Welke Geforce 3?

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 15:14

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Topicstarter
Hey, ik zoek een vervanging voor mijn G400MAX, aangezien deze te traag wordt en Matrox voorlopig geen goede vervanger uitbrengt.

Ik denk dat ik over stap naar een Geforce 3, alleen weet ik niet welke..

Ik zat te denken aan de Gainward CARDEXPERT GeForce3 Powerpack !!! 64mb Golden Sample. Is dit een goede keus?

En hoe zit het met de 2d kwaliteit? Ik hoor overal dat 2d van Nvidea echt zuigt in vergelijking met bijv. Matrox (vooral in helderheid en kleurechtheid van kleuren). Ik wil liever niet achteruit gaan op 2d gebied..

Sys Specs

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 17:18

Boekster

Naimoholic

Ik zou hier ff kijken, dan kun je zelf ff kiezen welke het beste is voor je.

Music Addicted

Verwijderd

Waarom zou je een GF3 kopen ?

bespaar je geld en koop lekker een gf2, is meer dan voldoende.

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:35
als je een GF3 gaat kopen en 't geld hebt is die Gainward zeker geen slechte keus, uiteraard die golden sample, dan kun je echt lekker OCen.

Verwijderd

Het maakt erg weinig uit welke je neemt, ik zou gewoon voor de goedkoopste gaan. Zo heb ik de Elsa gekocht >:)

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 23:06
Op maandag 25 juni 2001 16:17 schreef frenkb het volgende:
Het maakt erg weinig uit welke je neemt, ik zou gewoon voor de goedkoopste gaan. Zo heb ik de Elsa gekocht >:)
Me too, geen gezeik met drivers (gewoon nvidia), tv-out, en verder geen overbodige zooi. Met andere woorden ik zou mooie extra dure opties niet gebruiken, en daarom dus maar de Elsa.

| I've got permission to color outside the lines |

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 19:26

Convoy

g44p

maakt id weinig uit welke je neemt, heb zelf de Asus V8200 en die heb ik nu stabiel op 240/550 lopen, kan nog hoger, maar daar wacht ik nog ff mee, ivm het warme weer

Verwijderd

Ik zou voor de Elsa gaan. Overklokt heel erg goed en dat golden sample zegt niks. Die hebben ze ook gewoon overgeklokt. En het performanceverschil tussen alle GeForce3's is miniem. (0,1 fps) De 2D kwaliteit van de GeForce3 is perfect. Je ziet dus echt niet meer het verschil tussen een Radeon en een GeForce3. Dus dat is ok. De Elsa heeft ook weer iets betere beeldfilters dan de andere GF3's dus nog betere beeldkwaliteit. Elsa is ook een heel erg goed merk. Gainward vind ik een wat minder merk.

Kortom: Ga voor de Elsa, is een goeie GeForce3 met niet al die onnodige extra's. (Grotere koeling enzo, sommige mensen krijgen de Elsa nog verder geklokt dan de asus en de leadtek die zo'n Giga-koelers hebben)
Als je perse TV-In wil dan koop je een Asus of een Gainward. En ik zou ook niet een geforce3 kiezen die de beste drivers heeft, dat kun je toch downloaden en de rest met NVMax doen. (BTW, de Elsa is ook het goedkoopste)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

• Danfoss
  • Laatst online: 22-08 15:14

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Topicstarter
ok. zal eens kijken naar Elsa.
Nu iets anders: Ik las op die rivastation link van hierboven dat de gf3 allemaal 1 ding gemeen hebben:
zwaar belabberde PAL tv-out. Dit houdt dus in dat ik maar een standalone DVD-spelertje moet kopen? (of een hardware mpeg kaartje)

Sys Specs

Verwijderd

Jah, zou ik wel doen jah.

En bij de elsa kun je later ook nog een Elsa 3D Bril kopen (die zijn het beste)

• Wierdo_NL
  • Laatst online: 08-08 19:03
Mijn mening is eigenlijk :

GAINWARD RULEZ ! :)

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Verwijderd

Ik draai met Asus V8200 als een zonnetje.. 5999 3dMark2001

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

* Fietsbel is een tevreden asus 8200 deluxe gebruiker.

Nog niet overgeclockt.

39

• Gamer
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

de elsa is een aanrader, niet te duur (andere GF 3) werkt zonder probs.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Ik heb zoveel goede dingen gelezen en gehoord over Gainward, en die kost 25,- ofzo meer dan de Elsa.

Ik zou voor gainward gaan!

Verwijderd

Bij de elsa kun je later ook nog een 3D Bril kopen.

• Convoy
  • Laatst online: 23-08 19:26

Convoy

g44p

lekker belangrijk

• Penetrator
  • Laatst online: 06-08 12:24
tsja, maar de gainward golden sample is het snelst. 20mhz sneller bij geheugen en core!

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 12:39 schreef strontvlieg het volgende:
tsja, maar de gainward golden sample is het snelst. 20mhz sneller bij geheugen en core!
20 MHz!!!!! wow!!!! :o

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 12:39 schreef strontvlieg het volgende:
Ze hebben het geheugen gewoon overgeklokt, dus er is helemaal niks sneller. Een Elsa kun je nog verder overklokken. Dat is echt gewoon een vuile marketingtruuk van hun en iedereen trapt er ook nog in. Een Gainward loopt op 220/480, andere GF3's lopen op 200/460. De gainward krijgen de meeste reviewers overgeklokt tot 230/520, de elsa krijgen de meesten tot 240/565. Slim geprobeerd van Gainward. Mensen trappen er ook nog in.

• MjB
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 21:06

MjB

Ga gewoon voor de goedkoopste... die van Creative 999,- bij www.gistron.com
Ze hebben daar nog wel een paar GeForce3 kaarten tegen scherpe prijzen.

Verwijderd

Had m'n V8200 Pure al gelijk op het max van die asus tweaker 220/500 en m'n mem en proc werden nog maar 40 graden ik wil dus wel meer. Maar welk tweak programma moest ik daar ook al weer voor hebben. Maar on topic ik ben heel erg tevreden met die Asus je moet alleen zeker detonator gebruiken want Asus is niet zo geweldig met drivers

• Boekster
  • Laatst online: 14-04 17:18

Boekster

Naimoholic

coolbits

Music Addicted

Pagina: 1