Mijn printer Canon iP 7250 werkt ineens niet meer.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
..Mijn printer Canon iP 7250 werkt ineens niet meer. Hij is enkele jaren(mei 2013) oud. De mededeling is: printer reageert niet. Inktvullingen zijn in orde. Hij wil ook het testraster niet uitprinten. Er zijn geen kabels losgemaakt en de printerkabel zit goed in de PC Nu heb ik gelezen/gehoord dat door het steeds reinigen van de printkoppen het inkt opslagreservoir vol raakt en daardoor de printer het niet meer doet. Kan dit hier ook een rol spelen? Is dit gewoon een commerciële truc om mensen te dwingen opnieuw een printer aan te schaffen terwijl de oude nog goed kan werken? Wat vinden jullie hiervan en wat te doen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
..Windows Vista.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:07
Ik neem aan dat je inmiddels al hebt geprobeerd de kabels los en vast te maken, een andere usb poort gebruikt hebt, gekeken of het inktreservoir i.d.d. vol zit, de inkt even uit de printer genomen hebt, ander papier gebruikt hebt etc..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Ervoor heb ik alles gecontroleerd. Door even alle inktcartridges losgehaald te hebben ging de printer even reageren. Daarna weer geen contact. Ik heb toen alle software verwijderd en met mijn installatie CD-rom(die had ik gelukkig goed bewaard!) de software opnieuw geïnstalleerd.
Daarna geen problemen meer. Wat een opluchting.