of i7 wilt is natuurlijk dat alles soepeler verloopt.
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 23:51:
Ik ga het toch maar vragen; heb je wel echt een laptop nodig? Zo te horen zou je veel beter in de buurt van je eisen komen als je voor een desktop zou gaan. Workstation-taken op een laptop is altijd een compromis.

Verder: met meerdere VM's wil je sowieso een SSD en liever meerdere HDD's. Ruimte is leuk, maar als je VM's niet vooruit te branden zijn omdat de I/O niet toereikend is, dan ben je ook gezien. Zelf heb ik ervaring met een quadcore i5 en een dedicated HDD (~125 MB/s) in combinatie met een aantal VM's en daarbij was de HDD veruit het zwakste punt. De kans is groot dat je zelf een grotere SSD zult moeten monteren, of liever een extra SSD bijplaatst.

Voor verschillende VM's heb je overigens ook al rap meer dan 8 GB nodig. Je haalt dan net een host OS met de nodige software en een kale server plus client. Als je alles stript past er misschien nog net eentje bij, maar met twee VM's heb je al kans dat ze naar die al zo zwaar belaste HDD gaan swappen en de boel helemaal niet meer loopt.

Een laptop met twee SSD's of een grote SSD en veel geheugen is doorgaans duurder dan jouw budget, dus je zult iets moeten verzinnen.
Ik begrijp dat een desktop met mijn eisen veel beter uitkomt maar ik heb de laptop juist nodig voor mijn studie en een desktop zou niet echt handig zijn.

Ik draai meestal maar 1 VM, afentoe 2 op hetzelfde moment dus 8GB leek me eigenlijk wel voldoende.
Natuurlijk kan ik wat extra bijzetten voor meer RAM als het echt moet.

Ik kan natuurlijk ook als er plek in de laptop zit zelf een extra HDD of SSD monteren dus als het ook echt moet.

[ Voor 6% gewijzigd door Fantassy op 04-06-2016 00:00 ]

Verwijderd

Fantassy schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 23:57:
Zoals ik al zei in mijn eerst post is 8GB Ram voldoende meer zou natuurlijk altijd handig zijn, Ram spreekt voor zich.
Elke processor boven de i5 van laptop zijn voldoende of in mijn hoofd goed genoeg.
Waarom ik een i5 of i7 wilt is natuurlijk dat alles soepeler verloopt.
Ideeën en gevoelens zijn niet zo waardevol bij het uitkiezen van hardware. Het helpt als je met enige precisie kunt aangeven wat je uitgekozen hebt en waarom. Je lijkt niet te kunnen onderbouwen waarom je bepaalde keuzes maakt. Welke benchmarks heb je opgezocht, welke technische vereisten heb je gevonden en welke randvoorwaarden stel je zelf.

Zonder dat je helder kunt aangeven wat er nou eigenlijk moet gebeuren kunnen we je iedere willekeurige laptop aanraden en dan hebben we aan je eisen voldaan, maar de kans is klein dat je er dan ook blij mee bent. Laat varen wat aanneemt dat je nodig hebt en zoek het degelijk uit.
Ik begrijp dat een desktop met mijn eisen veel beter uitkomt maar ik heb de laptop juist nodig voor mijn studie
Want [informatie]. Veel mensen denken of vinden dat ze het nodig hebben, om vervolgens met een dure, incapabele desktopvervanger te zitten die ze eigenlijk nooit verplaatsen. Waarom heb je dat nodig, of denk je dat nodig te vinden?

• Fantassy
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 00:01:
[...]

Ideeën en gevoelens zijn niet zo waardevol bij het uitkiezen van hardware. Het helpt als je met enige precisie kunt aangeven wat je uitgekozen hebt en waarom. Je lijkt niet te kunnen onderbouwen waarom je bepaalde keuzes maakt. Welke benchmarks heb je opgezocht, welke technische vereisten heb je gevonden en welke randvoorwaarden stel je zelf.

Zonder dat je helder kunt aangeven wat er nou eigenlijk moet gebeuren kunnen we je iedere willekeurige laptop aanraden en dan hebben we aan je eisen voldaan, maar de kans is klein dat je er dan ook blij mee bent. Laat varen wat aanneemt dat je nodig hebt en zoek het degelijk uit.
Ik werk volgens de specificaties die ik doorgekregen heb van mijn opleiding, teminste dit raden ze me aan.
CPU : i5 of i7 VT-X of AMD-V
Ram : 8GB minimaal
HDD/SSD : Minimaal 500GB bij elkaar, aanbevolen 750GB.
Verder vertellen ze me niet wat er op komt te gaan draaien behalve VM en Java basis programeertaal.
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 00:01:
[...]
Want [informatie]. Veel mensen denken of vinden dat ze het nodig hebben, om vervolgens met een dure, incapabele desktopvervanger te zitten die ze eigenlijk nooit verplaatsen. Waarom heb je dat nodig, of denk je dat nodig te vinden?
Ik weet zeker dat ik het elke dag (Maandag tot vrijdag) zal verplaatsen omdat ik het meeneem naar het schoolgebouw toe.

[ Voor 5% gewijzigd door Fantassy op 04-06-2016 00:33 ]

Verwijderd

Fantassy schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 00:11:
Ik weet zeker dat ik het elke dag (Maandag tot vrijdag) zal verplaatsen omdat ik het meeneem naar het schoolgebouw toe.
Ik zou bijna voorstellen voor een licht laptopje te gaan en dan via RDP een VPS of server thuis of elders aan te sturen. Dat is zo te horen nog relevant voor je opleiding ook, al is de vraag of je niet precies dat gaat leren.

Om welke opleiding gaat het precies?

• Fantassy
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 00:38:
[...]

Ik zou bijna voorstellen voor een licht laptop je te gaan en dan via RDP een VPS of server thuis of elders aan te sturen. Dat is zo te horen nog relevant voor je opleiding ook, al is de vraag of je niet precies dat gaat leren.

Om welke opleiding gaat het precies?
Ik ga Technische Informatica HBO doen.

Verwijderd

Fantassy schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 00:41:
Ik ga Technische Informatica HBO doen.
In de IT maakt men vaak gebruik van iets als een Dell Latitude, wat wel grofweg vergelijkbaar is met wat je hier al hebt genoemd, wellicht met minder toeters en een wat degelijker behuizing. Het meeste gebeurt toch via RDP. Als er dan lokaal VM's gedraaid moeten worden, dan zijn dat meestal bakbeesten van laptops die ook nog eens niet te betalen zijn.

That being said, heeft die school geen programma waarbij laptops goedkoop aangeschaft kunnen worden?

• Fantassy
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 00:53:
[...]

In de IT maakt men vaak gebruik van iets als een Dell Latitude, wat wel grofweg vergelijkbaar is met wat je hier al hebt genoemd, wellicht met minder toeters en een wat degelijker behuizing. Het meeste gebeurt toch via RDP. Als er dan lokaal VM's gedraaid moeten worden, dan zijn dat meestal bakbeesten van laptops die ook nog eens niet te betalen zijn.

That being said, heeft die school geen programma waarbij laptops goedkoop aangeschaft kunnen worden?
Nee, jammer genoeg niet...
Zelf zat ik op dit moment te kijken naar http://tweakers.net/price...s-rog-gl552vw-cn471t.html
Omdat het voldoet aan alle eisen.

Verwijderd

Fantassy schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 01:09:
Nee, jammer genoeg niet...
Zelf zat ik op dit moment te kijken naar http://tweakers.net/price...s-rog-gl552vw-cn471t.html
Omdat het voldoet aan alle eisen.
Het vervelende van laptops is dat specificaties vaak maar het halve verhaal zijn. Die kan je groot op de doos zetten, maar je moet goed kijken of bijvoorbeeld scherm en behuizing ook in orde zijn. Het ziet ernaar uit dat daar helaas op beknibbeld is. Nog even los van dat je geen SSD hebt.

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
Ik weet niet of je een beetje handig bent maar als je een laptop barebone koopt ben je een stuk voordeliger uit. Hoef je alleen maar opslag en ram in te prikken en klaar.

Misschien iets zoals dit :
#ProductPrijsSubtotaal
1Clevo N550RC€ 732,95€ 732,95
1Kingston HyperX Impact HX421S13IBK2/16€ 62,12€ 62,12
1Sandisk Ultra II SSD 480GB€ 121,95€ 121,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 917,02

Plus 50 euro voor het model met i7 en je zit eigenlijk goed voor net onder de 1000 euro.
Is ook nog lekker compact en weegt maar 2 kilo. Wel 15.6inch scherm. Batterijduur van ongeveer 4/5 uur en ips paneel.

Geheugen moet trouwens wel ddr3(sodimm) zijn

Over de barebone : clevo wordt al jarenlang gebruikt door veel fabrikanten als basis van hun laptop. Zo heeft gigabyte meerdere modellen gebouwd op clevo's (en er 300/400) euro op geduwd. En nog veel meer merken.

[ Voor 9% gewijzigd door Ergo op 04-06-2016 01:38 ]

• Fantassy
Nate-Senpai schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 01:35:
Ik weet niet of je een beetje handig bent maar als je een laptop barebone koopt ben je een stuk voordeliger uit. Hoef je alleen maar opslag en ram in te prikken en klaar.

Misschien iets zoals dit :
#ProductPrijsSubtotaal
1Kingston HyperX Impact HX421S13IBK2/16€ 62,12€ 62,12
1Sandisk Ultra II SSD 480GB€ 121,95€ 121,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 917,02

Plus 50 euro voor het model met i7 en je zit eigenlijk goed voor net onder de 1000 euro.
Is ook nog lekker compact en weegt maar 2 kilo. Wel 15.6inch scherm. Batterijduur van ongeveer 4/5 uur en ips paneel.

Geheugen moet trouwens wel ddr3(sodimm) zijn
Heb hier trouwens ook al even naar gekeken maar er zit geen windows bij.
Er zijn natuurlijk andere manieren om het te krijgen maar als er problemen voorkomen zal het wat moeilijker zijn om het optelossen.

Verwijderd

Fantassy schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 01:39:
Er zijn natuurlijk andere manieren om het te krijgen maar als er problemen voorkomen zal het wat moeilijker zijn om het optelossen.
Ik gok dat je sowieso Windows Pro nodig gaat hebben en dat de meeste laptops met Home geleverd zullen worden. Met Home ga je geen VM kunnen draaien.

• Ergo
Fantassy schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 01:39:
[...]

Hmm Ja, kost je 35 euro ongeveer een windows pro licentie pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM

Verwijderd

De goedkoopste is 40 euro :P

• Fantassy
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 01:42:
[...]

Ik gok dat je sowieso Windows Pro nodig gaat hebben en dat de meeste laptops met Home geleverd zullen worden. Met Home ga je geen VM kunnen draaien.
Ja, kwam ik ook net pas achter na het doorlezen van de brief...
Oh, schrok al een beetje toen ik op de microsoft website keek kostte het 300..
Nouwja omdat het nu 40 is, lijkt me een barebone eigenlijk wel een goede keuze.

Verwijderd

Fantassy schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 01:52:
Ja, kwam ik ook net pas achter na het doorlezen van de brief...
Kijk ook even of je niet bijvoorbeeld Windows 8 kunt scoren, en die dan nog voor de zomer upgrade naar Windows 10. Zo heb je nog wat te kiezen.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Mail of vraag je opleiding, ik met mijn HBO opleiding krijg twee licentiebundels. Eén voor 'on the hub VMware' waar ik allerlei versies van VMware kan downloaden, één voor dreamsparc Microsoft waar ik allerlei versies van Windows en Microsoft software kan downloaden. Dit is natuurlijk inclusief legale studenten licenties die bij Windows onbeperkt zijn en bij VMware één jaar geldig zijn.
Als je bij een barebone geen Windows hoeft aan te schaffen, scheelt dat wel wat.

Verwijderd

Ik ga toch mijn eigen reactie nog een keer aandragen hoor; is dit niks? Je zou zelfs nog een HDD caddy op de plek van de ODD kunnen plaatsen en daar een SSD in kunnen doen. Dan heb je zowel een SSD als een HDD. Windows Pro zou je dan nog wel nodig hebben maar daar kan je dus je opleiding eens over mailen.

Hoogstwaarschijnlijk zou je er nog een stickje RAM bij kunnen prikken. De i7 die erin zit is niet een van die gare low-voltage dingen maar een echte quadcore, en mocht je ooit iets gaan doen met grafisch design kan je ook nog de ingebouwde Quadro kaart gebruiken. Ook heeft dit ding een IPS scherm, in tegenstelling tot de meeste laptops die gewoon een TN-paneel gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2016 11:05 ]

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:26
Als student kun je vaak via school gratis Windows en office krijgen. Er zijn ook 2 websites BE/NL waar je je gegevens van je school etc in moet vullen en binnen 2 dagen ofzo krijg je dan een Windows 10 education key.

• MrXzombie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:39
Is de ACER ASPIRE VN7-572G-76Q5 niks?

Voor rond de 950 euro al verkrijgbaar. Heeft 8GB ram, 1 TB SSHD, I7 processor en een 950M aanboort.

pricewatch: Acer Aspire Nitro VN7-572G-76Q5

[ Voor 32% gewijzigd door MrXzombie op 04-06-2016 12:36 ]

• MrXzombie
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 10:55:
Ik ga toch mijn eigen reactie nog een keer aandragen hoor; is dit niks? Je zou zelfs nog een HDD caddy op de plek van de ODD kunnen plaatsen en daar een SSD in kunnen doen. Dan heb je zowel een SSD als een HDD. Windows Pro zou je dan nog wel nodig hebben maar daar kan je dus je opleiding eens over mailen.

Hoogstwaarschijnlijk zou je er nog een stickje RAM bij kunnen prikken. De i7 die erin zit is niet een van die gare low-voltage dingen maar een echte quadcore, en mocht je ooit iets gaan doen met grafisch design kan je ook nog de ingebouwde Quadro kaart gebruiken. Ook heeft dit ding een IPS scherm, in tegenstelling tot de meeste laptops die gewoon een TN-paneel gebruiken.
Dat ding heeft al een defect bij aankoop en geen garantie meer. Dure aankoop voor 500 euro.

Verwijderd

Is dit niets?

Heeft zowel een SSD als HDD, een goede i7-5500U en 8 GB DDR3L-SDRAM geheugen.
Daarnaast heeft hij ook een NVIDIA GeForce 940M, dus gaming moet wel lukken denk ik zo.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2016 15:04 ]

• Fantassy
BatmanNL schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 11:35:
Als student kun je vaak via school gratis Windows en office krijgen. Er zijn ook 2 websites BE/NL waar je je gegevens van je school etc in moet vullen en binnen 2 dagen ofzo krijg je dan een Windows 10 education key.
Dit zou ik kunnen navragen maar ik weet wel dat ik er office krijg, over Windows weet ik het nog niet zo zeker.
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 14:46:
Is dit niets?

Heeft zowel een SSD als HDD, een goede i7-5500U en 8 GB DDR3L-SDRAM geheugen.
Daarnaast heeft hij ook een NVIDIA GeForce 940M, dus gaming moet wel lukken denk ik zo.
Zelf vind ik een GT940 toch net iets te slap om wat nieuwere games erop te spelen, ook is hij qua scherm wat te groot vind ik want zelf vind ik 15.6" perfect omdat het kleiner en handiger is om mee te nemen.
De SSD is veels te klein 128GB, Windows neemt al 20-25GB in beslag en wat programmatjes erop en het zit vol.
Naast de SSD, is er een 5400RPM HDD, wat eigenlijk te "sloom" is voor VM, want opstarten duurt al lang met een van 7200RPM.
MrXzombie schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 12:35:
Is de ACER ASPIRE VN7-572G-76Q5 niks?

Voor rond de 950 euro al verkrijgbaar. Heeft 8GB ram, 1 TB SSHD, I7 processor en een 950M aanboort.

pricewatch: Acer Aspire Nitro VN7-572G-76Q5
De laptop lijkt me duidelijk goed, maar de barebone die eerder voorgesteld is kost 990 euro met 16GB ram + 500GB SSD en toch iets betere processor (6700HQ tegenover de 6500U).
De enige reden dat ik hiervoor zou kunnen kiezen is de extra 500GB SSHD tegenover de 500GB SSD en de 30 euro besparing, alleen weet ik niet of dit wel waard is.

Verwijderd

Ik zou toch vooral gaan kijken naar iets dat in basis goed is (processor, behuizing en wellicht GPU) en dan naar eigen behoefte RAM en een SSD toevoegen. De kans dat je dan met een laptop die aan jouw eisen voldoet en niet ergens flink op bezuinigd heeft is dan een stuk groter. Met het vervangen van RAM en de harde schijf verlies je ook geen garantie, tenzij je natuurlijk dingen doet waarmee je de boel zelf gesloopt hebt. Garantie op de SSD en het geheugen zelf moet je dan uiteraard oppakken met die leveranciers.

• Ergo
In de barebone kan je ook nog gewoon een hdd kunnen plaatsen. Zelfs nvme schijven kunnen erin, misschien wel handig voor vm's (ben hier niet bekend mee).
Plus hdd dan heb je zoiets.

#ProductPrijsSubtotaal
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 46,95€ 46,95
1Crucial CT2KIT102464BF160B€ 54,99€ 54,99
1Sandisk X400 M.2 512GB€ 132,75€ 132,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 967,64

Plus 50 euro voor i7 model

Overigens is die ssd geen nvme schijf, maar gebruik wel de m2 aansluiting.

• kameleleon
Gratis Windows 10 in BE/NL op
Slim.nl
Surfspot.nl

Op tweakers staat hier ook wel een topic over

• Fantassy
Nate-Senpai schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 17:08:
In de barebone kan je ook nog gewoon een hdd kunnen plaatsen. Zelfs nvme schijven kunnen erin, misschien wel handig voor vm's (ben hier niet bekend mee).
Plus hdd dan heb je zoiets.

#ProductPrijsSubtotaal
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 46,95€ 46,95
1Crucial CT2KIT102464BF160B€ 54,99€ 54,99
1Sandisk X400 M.2 512GB€ 132,75€ 132,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 967,64

Plus 50 euro voor i7 model

Overigens is die ssd geen nvme schijf, maar gebruik wel de m2 aansluiting.
Sorry dat het een beetje dom overkomt 8)7 maar er zit geen verschil in tussen een m.2 en een sata SSD toch? of heb ik het nu fout..
Overegens is de HDD die je gaf is een 3.5' tenzij de laptop een 2.5' intern bay heeft of maakt dit helemaal niets uit?
Anders was ik van plan gewoon een kleine HDD schijf te halen voor het zekerheid als de SSD ooit niet genoeg wordt.
BatmanNL schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 17:58:
Slim.nl
Surfspot.nl

Ja dit heb ik net al eventjes opgezocht maar het probleem is dat ik nog geen inlogcodes of whatever heb van de school zelf op dit moment.
Waarschijnlijk krijg ik dit pas later. (voordat het jaar start).

Verwijderd

BatmanNL schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 17:58:
Slim.nl
Surfspot.nl

Is dat Pro en waar is dat topic te vinden?

Verwijderd

Fantassy schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 18:20:
Sorry dat het een beetje dom overkomt 8)7 maar er zit geen verschil in tussen een m.2 en een sata SSD toch? of heb ik het nu fout..
M.2 is een form factor, SATA en NVMe zijn interfaces. M.2 gaat dus over de vorm die de SSD heeft, SATA en NVMe over hoe de SSD met de laptop communiceert.

• Ergo
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 18:26:
[...]

M.2 is een form factor, SATA en NVMe zijn interfaces. M.2 gaat dus over de vorm die de SSD heeft, SATA en NVMe over hoe de SSD met de laptop communiceert.
Dit dus haha.
Over de hdd, sorry had ik eventjes niet op gelet. Dan moet je ff een 2.5inch hdd uit de pricewatch plukken. Good Luck

• Fantassy
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 18:25:
[...]

Ja soort van, Windows 10 Education oftewel onderwijs hier in nederland heeft hetzelfde misschien niet meer dan de pro versie.
Dit kan je vinden op de Windows 10 version differences van Microsoft.
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 18:26:
[...]

Oh oke, bedankt voor het korte uitleg.

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 20:58
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 18:25:
[...]

Nee, het is Windows Education de volgens mij gelijk is aan Enterprises.

Verwijderd

CCJJVV schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 18:29:
Nee, het is Windows Education de volgens mij gelijk is aan Enterprises.
Ze zijn vrijwel gelijk, zie hier. Voorheen waren Pro en Enterprise ook hetzelfde en was het enige relevante verschil dat je Enterprise niet in de winkel kon kopen, maar dat is zo te zien veranderd.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2016 18:33 ]

• CCJJVV
Is de Dell Inspiron 15 7559 niet iets?
€999 waarvan je 10% kan afhalen met een vipcode.
Specs in het kort:
I7 6700hq
8gb ram
1tb hdd met 8 gb Flash
Nvidia gtx 960m met 4gb gddr5

Zo goed als het zelfde als die Asus Rog alleen is deze €100 goedkoper hiervoor kan je dan een M.2 ssd kopen die je er dan nog extra bij kan zetten. Ook vind ik persoonlijk het uiterlijk van de Dell een stuk mooier. De video kaart van de Dell heeft 4gb gddr5 en die van de Asus 2gb gddr5 of je hiervan veel verschil merkt lijkt me van niet.
Nadelen zijn weer de Asus heeft ddr4 en de Dell ddr3l, 7200rpm hdd

• Fantassy
CCJJVV schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 18:40:
Is de Dell Inspiron 15 7559 niet iets?
€999 waarvan je 10% kan afhalen met een vipcode.
Specs in het kort:
I7 6700hq
8gb ram
1tb hdd met 8 gb Flash
Nvidia gtx 960m met 4gb gddr5

Zo goed als het zelfde als die Asus Rog alleen is deze €100 goedkoper hiervoor kan je dan een M.2 ssd kopen die je er dan nog extra bij kan zetten. Ook vind ik persoonlijk het uiterlijk van de Dell een stuk mooier. De video kaart van de Dell heeft 4gb gddr5 en die van de Asus 2gb gddr5 of je hiervan veel verschil merkt lijkt me van niet.
Nadelen zijn weer de Asus heeft ddr4 en de Dell ddr3l, 7200rpm hdd
Het kan aan mijn zoekopdracht liggen via google, maar ik vind geen enkele winkel die de Inspiron 15 7559 verkoopt, ook op tweakers zijn er geen prijzen beschikbaar.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 10:55:

Een 2.5 jaar oude laptop, dus waarschijnlijk flink verminderde accu al, en het scherm wordt er ook niet beter op. Daarbij zijn de helft van zijn USB poorten kapot, waarschijnlijk op plaatjes gebaseerd de USB3 poorten. Goede kans dat je het hele moederbord moet vervangen wil je die weer aan de praat krijgen. En uiteraard als er al garantie op zit, zal dat spoedig voorbij zijn.

Uiteraard het voordeel is dat hij goedkoper is dan het budget, maar er zijn ook goede redenen als je toch een groter budget hebt om er niet voor te gaan.

• CCJJVV
Fantassy schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 18:54:
[...]

Het kan aan mijn zoekopdracht liggen via google, maar ik vind geen enkele winkel die de Inspiron 15 7559 verkoopt, ook op tweakers zijn er geen prijzen beschikbaar.
Enkel via de dell site verkrijgbaar.

• kameleleon
Fantassy schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 18:20:
[...]

Overegens is de HDD die je gaf is een 3.5' tenzij de laptop een 2.5' intern bay heeft of maakt dit helemaal niets uit?
Anders was ik van plan gewoon een kleine HDD schijf te halen voor het zekerheid als de SSD ooit niet genoeg wordt.

[...]

Ja dit heb ik net al eventjes opgezocht maar het probleem is dat ik nog geen inlogcodes of whatever heb van de school zelf op dit moment.
Waarschijnlijk krijg ik dit pas later. (voordat het jaar start).
Op slim.nl hoef je alleen de naam van je huidige school, plus adresgegevens etc in te vullen.

• RoffaboyS
  • Laatst online: 15-04-2023
Macbook air 11 inch!

https://www.twitch.tv/roffaboys

Verwijderd

Dat zal hem zijn! 8)7 _O-

Verwijderd

MrXzombie schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 13:20:
[...]

Dat ding heeft al een defect bij aankoop en geen garantie meer. Dure aankoop voor 500 euro.
Sissors schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 19:06:
[...]

Een 2.5 jaar oude laptop, dus waarschijnlijk flink verminderde accu al, en het scherm wordt er ook niet beter op. Daarbij zijn de helft van zijn USB poorten kapot, waarschijnlijk op plaatjes gebaseerd de USB3 poorten. Goede kans dat je het hele moederbord moet vervangen wil je die weer aan de praat krijgen. En uiteraard als er al garantie op zit, zal dat spoedig voorbij zijn.

Uiteraard het voordeel is dat hij goedkoper is dan het budget, maar er zijn ook goede redenen als je toch een groter budget hebt om er niet voor te gaan.
Goed, het was maar een voorbeeld maar dat kwam niet door blijkbaar. Dan iets als dit: http://www.marktplaats.nl...f31&previousPage=lr&pos=3

Het gaat niet per se om de advertentie op zich, maar meer om het idee; koop een ex-zakelijk model HP/ Dell/ Lenovo met een i7 en prop er zelf genoeg RAM, een lekker grote SSD ( plus misschien een HDD in een HDD caddy) en een nieuwe accu in.

Zelf met wat dat je zou kosten ( ik zou even naar een tweedehands SSD en RAM op zoek gaan) ben je nog behoorlijk goedkoper uit dan met een nieuwe, plus dat deze modellen gewoon retestevig zijn, lang ondersteund worden en fijne toetsenborden hebben. Je krijgt simpelweg een betere laptop voor minder geld. Dat het dan wat gebruikssporen heeft zou ik voor lief nemen.

• MrXzombie
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 22:32:
[...]

[...]

Goed, het was maar een voorbeeld maar dat kwam niet door blijkbaar. Dan iets als dit: http://www.marktplaats.nl...f31&previousPage=lr&pos=3

Het gaat niet per se om de advertentie op zich, maar meer om het idee; koop een ex-zakelijk model HP/ Dell/ Lenovo met een i7 en prop er zelf genoeg RAM, een lekker grote SSD ( plus misschien een HDD in een HDD caddy) en een nieuwe accu in.

Zelf met wat dat je zou kosten ( ik zou even naar een tweedehands SSD en RAM op zoek gaan) ben je nog behoorlijk goedkoper uit dan met een nieuwe, plus dat deze modellen gewoon retestevig zijn, lang ondersteund worden en fijne toetsenborden hebben. Je krijgt simpelweg een betere laptop voor minder geld. Dat het dan wat gebruikssporen heeft zou ik voor lief nemen.
Met een budget van max 1200 euro is dat echt geen goede optie. Voor een euro of 700 maximaal kan je het inderdaad overwegen.

Probleem is geen garantie, 9/10 keer lamme accu's (50 euro extra om te kopen), risico dat het uit een rokersomgeving komt(probleem voor niet rokers want dat gaat nooit meer weg), eventuele beschadigingen en zo zijn er meer nadelen. Daarnaast nog maar de vraag waarom iemand een laptop weg doet die hedendaags nog perfect presteerd maar dat terzijde.

Voor een budget van 1200 koop je een hele dikke laptop die praktisch alles aan boord heeft en zoals eerdere voorbeelden al voor max 1000 euro. Dan is het voor die paar honderd euro zonde om alle bovenstaande risico's te nemen naast de afstand (dus benzine kosten) en tijd die het kost om voor een laptop door het land te reizen (dat laat je natuurlijk niet opsturen).

Je intentie is goed alleen voor de TS :edit: lijkt het me :edit: geen uitkomst.

Verwijderd

MrXzombie schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 23:13:
[...]

Met een budget van max 1200 euro is dat echt geen goede optie. Voor een euro of 700 maximaal kan je het inderdaad overwegen.

Probleem is geen garantie, 9/10 keer lamme accu's (50 euro extra om te kopen), risico dat het uit een rokersomgeving komt(probleem voor niet rokers want dat gaat nooit meer weg), eventuele beschadigingen en zo zijn er meer nadelen. Daarnaast nog maar de vraag waarom iemand een laptop weg doet die hedendaags nog perfect presteerd maar dat terzijde.

Voor een budget van 1200 koop je een hele dikke laptop die praktisch alles aan boord heeft en zoals eerdere voorbeelden al voor max 1000 euro. Dan is het voor die paar honderd euro zonde om alle bovenstaande risico's te nemen naast de afstand (dus benzine kosten) en tijd die het kost om voor een laptop door het land te reizen (dat laat je natuurlijk niet opsturen).

Je intentie is goed alleen voor de TS :edit: lijkt het me :edit: geen uitkomst.
Dan ga je ook wel uit van het worst-case scenario. Ik zou het lekker doen als het een paar honderd euro bespaart. Anyway, dat is mijn advies en wat de TS ermee doet moet hij zelf weten :)
Pagina: 1