Dom geweest en opgelicht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palko
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-10 13:27
Beste tweakers,

helaas ben ik opgelicht,
Op V&A had ik een vraag geplaatst voor een betreffende game die ik zocht als kado.
ik ben toen door een tweaker benaderd met een mooi aanbod na uitwisseling van gegevens ook foto's en dergelijke gekregen. en een telefoon nummer.
Deze persoon was vriendelijk en netjes en zou het pakketje de zelfde dag nog op de bus doen.
Zoals je al leest te mooi om waar te zijn.

Helaas in de blijdschap slechte keuzes gemaakt.
na onderzoek was het account maar 3 dagen oud en bleek het telefoon nummer na onze app wisseling elke keer niet bereikbaar te zijn.
een betere reverse image search bleek de afbeeldingen gestolen te zijn van marktplaats
wat mij pas opviel na de exifdata te onderzoeken, dit viel mij op Processed By eBay with ImageMagick, z1.1.0. ||B2

het e-mail adres van het paypal account is een yandex mail (blijkbaar russisch)
Met mijn stomme kop niet goed opgelet of ik goederen had aangeklikt (bleek niet zo te zijn)

Is er een mogelijkheid om toch het geld terug te krijgen? zo niet was dit een wijze en dure les.

als jullie nog ideetjes hebben hoor ik het heel graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2020 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palko
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 21:49:
Heb je al een geschil gestart op Paypal? Ben bang dat Tweakers niets voor je kan betalen in het terugkrijgen van je geld.
geschil kan je helaas alleen starten als je voor goederen hebt gekozen, momenteel ben ik bezig een mail aan het op te stellen om deze naar paypal te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2020 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palko
Is het handig / verstandig om ook de conversatie op tweakers en de app toe te voegen, aan de mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:44
Paypal is ook voor digitale goederen, je moet zeker kunnen claimen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2020 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palko
royalt123 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 21:56:
Paypal is ook voor digitale goederen, je moet zeker kunnen claimen
helaas ging het om een fysiek exemplaar, alleen had ik bij het overmaken van het geld niet voor goederen gekozen in blijdschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palko
Waar kan ik de gebruiker melden als oplichter? zodat deze niet meer mensen kan benadelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:42

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

palko schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 22:23:
Waar kan ik de gebruiker melden als oplichter? zodat deze niet meer mensen kan benadelen
Hoeft niet, ik bekijk de DM wel even en zal hem dan blokkeren.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfu
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

mrfu

Quis custodiet ipsos custodes?

Paypal is de eigenaar van hun eigen betalingsnetwerk, zij kunnen dus maken wat ze willen.
Als je (op tijd) een mailtje stuurt naar Paypal met de situatie, dan kunnen zij mogelijk nog wat doen.

Wanneer een oplichter iemand oplicht, heeft hij het geld niet meteen.
Hij zal eerst een uitbetaling moeten aanvragen naar een bankrekening, iets moeten kopen met zijn paypal tegoed, of iets dergelijks. Wanneer hij iets koopt (bijvoorbeeld via eBay) en met paypal betaald voor goederen, zal het geld dus weer in een andere paypal rekening terecht komen.

Oftewel, nog steeds binnen het Paypal ecosysteem. Dus paypal kan al die transacties gewoon omdraaien en het geld retourneren.

Jammer genoeg betekent dit ook dat Paypal weer andere mensen dupeert doordat zij paypal betaling accepteren, maar Paypal moet het zelf weten als ze hun eigen systeem onderuit willen halen ;)

Om een lang verhaal kort te maken, zolang het geld zich nog binnen het paypal systeem bevindt en nog niet naar een bankrekening is overgeschreven (wat zou betekenen dat het geld niet meer binnen bereik van paypal is), is het nog mogelijk om de frauduleuze transactie ongedaan te laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palko
Kleine update:
vandaag bericht gehad van paypal deze kunnen helaas niks voor mij betekenen omdat er niet met de goederen optie is betaald (dom ik weet het)
ook is er aangifte gedaan van oplichting.

om toch paypal te helpen heb ik alle informatie, screenshots en dergelijke over gedragen aan ze, mochten ze meer meldingen van deze persoon krijgen. Het is een dure en wijze les geweest, voordat ik überhaupt weer iets wil overnemen check ik het account en de foto's en haal ik het zelf op.

bedankt voor jullie hulp
Pagina: 1