LED Dimmer Mysensors icm Philips LED

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 18:37
Ben nu al een tijdje aan het prutsen, en zal graag verder gaan.
Wat wil ik: wil via mysensors ( of eventueel een ESP8266) deze ( http://www.p4c.philips.co...y=GB&slg=EN&ctn=690494816 ) LED plafond lamp kunnen dimmen.
Wat heb ik "al" gedaan: heb exact de test omgeving gebouwd zoals https://www.mysensors.org/build/dimmer.

Maar er gebeurd niks, LED's willen niet dimmen / uit gaan , terwijl via een terminal netjes te zien is dat de input vanuit Domoticz ontvangen en verzonden is .
Wat is er nog meer mogelijk om dit wel werkend te krijgen ?

Bedankt iedereen voor het meedenken en zoeken naar een oplossing

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:32
Met alleen deze info kunnen we niet veel. De lamp is volgens Philips dimbaar dus dat is niet het probleem.
Het enige dat dan overblijft is dat je de test omgeving toch niet exact hebt nagemaakt.

Maak eens een foto en stuur je code door. Dan kan er hier beoordeeld worden of dit klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 18:37
Sepio schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 09:59:
Met alleen deze info kunnen we niet veel. De .
Het enige dat dan overblijft is dat je de test omgeving toch niet exact hebt nagemaakt.
Ik denk dat het probleem niet zit in de test omgeving, maar meer in de manier van dimmen, de mysensors oplossing code [URL] ://github.com/mysensors/Arduino/blob/master/libraries/MySensors/examples/DimmableLEDActuator/DimmableLEDActuator.ino [/URL] is PWM gestuurd , maar deze lamp heeft phase cutting nodig.
Als Quick and dirty test heb ik een KiKa dimmer (stopcontact) gepakt , die op deze lamp aangesloten en dat werkt . Ware het niet dat de trafo behoorlijk aan het brommen gaat.

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice