[Waterschade] Corsair STRAFE

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 13:43
Beste Tweakers,

Ik zit met een klassiek probleem, met moderne hardware. Helaas is er een biertje over m'n tobo (Corsair STRAFE RGB) heengegaan.

Ik heb 'm zo goed mogelijk schoongemaakt en, je zou denken, dat is zo gepiept met een modulair tobo.

Het probleem is dat een aantal toetsen niet bepaald Cherry meer aanvoelen. Na het hele apparaat uit elkaar te hebben gehaald zit ik met de PCB in een metalen frame, welke stevig aan elkaar vastzitten. Ik kom niet bij de switches zonder geweld of, denk ik, solderen.

Ik vraag me af of het mogelijk is om het apparaat bijvoorbeeld een tijdje in een alcohol-achtige substantie te laten, zodat de alcohol nu weer overal bijkomt, maar de bierplak weghaald.

Heeft iemand hier ideeën en/of ervaring mee?

Het is namelijk net op zo'n punt en aantal toetsen dat het onaangenaam werken is.

Alvast erg bedankt!

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Wat je zou kunnen proberen is je toetsenbord laten weken in een badje demi-water.
Demi-water heeft de eigenschap dat het niet geleid, en geen residu achterlaat.

Professionele computer-schoonmaak bedrijven maken namelijk op deze manier ook Server-moederborden schoon.

Je moet wel naderhand het hele zooitje laten drogen / droogblazen met perslucht.